Procedura zgłoszeń naruszeń prawa – ZTM Warszawa

Procedura zgłoszeń naruszeń prawa

Procedura zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i ochrony sygnalistów w Zarządzie Transportu Miejskiego została wprowadzona 16 grudnia 2024 r. Zarządzeniem nr 27/2024 Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

Procedura określa zasady postępowania względem zgłaszanych informacji o naruszeniu prawa oraz ochrony sygnalistów w rozumieniu ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów.

Celem Procedury jest w szczególności określenie:

  1. naruszeń prawa podlegających zgłoszeniu wewnętrznemu;
  2. zasad przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń wewnętrznych, w tym działań następczych;
  3. roli, zakresu zadań i obowiązków uczestników postępowania;
  4. zasad zachowania poufności tożsamości osób do tego uprawnionych;
  5. ochrony sygnalistów przed działaniami odwetowymi.
MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.