Nowe stacje – konsultacje społeczne zmian w komunikacji – ZTM Warszawa

Nowe stacje – konsultacje społeczne zmian w komunikacji

grafik - metro2 - konsultacje

Jakimi trasami będą jeździły autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego po otwarciu dwóch nowych stacji metra linii M2 na Woli i Bemowie? Jak pasażerowie dojadą do trzech nowych stacji metra na Targówku? Z jaką częstotliwością będą jeździły autobusy? ZTM przygotował propozycje usprawnienia układu komunikacyjnego, a swoje opinie wyrazili warszawiacy. Zakończyliśmy konsultacje społeczne.

Kończą się prace budowlane na nowych odcinkach metra. Na Woli i Bemowie już niebawem będzie można korzystać z dwóch nowych stacji – Ulrychów (położonej w ciągu ulicy Górczewskiej) i Bemowo (w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich). Nowy odcinek metra ułatwi dojazd mieszkańcom Woli i Bemowa do Śródmieścia i na Pragę; dogodniejszą przesiadkę do metra zyskają również mieszkańcy osiedli w zachodniej części miasta, a także aglomeracji, m.in. Starych Babic i Leszna.

Na Targówku będą trzy stacje – Zacisze (pod ulica Figara w pobliżu skrzyżowania z Codzienną), Kondratowicza (przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza) oraz Bródno (przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej). Metro w tej części Warszawy to zupełnie nowa jakość WTP – podziemna kolej będzie najszybszym dojazdem dla kilkuset tysięcy mieszkańców osiedla Bródno i Zacisza na Pragę i lewobrzeżną Warszawę. Bliżej do stacji metra będą mieli mieszkańcy Białołęki.

Metro przewozi miliony

Pasażerowie Warszawskiego Transportu Publicznego wybierają metro – gdy trasa metra wydłużała się na kolejne osiedla, pociągi zapełniały się począwszy od nowo otwartych stacji. Pomaga w tym nowy układ komunikacji naziemnej wprowadzany po otwarciu nowych odcinków metra. I tej prawidłowości nie zaburzyła nawet epidemia COVID.

Stacja Trocka zyskała dla metra wielu pasażerów. Pierwsi pasażerowie skorzystali z niej we wrześniu 2019 roku, a zmiany w układzie linii autobusowych były wprowadzane etapowo. I już w tym miesiącu, mimo że stacja była czynna od 15 września, weszło na nią prawie 100 tys. pasażerów przy ok. 577 tys. na Dworcu Wileńskim. We wrześniu następnego roku na Trocką weszło prawie 280 tys. osób (na Dworzec Wileński ponad 390 tys.). W 2021 roku było to odpowiednio 307 261 i 417 459 pasażerów. Metro przyciągnęło wielu nowych podróżnych bo przed otwarciem Trockiej na stacji Dworzec Wileński wsiadało ok. 580 tys. osób miesięcznie.

Stacje Księcia Janusza, Młynów i Płocka otwarte zostały w pierwszej fali epidemii, w kwietniu 2020 roku. Gdy jeszcze ich nie było, ostatnią stacją na zachód od centrum była Rondo Daszyńskiego i to tutaj do metra wsiadali mieszkańcy Woli i Bemowa – codziennie wchodziło na nią ponad 500 tys. osób. Już w pierwszym miesiącu po otwarciu stacji Księcia Janusza pasażerowie zaczęli z niej licznie korzystać mimo, że z powodu epidemii nie wprowadzono jeszcze wszystkich zmian w komunikacji naziemnej związanych z otwarciem nowego odcinka metra. W kwietniu 2020 roku liczba osób wchodzących na stację Rondo Daszyńskiego była większa o niespełna połowę od liczby wchodzących na Księcia Janusza. We wrześniu tego samego roku, gdy życie społeczne wracało do normy a pasażerowie do podróży WTP, na stację Księcia Janusza weszło o ok. 5 proc. więcej osób niż na Rondo Daszyńskiego (odpowiednio 258 739 i 249 839 osób). W zeszłym roku, we wrześniu 2021 roku, te proporcje się utrzymały – było to odpowiednio 313 488 i 297 981 osób. A w sumie to o ponad 100 tys. pasażerów więcej, którzy skorzystali z metra na Woli, w porównaniu z czasem, gdy metro dojeżdżało tylko do Ronda Daszyńskiego.

