Ostatni wschodni odcinek drugiej linii metra został oddany do użytku 28 września 2022 roku. Mieszkańcy Targówka zyskali trzy stacje – Bródno, Kondratowicza i Zacisze.
W sierpniu 2022 roku zakończyła się budowa ostatniego wschodniego odcinka drugiej linii metra. W środę, 28 września – po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie – pociągi po raz pierwszy dojechały na Bródno. Ostatni wschodni fragment podziemnej kolei mierzy 3,9 km, a jego tunele prawie 5,8 km. Składają się na niego trzy stacje:
• Zacisze – zlokalizowana pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ulicami: Codzienną, Rolanda i Spójni (długa na 176 metrów, o kubaturze 74 199 metrów sześciennych);
• Kondratowicza – zlokalizowana pod ul. L. Kondratowicza między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty PW a ul. św. Wincentego (długa na 314 m, o kubaturze 93 420 metrów sześciennych);
• Bródno – zlokalizowana przy ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniami ulic: Bazyliańskiej, Rembielińskiej i Łabiszyńskiej (długa na 697,5 m – wraz z komorami rozjazdów i torów odstawczych, o kubaturze 469 891 metrów sześciennych).
Ten odcinek metra gwarantuje mieszkańcom Targówka i Białołęki sprawne, szybkie i wygodne połączenie z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Podróż pomiędzy stacjami Bródno a Świętokrzyska (możliwość przesiadki do pierwszej linii metra) zajmuje około 20 minut.
Na stacjach ostatniego wschodniego odcinka metra po raz pierwszy zastosowano system wspomagania słuchu. Zainstalowane zostały pętle indukcyjne, czyli urządzenia, które łączą się bezpośrednio z aparatami słuchowymi. Komunikaty nadawane na stacjach (w głośnikach) są równolegle wzmacniane w aparatach. Dzięki temu osoby używające tego typu urządzeń nie są narażone na szumy, zakłócenia i echa.
Kolejną nowością są ruchome chodniki. Zainstalowano je w jednym z najdłuższych korytarzy podziemnej kolei – na stacji Kondratowicza, pod ul. św. Wincentego. To rozwiązanie jest szczególnie istotne z uwagi na bliskość szpitala, a tym samym większą liczbę pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się.
Charakterystycznym elementem stacji są widoczne z peronów ściany zatorowe. Składają się z aluminiowych paneli z grafikami Piotra Młodożeńca. Przedstawiają najbliższe otoczenie danej stacji. Na każdej stacji dominują inne kolory: na Kondratowicza – żółty, pomarańczowy i czerwony, na Bródnie – fiolet i granat, a na Zaciszu – zielony.
Pierwsze prace w terenie rozpoczęto na obszarze planowanych stacji Zacisze i Bródno w 2018 roku. Tarcze drążące tunele opuszczono do szybów startowych na stacji Bródno w marcu 2020 roku, a na początku maja pierwsza z nich rozpoczęła pracę. Tarcze zakończyły prace w lutym 2021 roku z wydrążonymi tunelami o łącznej długości 5 786 metrów i 3 852 wybudowanych pierścieni obudowy. Udawało im się osiągać prędkość blisko 20 metrów na dobę. Budowa zakończyła się w sierpniu 2022 roku.
Umowę na realizację inwestycji podpisano w 2018 roku z konsorcjum Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., Gülermak sp. z o. o. oraz Astaldi S.p.A. Wartość inwestycji przekroczyła kwotę 1 mld 397 mln zł.