-
Kampania żyje własnym „życiem”
Szeroki oddźwięk medialny, 3600 plakatów w komunikacji miejskiej, kilkaset zgłoszeń od pasażerów dotyczących zachowania współpasażerów, dyskusja na temat ustępowania miejsca seniorom, wreszcie… własne wersje plakatów tworzone przez internautów – to efekty pierwszej kampanii społecznej Zarządu Transportu Miejskiego, dotyczącej kulturalnych zachowań w komunikacji miejskiej.
-
Nie tylko kanał komunikacji z pasażerami
Wraz ze zmieniającą się rzeczywistością internetową i rozwojem mediów społecznościowych, Zarząd Transportu Miejskiego coraz aktywniej prowadzi swój fanpage w serwisie facebook. Dostrzega to coraz więcej osób – stronę facebook.com/ztm.warszawa polubiło ponad 7 tys. osób.
-
Zapłonęły światełka pamięci
Dyrektor ZTM Leszek Ruta, w przededniu Święta Wszystkich Świętych, tradycyjnie zapalił znicze na grobach zasłużonych pracowników komunikacji, spoczywających na Cmentarzu Powązkowskim.
-
Pełna mobilizacja informacyjna
Gdzie uzyskać informacje o komunikacji miejskiej 2 listopada? Gdzie kupić bilety? Kto pomoże wybrać najdogodniejsze połączenie pomiędzy dwoma cmentarzami? W Dzień Zaduszny będą czynne wybrane Punkty Obsługi Pasażerów ZTM. W wielu miejscach Warszawy będą dyżurowali informatorzy ZTM. Bilety będą dodatkowo sprzedawane w kasach autobusowych.
-
Obywatelu, powstań
W Warszawie jest ok. 550 tys. osób, które ze względu na wiek, niepełnosprawność lub ciążę powinny podróżować komunikacją miejską na siedząco. Żyjemy w szybkim tempie i często zajmujemy miejsce w autobusie czy tramwaju nie sprawdzając, czy wokół nie ma osoby, która powinna usiąść. Przypomina nam o tym trzecia odsłona kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”.
-
III edycja „ABC Bezpieczeństwa”
Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął trzecią edycję projektu edukacyjnego „ABC Bezpieczeństwa”, skierowaną do uczniów pierwszych klas szkół podstawowych. W ramach projektu odbędą się zajęcia w specjalnym autobusie oraz zostaną udostępnione materiały edukacyjne do przeprowadzenia zajęć w szkołach. Projekt jest realizowany od 24 października do końca maja przyszłego roku, w szkołach podstawowych zlokalizowanych w dzielnicy Wawer.
-
Informacja dotrze do wszystkich
22 października rozpoczęła się kampania promocyjna nowej usługi, umożliwiającej pasażerom pociągów korzystanie ze stołecznej komunikacji. W autobusach, tramwajach, metrze i pociągach SKM pojawiły się już pierwsze materiały informujące o możliwościach zakupu i zasadach korzystania z oferty. Wprowadzenie zintegrowanego biletu to efekt współpracy ZTM i PKP Intercity.
-
Veturilo – ponad ćwierć miliona wypożyczeń
System Veturilo cieszy się niesłabnącą popularnością. Od momentu jego uruchomienia miejskie rowery były wypożyczane już ponad 250 tys. razy.
-
Obywatelu, to nie dyskoteka
Głośne zachowanie w komunikacji miejskiej przeszkadza prawie 40 proc. pasażerów, którzy wzięli udział w naszej sondzie. Do tego typu zachowań zaliczane jest m.in. głośne słuchanie muzyki, gra na instrumentach muzycznych oraz rozmowy przez telefon komórkowy. Właśnie tym zachowaniom poświęcona jest druga odsłona kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”.
-
Bilet długookresowy opłaca się najbardziej
Choć od 1 stycznia 2013 r. wzrosną ceny wszystkich rodzajów biletów, stali „klienci” warszawskiej komunikacji miejskiej podwyżki odczują w najmniejszym stopniu. Ceny biletów 30- i 90-dniowych imiennych wzrosną najmniej.