ZTM przygotowuje się do otwarcia nowych stacji i opracował projekt zmian w komunikacji naziemnej, tak aby jak najefektywniej wykorzystać nowe odcinki metra w sieci Warszawskiego Transportu Publicznego oraz poprawić połączenia pomiędzy dzielnicami i osiedlami.

Konsultacje online

Miasto zapraszało do udziału w konsultacjach społecznych proponowanych zmian. Zaplanowane zostały dyżury online w niedziele o godz. 11.00. W czasie takiego spotkania pokazywana była prezentacja o proponowanych korektach oraz był czas na dyskusję (aby wziąć w niej udział trzeba było napisać na adres konsultacje@ztm.waw.pl i podać datę spotkania, link aktywacyjny był przesyłany w mailu zwrotnym.

Podczas spotkań online była możliwość zabrania głosu w dyskusji z fonią i wizją lub jedynie przysłuchiwania się rozmowie.

Zapisy spotkań poświęconych zmianom można znaleźć pod linkami:

Spotkania konsultacyjne

Warszawa zapraszała również na otwarte spotkania konsultacyjne w dzielnicach, które w największym stopniu zostaną objęte zmianami w komunikacji, czyli na: Targówku, Białołęce, Bemowie, Ursusie. Spotkania miały formę dyskusji przy stolikach oraz zbierania opinii i wniosków od mieszkańców przez specjalistów z Zarządu Transportu Miejskiego.

Swoje wnioski – do 7 maja – można było zgłaszać także drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl lub uzupełniając ankietę dostępną pod adresem https://bit.ly/metro2-ankieta2022.

Szczegółowe informacje na temat proponowanych zmian oraz konsultacji były na stronie internetowej Warszawskiego Transportu Publicznego. Informacje o rozpoczęciu konsultacji zamieszczone zostaną także na facebooku i twitterze a także na platformie konsultacyjnej urzędu miasta konsultacje.um.warszawa.pl.  

BEMOWO

Do nowej stacji Bemowo będzie można dojechać tramwajami linii 10, 11, 26 i 28 oraz autobusami linii 149, 167, 171, 177, 523, 714, 719 i 729. Z Bemowa do Śródmieścia nadal będzie można podróżować bezpośrednimi liniami tramwajowymi 10, 20, 23, 24 i 26. Proponujemy, aby na swoich trasach pozostały autobusy linii 105, 129, 189, 523.

Uwaga!

Brak informacji o jakiejś linii NIE OZNACZA, że będzie ona zlikwidowana, ale to, że zmiany jej nie dotyczą.

Oto szczegóły proponowanych zmian:

LINIA 109

Autobusy tej linii kursowałyby dwa razy częściej (w godzinach szczytu co 7 i pół minuty). Bezpośrednie połączenie okolic ulicy Górczewskiej ze Śródmieściem i Powiślem zapewni linia metra M2, dlatego autobusy linii 109 będą jeździły pomiędzy Emilii Plater a Torwarem.

109: EMILII PLATER – Emilii Plater – Aleje Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży (powrót: Nowy Świat) – Książęca – Rozbrat – Górnośląska – Wisłostrada – TORWAR (powrót: Łazienkowska – Rozbrat).

częstotliwość: 7,5/10/10 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto).

schemat proponowanego przebiegu linii 109 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 112

Proponujemy, aby autobusy tej linii kursowały częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa. Chcemy, aby utrudnienia  w ruchu często zakłócające przejazd trasą S8 nie wpływały negatywnie na kursowanie autobusów na Bemowie. Autobusy linii 112 na odcinku bemowskim zastąpią tramwaje linii 11 i 26 oraz autobusy 171 i 177 na nowych trasach.

112: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota–Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 112 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 122

Autobusy tej linii jeździłyby z Żoliborza (z ulicy Gwiaździstej) do pętli Nowe Bemowo, a na odcinku bemowskim zastąpiłyby je autobusy linii 220 kursujące częściej na nowej trasie ulicą Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych.  

122: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – pl. T.W. Wilsona – Z. Krasińskiego – Powązkowska – gen. S. Maczka – gen. K. S. Rudnickiego – J. Kochanowskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 122 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 149

Autobusy dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

149: GROTY – Bolimowska (powrót: Spychowska – H. Dobrzańskiego „Hubala”) – A. Kocjana – Lazurowa – Górczewska – METRO BEMOWO

częstotliwość: 15/15/20

schemat proponowanego przebiegu linii 149 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 154

Trasa zostałaby skrócona do odcinka Włochy–Ochota, a na trasie na Bemowo 154 zastąpiłyby autobusy linii 167 na nowej trasie obsługiwanej autobusami przegubowymi.

