Jak rekrutujemy?
Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na wolne kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.
Ogłoszenia o naborze na wolne stanowisko urzędnicze, w tym wolne kierownicze stanowisko urzędnicze opublikowane się na stronie www.ztm.waw.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie (ZTM), na tablicy informacyjnej ZTM oraz fakultatywnie w innych miejscach umożliwiających dotarcie z ogłoszeniem do potencjalnych kandydatów.
Etapy rekrutacji w procesie naboru na wolne stanowiska urzędnicze
ETAP 1 – ANALIZA I WERYFIKACJA APLIKACJI
- każdą przesłaną aplikację weryfikujemy pod względem merytorycznym i formalnym, a następnie kontaktujemy się z wybranymi kandydatami i zapraszamy ich na test wiedzy;
- kandydaci, którzy nie spełniają zdefiniowanych w ogłoszeniu wymagań niezbędnych nie zostaną dopuszczeni do kolejnego etapu procesu rekrutacji – polecamy wcześniej zapoznać się z informacją o wymaganych dokumentach potwierdzających m.in staż pracy, czy też posiadane wykształcenie;
- kandydaci, którzy prześlą dokumenty aplikacyjne po terminie wskazanym w ogłoszeniu, nie zostaną dopuszczeniu do kolejnego etapu rekrutacji, czyli testu wiedzy.
ETAP 2 – TEST WIEDZY
- kandydaci, którzy spełnili wymagania niezbędne, określone w ogłoszeniu rekrutacyjnym są informowani o terminie i miejscu przeprowadzenia testu wiedzy – drogą elektroniczną, telefonicznie lub w inny przyjęty sposób;
- test wiedzy związany jest z merytoryką danego stanowiska i odnosi się do wymagań ujętych w ogłoszeniu;
- test odbywa się tylko w jednym terminie i miejscu;
- test składa się z pytań zamkniętych jednokrotnego bądź wielokrotnego wyboru, może również zawierać pytania otwarte.
ETAP 3 – ROZMOWY KWALIFIKACYJNE
- kandydaci dopuszczani do kolejnego etapu naboru, jakim jest rozmowa kwalifikacyjna, informowani są o terminie i miejscu rozmowy drogą elektroniczną, telefonicznie lub w inny przyjęty sposób;
- rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza Komisja Rekrutacyjna – rozmowa ma na celu dokonanie bezpośredniej oceny kandydata poprzez weryfikację informacji zawartych w przesłanych dokumentach, sprawdzenie wiedzy specjalistycznej kandydata oraz ocenę umiejętności określonych w ogłoszeniu o naborze;
- rozmowa kwalifikacyjna to dla kandydata możliwość m.in. szerszego i głębszego poznania specyfiki stanowiska pracy oraz zadania dodatkowych pytań potencjalnemu pracodawcy.
ETAP 4 – WYBÓR KANDYDATA I ZŁOŻENIE OFERTY
- w toku naboru Komisja Rekrutacyjna wyłania najlepszych kandydatów, spełniających wymagania niezbędne oraz w największym stopniu wymagania dodatkowe, których przedstawia Dyrektorowi Zarządu Transportu Miejskiego wraz z uzasadnieniem wyboru, celem zatrudnienia wybranego kandydata;
- w przypadku braku rozstrzygnięcia naboru kandydatów Komisja sporządza protokół wraz z uzasadnieniem nierozstrzygnięcia naboru na dane stanowisko;
- informacja o wyniku naboru jest upowszechniana poprzez umieszczenie na tablicy informacyjnej w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego oraz opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej – niezwłocznie po przeprowadzonym naborze na stanowiska urzędnicze i zaakceptowaniu przez kandydata oferty ZTM.
ETAP 5 – INFORMACJA ZWROTNA DLA KANDYDATÓW
Każdy kandydat, który w terminie złożył dokumenty aplikacyjne, otrzyma informację o zakończonym procesie rekrutacji.
ETAP 6 – ZATRUDNIENIE
Witamy na pokładzie!
Co oferujemy?
- stabilne zatrudnienie
- wynagrodzenie zasadnicze + dodatek za staż pracy
- dodatkowe wynagrodzenie roczne, tzw. 13 pensja
- ruchomy czas pracy
- pakiet świadczeń socjalnych (m.in. dofinansowanie do wypoczynku pracownika, dofinansowanie do wypoczynku dzieci, pożyczki)
- opieka medyczna
- możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego na życie
- możliwość skorzystania z ulgi w Kolejach Mazowieckich
- możliwość wykupienia karty Multisport
- możliwość rozwoju i doskonalenia zawodowego
- praca z zespołem profesjonalistów
- partnerska komunikacja
- możliwość udziału w akcjach społecznych
- praca na rzecz rozwoju m.st. Warszawy
- Pracownicze Plany Kapitałowe (PPK)
- Pracownicza Kasa Zapomogowo-Pożyczkowa
Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej?
- jeszcze raz przeanalizuj uważnie ogłoszenie rekrutacyjne, szczególnie pod kątem wymagań stawianym kandydatom
- znajdź w swoim doświadczeniu zawodowym fakty, które potwierdzają posiadanie wymaganych przez nas kwalifikacji i umiejętności
- odpowiadając na pytania Komisji Rekrutacyjnej odwołuj się do konkretnych sytuacji zawodowych i posługuj się przykładami
- zapoznaj się z dostępnymi informacjami na temat ZTM oraz przygotuj pytania, które chciałbyś zadać w trakcie spotkania, aby upewnić się, że oferta pracy spełnia Twoje oczekiwania
Q&A
Najczęściej zadawane pytania znajdziesz w zakładce Pytania i odpowiedzi dotyczące rekrutacji.