Rada m.st. Warszawy przyznała dodatkowe pieniądze na budowę wind na stację metra Pole Mokotowskie. Przygotowujemy się do zawarcia umowy z wykonawcą dźwigów.
Na sesji w czwartek 8 września, warszawscy radni na wniosek Zarządu Transportu Miejskiego przyznali 4,9 mln zł na budowę trzech wind na stacji metra Pole Mokotowskie. Oferta złożona w przetargu na ich wykonanie opiewa na ponad 9,2 mln zł. ZTM miał na ten cel zarezerwowane 4,5 mln zł. Dzięki środkom zabezpieczonym przez radnych realizacja inwestycji będzie możliwa.
W sierpniu ogłosiliśmy przetarg na wykonanie dodatkowych dźwigów przy północnych wejściach na stację metra Pole Mokotowskie. Będą to trzy windy przy głowicy północnej, nieopodal ulicy Stefana Batorego. Dwoma z nich pasażerowie zjadą na poziom antresoli z wejść: wschodniego i zachodniego – po obu stronach Alei Niepodległości, przy już istniejących zejściach do metra na wysokości ulicy G. Bruna. Trzecia winda połączy poziom antresoli z poziomem peronu.
Wykonawca przygotuje także nowe oznakowanie dotykowe oraz wymieni na całej północnej głowicy stacji Pole Mokotowskie istniejące oznakowanie (listwy prowadzące i metalowe guzki). Pojawią się również zaktualizowane mapy tyflograficzne, uwzględniające nowe windy. Na prace będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy.
Południowa część pierwszej linii metra była projektowana i budowana w latach 80 i 90-tych, dlatego niektóre rozwiązania tam zastosowane nie wytrzymują próby czasu, m.in. windy ułatwiające dostanie się do podziemnej kolei nie były budowane przy wszystkich wejściach. Później budowane odcinki od początku są pomyślane tak, żeby dostęp do peronów był łatwy i wygodny z każdego miejsca. Starsze stacje linii M1 są systematycznie modernizowane i windy dobudowano już na stacjach Imielin (dwie), Stokłosy (dwie), Ursynów (dwie), Racławicka (jedna) i Służew (jedna).
Stacja metra Pole Mokotowskie powstała ponad 25 lat temu, razem z pierwszym oddanym do użytku odcinkiem linii M1 i windy ułatwiające wejście na stację zbudowano tylko po jej południowej stronie.
Opublikowano 12 września 2022
Ostatnia aktualizacja 1 grudnia 2022