Metro na Bródnie zapewni najsprawniejszą komunikację Targówka z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jednocześnie większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie, pojawiają się dwie nowe a wschodnia Białołęka zyska dojazd do metra co kilka minut.
Trasa linii autobusowej 500 nie zmieni się – będzie taka jak przed budową metra, także 169 wróci na trasę sprzed budowy. Autobusy linii 112 także będą jeździły na Targówku bez zmian, natomiast na Bemowie trasa zostałaby skrócona do Nowego Bemowa. Niewielkie zmiany tras, w porównaniu z dziś obowiązującymi, chcemy wprowadzić dla autobusów linii 145, 156 – tak aby jak najlepiej dowoziły do stacji metra Kondratowicza; dodatkowo 156 skierujemy do osiedla Zacisze Wilno. Do stacji metra dojeżdżałyby także autobusy linii 104, 134, 176, 199, 204, 240, 245, 256 i 527. Przestałyby jeździć autobusy linii 160, 269, 412, E-9 bo ich relacje zastąpią autobusy innych linii oraz metro. Podobnie stanie się z dwiema liniami tramwajowymi – relację Bródno–Dw. Wileński–Targowa–Centrum zapewni metro M2, tak więc tramwaje linii 25 mogłyby przestać kursować a uruchomionej na czas budowy metra linii 41 jako 17 pojechałyby od al. Jana Pawła II na Tarchomin Kościelny. Pozostanie „czwórka” czyli bezpośrednie połączenie tramwajowe Bródna z Dworcem Wileńskim i centrum.
Oto szczegóły proponowanych zmian:
LINIA 104
Proponujemy skrócenie trasy do najbliższej stacji metra co usprawni komunikację z rejonu ulic Białołęckiej i Echa Leśne do metra.
104: BRZEZINY – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Echa Leśne – Wielkiego Dębu – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO
częstotliwość: 20/30/30 (szczyt/międzyszczyt/sobota i święto)
LINIA 112
Autobusy tej linii kursowałyby częściej (w godzinach szczytu co 10 minut) na trasie z Marek do Nowego Bemowa i zapewniały sprawne połączenie ze stacją metra osiedli zlokalizowanych w rejonie Trasy Toruńskiej.
112: CH MARKI – Toruńska – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – Bazyliańska – P. Wysockiego – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – J. Słowackiego – S. Żeromskiego – al. W. Reymonta – Powstańców Śląskich – NOWE BEMOWO
częstotliwość: 10/15/15
LINIA 118
Proponujemy skrócenie trasy do Powiśla, wycofanie z trasy S8 i Wisłostrady gdzie autobusy mają trudności z przejazdem. Na Powiśle z Bródna dojadą pociągi metra M2.
118: METRO POLITECHNIKA – L. Waryńskiego – pl. Konstytucji – Piękna – al. Ujazdowskie – Książęca – Ludna – Solec – Dobra-Tamka – Wybrzeże Kościuszkowskie – Zajęcza – Dobra – MARIENSZTAT (powrót: Dobra – Nowy Zjazd – Wybrzeże Kościuszkowskie – Karowa – Dobra)
częstotliwość: 15/15/20
LINIA 120
Korekta trasy – autobusy dojechałyby do metra ulicami Malborską i L. Kondratowicza, z większą niż dziś częstotliwością, co 15 minut. Na ulicy Głębockiej, razem z linią 256, autobusy podjeżdżałyby na przystanek co siedem i pół minuty. Utrzymane zostanie tym samym bezpośrednie połączenie wschodniej Białołęki i Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim.
120: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Ostródzka – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Malborska – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. „Solidarności” – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
częstotliwość:15/20/20
LINIA 126
Linia ta przejęłaby na Tarchominie część trasy linii 314. Zapewniłaby też całotygodniowe połączenie zachodniej Białołęki ze strefą przemysłową na Żeraniu Wschodnim oraz z centrum handlowym na Annopolu. Razem ze 145 i 156 umożliwiłaby dojazd do stacji metra Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.
126: TARCHOMIN –W. Świętosławskiego – Świderska (powrót: Ćmielowska – Światowida) – Porajów – Myśliborska – Światowida – Modlińska – (wybrane kursy: Ekspresowa – A. Fleminga – Ekspresowa) – Płochocińska – (wybrane kursy: Płytowa – Kupiecka – Płytowa) – Płochocińska – Marywilska – Odlewnicza – Annopol – Rembielińska – Bazyliańska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – CH TARGÓWEK
częstotliwość: 30/30/30
LINIA 132
Linię 132 proponujemy połączyć z linią E-9 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierować ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci WTP na Białołęce. Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.