154: P+R AL. KRAKOWSKA – al. Krakowska – Komitetu Obrony Robotników – Żwirki i Wigury – 1 Sierpnia – al. Krakowska – Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r. – Szczęśliwicka – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Aleje Jerozolimskie – DW. ZACHODNI

częstotliwość: 15/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 154 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 167

Proponujemy wydłużenie trasy do Starego Bemowa i zwiększenie częstotliwości.

167: SIEKIERKI–SANKTUARIUM – Gościniec – Bartycka – Czerniakowska – J. Gagarina – Spacerowa – Goworka – Puławska – Rakowiecka – al. Niepodległości –Trasa Łazienkowska –Grójecka – Bitwy Warszawskiej 1920 r.– al. Prymasa Tysiąclecia – M. Kasprzaka – Wolska – Redutowa – Jana Olbrachta – Górczewska – Lazurowa – gen. S. Kaliskiego – STARE BEMOWO

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 167 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 171

Linia 171 zostałaby przekształcona w linię lokalną zapewniającą sprawne, częste połączenie Nowego Bemowa, Jelonek i Chomiczówki ze stacją metra Bemowo. Połączenie Bemowa z Powiślem przez centrum zapewni metro, natomiast na Torwar będą dojeżdżały autobusy linii 109.

171: CHOMICZÓWKA  – J. Conrada –  al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Żołnierzy Wyklętych – Wrocławska – Radiowa – Powstańców Śląskich –  Człuchowska – Lazurowa – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 171 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 177

Proponujemy nową trasę linii łączącą nowe osiedla mieszkaniowe na terenie dawnej fabryki ciągników w Ursusie oraz osiedla Ursus–Niedźwiadek i osiedla Zielona Italia z Jelonkami oraz linią metra M2 na stacji Bemowo. W południowej części Ursusa linia 177 zostałaby zastąpiona przez linię 207 na nowej trasie.

177: URSUS–NIEDŹWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Orłów Piastowskich – Czerwona Droga – Posag 7 Panien – Szamoty – Traktorzystów – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Człuchowska – Powstańców Śląskich – Górczewska – OS. GÓRCZEWSKA

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 177 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 178

Trasa linii zostałaby skrócona do pętli Skorosze, na pozostałym odcinku rolę tej linii przejmą autobusy linii 207 ma nowej trasie.

178: KONWIKTORSKA / RONDO DASZYŃSKIEGO – Prosta – M. Kasprzaka – al. Prymasa Tysiąclecia – Aleje Jerozolimskie – Popularna  – Bolesława Chrobrego – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – SKOROSZE

częstotliwość: 10(30)/15(30)/15–30

schemat proponowanego przebiegu linii 178 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 190

Proponujemy aby autobusy 190 nie jechały ulicą Górczewską nad linia metra, tylko dojechały do pętli Znana. Na Woli częstotliwość kursowania w szczycie zostałaby zwiększona, na Jelonkach kursy linii 190 zastąpią linie 171 i 177.

190: CH MARKI – Radzymińska – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Leszno – Górczewska – Jana Olbrachta – ZNANA

częstotliwość: 7,5/10/10

schemat proponowanego przebiegu linii 190 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 197

Trasa zostałaby skrócona do pętli Cmentarz Wolski. Na dalszym odcinku trasy do Ursusa zastąpi ją 716.

197: GWIAŹDZISTA – Gwiaździsta – Podleśna – Marymoncka – al. Zjednoczenia – S. Żeromskiego – W. Perzyńskiego – gen. K. S. Rudnickiego – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – (powrót : Newelska) – E. Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 197 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 201

Trasa zostałaby skrócona do stacji metra Księcia Janusza, do pętli Znana będą dojeżdżały autobusy linii 190. Proponujemy także skierowanie linii 201 we wszystkich kursach do pętli Nowe Bemowo trasą najkrótszą, z pominięciem ul. Żołnierzy Wyklętych.

