Warszawskie tramwaje zaciekawiły przedstawicieli Korea Transport Institute oraz SunKoo Engineering, którzy przybyli do siedziby Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie, aby porozmawiać m.in. na temat sieci tramwajowej biegnącej w pasach drogowych oraz doświadczeń z dzielenia pasu drogowego pomiędzy pojazdy szynowe i kołowe.
Korea nie ma doświadczeń z tramwajami, ale ze względu na ich efektywność i stosunkowo niski koszt rozpoczyna rządowy projekt promowania tego środka transportu. Zainteresowanie gości wzbudziły m.in. przepisy dotyczące inwestycji tramwajowych, system sygnalizacji ruchu, dający priorytet pojazdom szynowym przed autobusami, systemy antykolizyjne i krajowe oraz lokalne wytyczne przy konstruowaniu nowych linii.
Omówiono także największe wyzwania, z jakimi się mierzy Warszawa przy budowie nowych trakcji, koszt inwestycji w zależności od uzbrojenia terenu pod inwestycją, a także wysokość zwrotu z biletów i nakłady na transport publiczny w stolicy.
Koreańskich gości z założeniami Warszawskiego Transportu Publicznego zapoznał Michał Piwowarski, Starszy specjalista ds. transportu publicznego z Działu Organizacji Przewozów w ZTM. O nowych inwestycjach, jakimi są tramwaj do Wilanowa i tramwaj na Kasprzaka opowiedzieli Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich oraz Maciej Florczak z Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu Miasta st. Warszawy.
Opublikowano 16 kwietnia 2024
Ostatnia aktualizacja 4 lipca 2024