132: OS. DERBY – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka (powrót: Lewandów – Skośna – L. Berensona) – Toruńska – most gen. S. Grota-Roweckiego – Trasa AK – J. Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT (powrót: Włościańska – Żelazowska)
częstotliwość: 10/15/20
LINIA 134
Autobusy tej linii proponujemy skierować do linii metra M2 zamiast do odległej od Białołęki linii M1. Pasażerów zabiorą co 15 minut w szczycie, co 20 poza nim i co 30 w święta. Wraz z kursami skróconymi zapewniłaby dojazd z osiedla Zielona Dolina i południowej części ulicy Ostródzkiej do stacji metra Bródno nawet co 7,5 minuty.
134: OLESIN – Kobiałka – Ruskowy Bród – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO (powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka– Toruńska). Kursy skrócone na trasie: MAŃKI-WOJDY – Zdziarska – Ostródzka – Toruńska – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Głębocka – Toruńska – … – MAŃKI-WOJDY.
częstotliwość na odcinku OLESIN – MAŃKI-WOJDY: 15/30/30
częstotliwość na odcinku MAŃKI-WOJDY – METRO BRÓDNO: 7,5/15/15
LINIA 145
Obecna trasa byłaby w większość stałą trasą tej linii. Autobusy 145 zapewnią dojazd do stacji Kondratowicza z ulicy Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej.
145: ŻERAŃ FSO – Modlińska – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza – Łodygowa – Warszawska – marsz. J. Piłsudskiego – Chełmżyńska – Marsa – Płowiecka – Grochowska – WIATRACZNA
częstotliwość: 10/15/20
LINIA 156
Obecną trasę na Bródnie proponujemy w większości przyjąć jako stałą. Linia ta wspomagałaby w dowozie do metra z ulic Bartniczej, Wyszogrodzkiej i południowej części Chodeckiej autobusy linii 126 i 145. Zmieniłaby się też jedna z pętli – za 256 autobusy 156 pojechałyby do pętli PKP Zacisze Wilno.
156: METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – L. Kondratowicza – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO
częstotliwość: 30/30/30
LINIA 160
Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako metrobus czyli autobusowe przedłużenie metra na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2.
Zobacz szczegóły jako linia 527.
LINIA 176
Autobusy tej linii proponujemy skierować do najbliższej stacji metra Bródno, gdzie bezpośrednio dowiozłyby pasażerów z Choszczówki, Płud i Marcelina.
176: CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Przytulna – Henrykowska – Wyganowska – Raciborska – J. Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa – Marywilska – P. Wysockiego – Bazyliańska – L. Kondratowicza– METRO BRÓDNO
częstotliwość: 15/30/30
LINIA 199
Autobusy zapewniłyby dowóz do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie. Dzięki temu mieszkańcy Ząbek zyskaliby możliwość przesiadki z metra do wszystkich linii obsługujących to miasto tj. 145, 199 i 245.
199: REMBERTÓW STRZELNICA – al. gen. A. Chruściela „Montera” – I. Paderewskiego – Czwartaków – Żołnierska – Zielonka: al. marsz. J. Piłsudskiego – Ząbki: Szwoleżerów – F. Stefczyka – gen. W. Sikorskiego – Kwiatowa – Orla – Wojska Polskiego – A. Leszczyckiego – (powrót: Kwiatowa – Szwoleżerów – R. Żbikowskiego) – Stefana Batorego – Warszawa: Bystra – Radzymińska – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE
częstotliwość: 15-20/30/30
LINIA 204
Proponujemy skierowanie tej linii do stacji metra Bródno. Dowiozą one wtedy do metra Bródno pasażerów z ulicy Białołeckiej, na odcinku: Ostródzka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Grodzisk zastąpią linię 132 zachowując połączenie poprzeczne rejonu ulicy Ostródzkiej z Grodziskiem i Lewandowem. Do obsługi tej linii skierujemy dłuższe autobusy, zwiększona będzie częstotliwość kursowania.
