-
Tramwaje wracają na Marymoncką
4 lipca wróciła na ul. Marymoncką linia tramwajowa 17, która dojeżdża do zajezdni Żoliborz. Linia 5 kursuje na skróconej trasie do Metra Młociny. Zmiany są związane z kolejnym etapem prac przy budowie mostu Północnego.
-
Konnej podróży czar
Co nieco o konnych omnibusach w Warszawie – ich historii oraz czasach obecnych – czyli ofercie przejażdżek w stylu retro w ramach Warszawskich Linii Turystycznych.
-
Pierwszy gapowicz skazany
Od 1 marca br. pasażer bez ważnego biletu, odmawiając okazania kontrolerowi dokumentu tożsamości lub próbując oddalić się z miejsca kontroli popełnia wykroczenie. Sąd rejonowy dla Warszawy-Żoliborza skazał na grzywnę pierwszego gapowicza, a na rozstrzygnięcie czekają kolejne sprawy.
-
Jest znacznie bezpieczniej
Statystyki nie kłamią – w Warszawie jest coraz bezpieczniej. Spada liczba przestępstw popełnianych w komunikacji miejskiej. Bezpieczniej, potwierdzają to wyniki Barometru Warszawskiego (lata 2004-2010), czują się mieszkańcy.
-
Unia dofinansuje budowę parkingów P+R
Projekt budowy ośmiu parkingów „Parkuj i Jedź” w Warszawie otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości ponad 43,6 mln zł.
-
Mniejsze straty przewoźników
Współpraca Zarządu Transportu Miejskiego z policją i strażą miejską, monitoring w pojazdach i wzrost świadomości społecznej przynoszą wymierne efekty w walce z wandalizmem. Spada liczba odnotowywanych przypadków niszczenia mienia.
-
Skąd ta agresja?
Dlaczego niektóre osoby z premedytacją niszczą cudze mienie? Specjaliści wskazują na nieumiejętność rozładowywania emocji, negatywne wpływy wychowania i rówieśników, brak zainteresowań … Zwracają także uwagę na społeczne podłoże problemu – na wzrost agresji wokół nas, brutalizację języka …
-
Wydaliśmy kolejny milion
W Warszawie znajduje się obecnie prawie 2,5 tys. wiat przystankowych, z czego 1480 należy do ZTM. I właśnie szyby, ławki oraz słupki w ubiegłym roku najczęściej padały pod naporem stołecznych wandali. Narazili oni Zarząd Transportu Miejskiego na straty w wysokości miliona złotych.
-
Prywatni przewoźnicy zapłacą za korzystanie z przystanków
Firmy przewozowe, które nie działają na zlecenie ZTM, i które dowożą do Warszawy pasażerów z okolicznych miejscowości, będą musiały płacić za korzystanie z przystanków komunikacji miejskiej. Taki obowiązek nakłada na nich uchwała Rady Warszawy o zasadach korzystania z przystanków komunikacji miejskiej.
-
Dlaczego warto reagować?
Gdyby przystanki, pojazdy i stacje nie były niszczone, gdyby nie trzeba było wydawać co roku kilku milionów złotych na pokrycie strat, na ulicach stanęłoby kilkadziesiąt dodatkowych wiat, na ulicach pojawiłoby się o kilka nowych autobusów lub tramwajów więcej…