Komfortowy, parterowy budynek w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami z nowoczesnymi salami dydaktycznymi – przedszkole rozebrane na potrzeby budowy metra wraca w nowoczesnej odsłonie. Wkrótce do nowej siedziby na Bródnie powrócą dzieci.
Formalnie nie będzie to nowa placówka. Przedszkole mieściło się przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana już od lat, jednak pod koniec 2018 r. musiało zostać rozebrane na czas budowy stacji metra Bródno. Wówczas dzieci zostały przeniesione do wydzielonej przestrzeni w budynku szkoły.
– Dzisiaj obchodzimy Dzień Dziecka, dlatego bardzo się cieszę, że za dokładnie trzy miesiące czyli już 1 września, przedszkolaki zaczną nowy rok szkolny w takiej pięknej i komfortowej przestrzeni – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. – W niespełna rok za blisko 4 mln zł na Bródnie powstał parterowy, klimatyzowany budynek o powierzchni niemal 500 metrów kwadratowych, z salami dydaktycznymi dostosowanymi do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami. Przedszkole integracyjne będzie miało trzy oddziały dla 75 dzieci – dodaje wiceprezydent Renata Kaznowska.
W budynku są oddzielne szatnie dla dzieci i personelu, pokój dla pedagoga specjalnego/psychologa oraz pomieszczenia techniczno-magazynowe. Z każdej sali można wyjść oddzielnym wyjściem na plac zabaw. Dodatkowym atutem jest też dostępny z zewnątrz węzeł sanitarny dla przedszkolaków przebywających na dworze.
Przedszkole zgodne ze standardami
Ponieważ placówka przy ul. Hieronima to przedszkole integracyjne, w obiekcie przewidziano szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością, zgodnie z obowiązującymi standardami dostępności. Budynek ma jedną kondygnację, z dogodnym wejściem z poziomu terenu co umożliwia łatwy dostęp i wygodne poruszanie się wewnątrz. Wszystkie posadzki są antypoślizgowe, a przy każdej sali dydaktycznej znajduje się toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Inwestorem ww. przedsięwzięcia jest Miasto Stołeczne Warszawa reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w imieniu i na rzecz którego działa Metro Warszawskie Sp. z o.o. w Warszawie. Wykonawcą inwestycji jest Konsorcjum: Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S S.A. oddział w Polsce ul. Grzybowska 80/82 w Warszawie (jako lider konsorcjum), Astaldi S. P. A. Spółka Akcyjna oddział w Polsce ul. Sapieżyńska 10a w Warszawie. Inwestycja jest prowadzona w ramach projektu „Budowa II linii metra w Warszawie – II etap realizacji odcinka wschodniego-północnego, od szlaku za stacją C18 „Trocka” do torów odstawczych za stacją C21”.
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
Opublikowano 1 czerwca 2022
Ostatnia aktualizacja 11 lipca 2022