201: NOWE BEMOWO – Powstańców Śląskich – Piastów Śląskich – Osmańczyka – Z. Pieniążka – Obrońców Tobruku – Księcia Bolesława – Księcia Janusza – Obozowa – Deotymy – Górczewska – E. Ciołka – METRO KSIĘCIA JANUSZA (powrót: E. Ciołka – Newelska – Księcia Janusza)

częstotliwość: 10/15/30

schemat proponowanego przebiegu linii 201 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 207

Proponujemy przekształcenie linii w całotygodniową linię lokalną łączącą ursuskie osiedla w południowej części dzielnicy ze stacją kolejową Warszawa Ursus (w tym zastąpienie linii 177 na Skoroszach i ulicy M. Spisaka, linii 178 na M. Spisaka oraz skrócenie dojazdu do przystanku kolejowego z osiedla Regulska).

207: PKP URSUS – Wiosny Ludów – Opieńskiego – Kościuszki – Dzieci Warszawy (powrót:  Dzieci Warszawy – Wiosny Ludów) – Dzieci Warszawy – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – Starodęby – Aleje Jerozolimskie – S. Bodycha (powrót:  M. Spisaka – Aleje Jerozolimskie) – M. Spisaka – PKP Ursus – Regulska – REGULSKA

częstotliwość: 15/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 207 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 220

Korekta trasy (skierowanie autobusów przez ulicę Wrocławską i Żołnierzy Wyklętych) i zwiększenie częstotliwości kursowania aby poprawić połączenia Okęcia, Ursusa i Nowych Włoch ze Starym i Nowym Bemowem.

220: P+R AL. KRAKOWSKA – al. Krakowska – Szyszkowa – Środkowa – Ryżowa – A. Prystora – Skoroszewska – Dzieci Warszawy – Poczty Gdańskiej – al. 4 Czerwca 1989 r. – Lazurowa – Kaliskiego – Radiowa – Wrocławska – Żołnierzy Wyklętych – Piastów Śląskich – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

częstotliwość: 15/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 220 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIA 716

Przejęcie obsługi części trasy linii 197.

716: PIASTÓW (OGIŃSKIEGO) – Sowińskiego – Wojska Polskiego – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – K. Gierdziejewskiego – Połczyńska – Wolska – Fort Wola – CM. WOLSKI

częstotliwość: 20/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 716 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

LINIE 714, 719 I 729

LINIA 714

Autobusy tej linii dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

714: KOCZARGI STARE … Górczewska – METRO BEMOWO

częstotliwość: 30/60 /60

LINIA 719

Autobusy tej linii dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

719: LESZNO … Górczewska – METRO BEMOWO

częstotliwość: 20–30/60/60

LINIA 729

Autobusy tej linii dojeżdżałyby do najbliższej stacji metra Bemowo przy skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

729: MARIEW … Górczewska – METRO BEMOWO częstotliwość: 60/120/120

schemat proponowanego przebiegu linii 714, 719 i 729 po otwarciu bemowskiego odcinka linii metra M2

SCHEMAT DOJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ DO STACJI METRA BEMOWO I ULRYCHÓW

Schemat WTP po otwarciu stacji metra: Bemowo, Ulrychów, Bródno, Kondratowicza, Zacisze


TARGÓWEK

Metro na Bródnie zapewni najsprawniejszą komunikację Targówka z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jednocześnie większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie, pojawiają się dwie nowe a wschodnia Białołęka zyska dojazd do metra co kilka minut.

Uwaga!

Brak informacji o jakiejś linii NIE OZNACZA, że będzie ona zlikwidowana, ale to, że zmiany jej nie dotyczą.

Oto szczegóły proponowanych zmian:

LINIA 104

Proponujemy skrócenie trasy do najbliższej stacji metra co usprawni komunikację z rejonu ulic Białołęckiej i Echa Leśne do metra.

104: BRZEZINY – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Echa Leśne – Wielkiego Dębu – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO

częstotliwość: 20/30/30 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto)

schemat proponowanego przebiegu linii 104 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 112

Autobusy tej linii kursowałyby częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa i zapewniały sprawne połączenie ze stacją metra osiedli zlokalizowanych w rejonie Trasy Toruńskiej.

112: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO

częstotliwość: 10/15/15

schemat proponowanego przebiegu linii 112 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 118

Proponujemy skrócenie trasy do Powiśla, wycofanie z trasy S8 i Wisłostrady gdzie autobusy mają trudności z przejazdem. Na Powiśle z Bródna dojadą pociągi metra M2.

118: METRO POLITECHNIKA – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – Al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra – Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra)

częstotliwość: 15/15/20

schemat proponowanego przebiegu linii 118 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 120

Korekta trasy – autobusy dojechałyby do metra ulicami Malborską i L. Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, co 15 minut. Na ulicy Głębockiej, razem z linią 256, autobusy podjeżdżałyby na przystanek co siedem i pół minuty. Utrzymane zostanie tym samym bezpośrednie połączenie wschodniej Białołęki i Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim.

