Dnia 06.12.2007 r. Miasto Stołeczne Warszawa podpisało w Ministerstwie Infrastruktury Umowę o dofinansowanie projektu „Budowa I linii metra odcinek od szlaku B20 do stacji A23 Młociny wraz z torami odstawczymi i węzła komunikacyjnego „Młociny”.
Prace budowlane zostały zakończone w październiku 2008 roku.
Inwestorem budowy I linii metra oraz węzła komunikacyjnego „Młociny”, był Zarząd Transportu Miejskiego, działający w imieniu Miasta Stołecznego Warszawy, zaś Inwestorem Zastępczym było Metro Warszawskie Sp. z o.o., które było odpowiedzialne za realizację tego przedsięwzięcia.
Inwestycja została w części dofinansowywana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Dofinansowanie objęło następujący zakres prac:
- prace projektowe
- wykupy gruntów
- prace przygotowawcze i budowlane
W skład budowy odcinka bielańskiego I linii metra wchodzą cztery stacje metra:
- Słodowiec (termin oddania do użytkowania: kwiecień 2008 r.)
- Stare Bielany (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.)
- Wawrzyszew (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.)
- Młociny (termin oddania do użytkowania: październik 2008 r.)
oraz budowa tuneli szlakowych pomiędzy poszczególnymi stacjami wraz z torami odstawczymi na stacji Słodowiec i Młociny.
Węzeł Komunikacyjny „Młociny” obejmuje budowę następujący obiektów:
- stacja metra „Młociny” – końcowa stacja I linii metra.
- węzeł przesiadkowy pomiędzy parkingiem, pętlą autobusową, pętlą tramwajową i metrem
- parking strategiczny „Parkuj i Jedź” (Park & Ride) „Metro Młociny” – parking jest dedykowany wszystkim zmotoryzowanym, którzy zdecydują się na pozostawienie samochodu i skorzystają z dogodnej przesiadki do zbiorowej komunikacji miejskiej. Parking jest obiektem kubaturowym czteropoziomowym. Przewidziano ponad 1000 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz ok. 80 miejsc postojowych dla rowerów.
- pętla tramwajowa – pętla przeznaczona jest dla tramwajów obsługujących rejony Woli, Bemowa, Bródna i Pragi
- pętla autobusowa i dworzec autobusowy – pętla obsługuje ruch pasażerów komunikacji miejskiej i podmiejskiej
Założony termin prac przygotowawczych wraz z realizacją budowy: 2004-2008 r.