Odcinek centralny drugiej linii metra został wydłużony w 2019 roku. Uruchomiono trzy stacje we wschodniej części Warszawy.
Piętnastego września 2019 roku oddano do użytku ponad trzykilometrowy wschodni odcinek linii M2 przebiegający przez dwie stołeczne dzielnice – Pragę-Północ i Targówek. Uruchomiono trzy nowe stacje:
- Szwedzka – zlokalizowana na Pradze-Północ, pod ulica Strzelecką w sąsiedztwie skrzyżowania ze Szwedzką
- Targówek Mieszkaniowy – na Targówku, pod skrzyżowaniem ulicy Pratulińskiej i M. Ossowskiego
- Trocka – na Targówku, pod skrzyżowaniem ulicy Pratulińskiej i Trockiej.
Nowy odcinek metra oraz dostosowana do niego komunikacja autobusowa dały nowe możliwości komunikacyjne przede wszystkim mieszkańcom Targówka, dużego stołecznego osiedla Bródno, wschodniej Białołęki oraz miejscowości podwarszawskich – Radzymina, Marek i Ząbek. Czas przejazdu pomiędzy pomiędzy stacją Trocka a stacją przesiadkową Świętokrzyska wynosi 14 minut, a przejechanie całej 13-kilometrowej trasy Trocka – Księcia Janusza (stan na kwiecień 2020 roku) zajmuje 23 minuty.
Umowę na budowę wschodniego odcinka metra podpisano z włoską firmą Astaldi S.p.A w marcu 2016 roku. Miesiąc później rozpoczęły się prace w terenie. Tarcze drążące tunele rozpoczęły pracę na stacji Trocka w maju i czerwcu 2017 roku. Drążenie tuneli zakończono w listopadzie 2017 roku. Budowa wschodniego odcinka M2 zakończyła się wiosną 2019 roku i jednocześnie rozpoczął się proces odbiorów. Budowa odcinka kosztowała prawie 1,1 mld zł.
Szczegółowe informacje o wschodnim odcinku M2 oraz dziennik budowy można znaleźć na stronie Metra Warszawskiego.
fot. Metro Warszawskie