120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)

częstotliwość:15/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 120 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 126

Linia ta przejęłaby na Tarchominie część trasy linii 314. Zapewniłaby też całotygodniowe połączenie zachodniej Białołęki ze strefą przemysłową na Żeraniu Wschodnim oraz z centrum handlowym na Annopolu. Razem ze 145 i 156 umożliwiłaby dojazd do stacji metra Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.

126: TARCHOMIN –W. Świętosławskiego – Świderska (powrót: Ćmielowska – Światowida) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) – Płochocińska – Marywilska – Odlewnicza – Annopol – Rembielińska – Bazyliańska – P. Wysockiego –  Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK

częstotliwość: 30/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 126 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 132

Linię 132 proponujemy połączyć z linią E-9 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierować ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci WTP na Białołęce. Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.

132: OS. DERBY – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – Trasa AK – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)

częstotliwość: 10/15/20

schemat proponowanego przebiegu linii 132 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 134

Autobusy tej linii proponujemy skierować  do linii metra M2 zamiast do odległej od Białołęki linii M1. Pasażerów zabiorą co 15 minut w szczycie, co 30 poza nim i co 30 w święta. Wraz z kursami skróconymi zapewniłaby dojazd z osiedla Zielona Dolina i południowej części ulicy Ostródzkiej do stacji metra Bródno nawet co 7,5 minuty.

134: OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO (powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka– Toruńska). Kursy skrócone na trasie: MAŃKI-WOJDY – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – Toruńska – … – MAŃKI-WOJDY.

częstotliwość na odcinku OLESIN – MAŃKI-WOJDY: 15/30/30
częstotliwość na odcinku MAŃKI-WOJDY – METRO BRÓDNO: 7,5/15/15

schemat proponowanego przebiegu lini 134 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 145

Obecna trasa byłaby w większość stałą trasą tej linii. Autobusy 145 zapewnią dojazd do stacji Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.

145: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA

częstotliwość: 10/15/20

schemat proponowanego przebiegu linii 145 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 156

Obecną trasę na Bródnie proponujemy w większości przyjąć jako stałą. Linia ta wspomagałaby w dowozie do metra z ulic Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej autobusy linii 126 i 145. Zmieniłaby się też jedna z pętli – za 256 autobusy 156 pojechałyby do pętli PKP Zacisze Wilno.

156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska –  Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO  

częstotliwość: 30/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 156 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 160

Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako metrobus czyli autobusowe przedłużenie metra na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2.

Zobacz szczegóły jako linia 527.

LINIA 176

Autobusy tej linii proponujemy skierować do najbliższej stacji metra Bródno, gdzie bezpośrednio dowiozłyby pasażerów z Choszczówki, Płud i Marcelina.

176: CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa  – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza– METRO BRÓDNO

częstotliwość: 15/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 176 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 199

Autobusy zapewniłyby dowóz do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie. Dzięki temu mieszkańcy Ząbek zyskaliby możliwość przesiadki z metra do wszystkich linii obsługujących to miasto tj. 145, 199 i 245.

199: REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE

częstotliwość: 15-20/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 199 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 204

Proponujemy skierowanie tej linii do stacji metra Bródno. Dowiozą one wtedy do metra Bródno pasażerów z ulicy Białołeckiej, na odcinku: Ostródzka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Grodzisk zastąpią linię 132 zachowując połączenie poprzeczne rejonu ulicy Ostródzkiej z Grodziskiem i Lewandowem. Do obsługi tej linii skierujemy dłuższe autobusy, zwiększona będzie częstotliwość kursowania.

204: ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Łabiszyńska – Kopijników – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Zaułek – ZAUŁEK-SZKOŁA

częstotliwość: 10/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 204 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 233

Nowa całotygodniowa linia która zastąpiłaby linię 333 na wydłużonej trasie. Zapewni połączenie Kępy Tarchomińskiej i Bukowa z tramwajami i szkołami na Nowodworach oraz z obszarem Tarchomina, poprawi dojazd z ulicy J. Mehoffera do tramwaju na Światowida a na Nowodworach przejmie część dawnej trasy linii 126.

