Pociągi metra i pojazdy techniczne kursują po nowym torze na wiadukcie kolejowym nad ulicą Puławską, łączącym Okęcie z Kabatami. Prace remontowe prowadzono wiosną i latem 2019 roku.
Zarząd Transportu Miejskiego „opiekuje się” wiaduktem kolejowym nad ulicą Puławską, który łączy stację kolejową Warszawa Okęcie ze Stacją Techniczno-Postojową Metra Warszawskiego na Kabatach. Wiadukt umożliwia dostarczanie po torach nowych pociągów metra oraz wysyłanie wagonów na przeglądy, naprawy i modernizacje. Z torów korzystają także pojazdy techniczne metra.
W kwietniu 2019 r. ZTM podpisał umowę na remont wiaduktu. W jego ramach: rozebrano stary tor i zastąpiono go nowym, przygotowano konstrukcję oporowych ścian żelbetowych i stalowych, wyremontowano podpory pośrednie i przyczółki, usprawniono system odwodnienia oraz wykonano zabezpieczenie antykorozyjne przęseł.
Remont wiaduktu kosztował prawie 3,2 mln zł.
Wiadukt kolejowy nad ulicą Puławską, łączący Okęcie z Kabatami, został wybudowany w 1984 roku. Jest to czteroprzęsłowa, jednotorowa konstrukcja z chodnikami służbowymi. Jej długość to 104,8 m. Wiaduktem tym m.in. dotarło na Kabaty w 1990 roku pierwszych dziesięć wagonów metra produkcji rosyjskiego Metrowagonmaszu. Tą samą drogą dostarczono także kilka lat temu składy Inspiro.