We wrześniu 2021 roku Zarząd Transportu Miejskiego i Tramwaje Warszawskie oddały do użytku ostatni odcinek trasy tramwajowej pomiędzy Nowodworami a Winnicą. Tym samym zakończono budowę linii łączącej Tarchomin z pierwszą linią metra.
Od września 2021 roku pasażerowie mogą podróżować całą trasą tramwajową łączącą Winnicę i Tarchomin ze stacją pierwszej linii metra Młociny. Tramwaje Warszawskie oddały do użytku ostatni kilometrowy odcinek torów tramwajowych od ulicy Strumykowej w pobliże ulicy Leśnej Polanki. Tory zostały obsadzone trawą. Na przystankach, dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ustawiono wiaty i wyświetlacze informujące za ile minut odjedzie kolejny tramwaj.
Mieszkańcy Białołęki mają obecnie do dyspozycji 8-kilometrową linię z 10 przystankami: Świderska, Stare Świdry, Śreniawitów, Myśliborska, Tarchomin, Mehoffera, Štefánika, Nowodwory, Grzymalitów i Winnica. Przejechanie całej trasy z Winnicy na Młociny zajmuje ok. 15 min, a aby dojechać przykładowo 16-kilometrowy odcinek z Winnicy do Śródmieścia i Dworca Centralnego trzeba zarezerwować ok. 35 minut.
Zarząd Transportu Miejskiego, równolegle do inwestycji tramwajowej, prowadził budowę nowego, dwujezdniowego odcinka ulicy Światowida wraz pętlą autobusową. Wybudowane zostały także jezdnie ulicy L. Mehoffera, drogi rowerowe, chodniki z betonowych płyt. Jest nowa zieleń – trawniki, drzewa i krzewy ozdobne. Skrzyżowania wyposażone są w sygnalizacje świetlne, wzdłuż chodników stanęły latarnie. Na końcowych odcinkach ulicy Poetów, która została przecięta nową ulicą Światowida, place manewrowe wyłożono kamieniami polnymi z historycznego zabruku dawnej ulicy. Na pętli autobusowej stanął budynek socjalny dla kierowców i motorniczych.
Wykonawcą trasy tramwajowej i ulicy Światowida było konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Kwota umowy to ok. 75 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.