KĘPA TARCHOMIŃSKA – Kępa Tarchomińska – Bukowska – Przyrzecze – Gąsiorowskiej – Główna – Modlińska (powrót: Modlińska – Przyrzecze) – Aluzyjna – Sprawna – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – H. Ordonówny – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN  (powrót: Świętosławskiego – Świderska)

częstotliwość: 20/30/40

schemat proponowanego przebiegu linii 233 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 240

Proponujemy skrócenie trasy do najbliższej stacji metra w Warszawie – Kondratowicza. Zmiany poprawią punktualność i komunikację osiedli przy ulicy Słonecznej w Markach oraz zapewnią dowóz z obszaru Lewandowa do metra.

240: MARKI /PUSTELNIK/ – Duża– al. marsz J. Piłsudskiego – Sosnowa – T. Kościuszki – Warszawa: Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka (powrót: Głębocka – Lewandów) – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka

częstotliwość: 20/30/30

schemat proponowanego przebiegu linii 240 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 245

Tak jak w przypadku linii 199 proponujemy skierowanie linii 245 do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie.  

245: ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE

częstotliwość: 15/20/30

schemat proponowanego przebiegu linii 245 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 256

Proponujemy skrócenie trasy tej linii do najbliższej stacji linii metra M2, czyli stacji Kondratowicza i zwiększenie częstotliwości jej kursowania w godzinach szczytu oraz przywrócenie jej funkcjonowania w weekendy. Na ulicy Głębockiej rozkład zostałby skoordynowany z linią 120 i autobusy zawoziłyby pasażerów do stacji Kondratowicza co siedem i pół minuty w godzinach szczytu.

256: GRODZISK – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – GRODZISK

częstotliwość: 15/20/20

schemat proponowanego przebiegu linii 256 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 262

Po otwarciu ulicy Władysława Łokietka autobusy linii 262 pojechałyby trasą ustaloną w trakcie konsultacji związanych z otwarciem stacji Trocka. Termin wprowadzenia zmian uzależniony jest  od wybudowania przez urząd dzielnicy Targówek przystanków na ulicach Krośniewickiej, Kościeliskiej i Władysława Łokietka.

262: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW

częstotliwość: 15/30/-

schemat proponowanego przebiegu linii 262 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 269

Likwidacja linii.

LINIA 314

Utrzymanie połączenia północnej części ulicy Ostródzkiej ze szkołami na Ostródzkiej i M. Hemara, ulic Białołęckiej i Daniszewskiej z tramwajami na Żeraniu Wschodnim i wschodniej Białołęki ze strefą przemysłową w obszarze Żerania wschodniego. Jednocześnie zachodnia część trasy do Tarchomina zostałaby przejęta przez linię 126.

314: ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Daniszewska – Białołęcka – M. Hemara – Ostródzka – Mochtyńska – Kobiałka – OLESIN

częstotliwość: 30/-/-

schemat proponowanego przebiegu linii 314 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 356

Nowa linia, która zapewniłaby połączenie Targówka Mieszkaniowego ze szkołami przy ulicy Mieszka I w dni nauki szkolnej oraz przejęła połączenie z obszaru Targówka Przemysłowego do Dworca Wschodniego po skierowanej do osiedla Wilno linii 156.

356: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) 

częstotliwość: 30/30/-

schemat proponowanego przebiegu linii 356 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA 412

Likwidacja linii.

LINIA 527

Główna linia dowozowa do najbliższej stacji metra Kondratowicza z osiedla Derby. Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako metrobus czyli autobusowe przedłużenie metra na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2. Na przystanki podjeżdżałyby co cztery minuty w szczycie oraz co 10 minut w pozostałych porach

527: GRODZISK – Skośna – L. Berensona (powrót: Głębocka – Lewandów – Skośna)– Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: L. Kondratowicza – Malborska

częstotliwość: 4/10/10

schemat proponowanego przebiegu linii 527 po otwarciu północnowschodniego odcinka linii metra M2

LINIA E-9

Linię E-9 proponujemy połączyć z linią 132 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierować ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci WTP na Białołęce. Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.

Zobacz szczegóły jako linia 132.

LINIA 25

Likwidacja linii. Przejęcie ruchu przez linię M2 oraz inne linie tramwajowe.

LINIA 41

Likwidacja linii czasowej.


SCHEMAT DOJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ DO STACJI METRA BRÓDNO, KONDRATOWICZA I ZACISZE

Schemat WTP po otwarciu stacji metra: Bemowo, Ulrychów, Bródno, Kondratowicza, Zacisze

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.