204: ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona– Głębocka– Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Olsztyńska – Ostródzka – Juranda ze Spychowa – Białołęcka – Kopijników – Łabiszyńska – L. Kondratowicza – METRO BRÓDNO powrót: METRO BRÓDNO – L. Kondratowicza – Łabiszyńska – Kopijników – Białołęcka – Juranda ze Spychowa – Ostródzka – Olsztyńska – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Zaułek – ZAUŁEK-SZKOŁA
częstotliwość: 10/20/20
LINIA 233
Nowa całotygodniowa linia która zastąpiłaby linię 333 na wydłużonej trasie. Zapewni połączenie Kępy Tarchomińskiej i Bukowa z tramwajami i szkołami na Nowodworach oraz z obszarem Tarchomina, poprawi dojazd z ulicy J. Mehoffera do tramwaju na Światowida a na Nowodworach przejmie część dawnej trasy linii 126.
KĘPA TARCHOMIŃSKA – Kępa Tarchomińska – Bukowska – Przyrzecze – Gąsiorowskiej – Główna – Modlińska (powrót: Modlińska – Przyrzecze) – Aluzyjna – Sprawna – Odkryta – Dzierzgońska – Światowida – H. Ordonówny – J. Mehoffera – Światowida – W. Świętosławskiego – TARCHOMIN (powrót: Świętosławskiego – Świderska)
częstotliwość: 20/30/40
LINIA 240
Proponujemy skrócenie trasy do najbliższej stacji metra w Warszawie – Kondratowicza. Zmiany poprawią punktualność i komunikację osiedli przy ulicy Słonecznej w Markach oraz zapewnią dowóz z obszaru Lewandowa do metra.
240: MARKI /PUSTELNIK/ – Duża– al. marsz J. Piłsudskiego – Sosnowa – T. Kościuszki – Warszawa: Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka (powrót: Głębocka – Lewandów) – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka
częstotliwość: 20/30/30
LINIA 245
Tak jak w przypadku linii 199 proponujemy skierowanie linii 245 do stacji metra Kondratowicza i dalej do pętli Bródno-Podgrodzie.
245: ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – marsz. J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Młodzieńcza – L. Kondratowicza – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE
częstotliwość: 15/20/30
LINIA 256
Proponujemy skrócenie trasy tej linii do najbliższej stacji linii metra M2, czyli stacji Kondratowicza i zwiększenie częstotliwości jej kursowania w godzinach szczytu oraz przywrócenie jej funkcjonowania w weekendy. Na ulicy Głębockiej rozkład zostałby skoordynowany z linią 120 i autobusy zawoziłyby pasażerów do stacji Kondratowicza co siedem i pół minuty w godzinach szczytu.
256: GRODZISK – Skośna – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Skośna – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: METRO KONDRATOWICZA – L. Kondratowicza – Malborska – Głębocka – Lewandów – Oknicka – L. Berensona – Głębocka – Lewandów – Skośna – GRODZISK
częstotliwość: 15/20/20
LINIA 262
Po otwarciu ulicy Władysława Łokietka autobusy linii 262 pojechałyby trasą ustaloną w trakcie konsultacji związanych z otwarciem stacji Trocka. Termin wprowadzenia zmian uzależniony jest od wybudowania przez urząd dzielnicy Targówek przystanków na ulicach Krośniewickiej, Kościeliskiej i Władysława Łokietka.
262: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW
częstotliwość: 15/30/-
LINIA 269
Likwidacja linii.
LINIA 314
Utrzymanie połączenia północnej części ulicy Ostródzkiej ze szkołami na Ostródzkiej i M. Hemara, ulic Białołęckiej i Daniszewskiej z tramwajami na Żeraniu Wschodnim i wschodniej Białołęki ze strefą przemysłową w obszarze Żerania wschodniego. Jednocześnie zachodnia część trasy do Tarchomina zostałaby przejęta przez linię 126.
314: ŻERAŃ WSCHODNI – Annopol – Daniszewska – Białołęcka – M. Hemara – Ostródzka – Mochtyńska – Kobiałka – OLESIN
częstotliwość: 30/-/-
LINIA 356
Nowa linia, która zapewniłaby połączenie Targówka Mieszkaniowego ze szkołami przy ulicy Mieszka I w dni nauki szkolnej oraz przejęła połączenie z obszaru Targówka Przemysłowego do dworca Wschodniego po skierowanej do osiedla Wilno linii 156.
356: METRO TROCKA – Trocka – Unicka – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA)
częstotliwość: 30/30/-
LINIA 412
Likwidacja linii.
LINIA 527
Główna linia dowozowa do najbliższej stacji metra Kondratowicza z osiedla Derby. Linie 160 i 527 zostałyby połączone w jedną linię 527, która będzie funkcjonowała jako metrobus czyli autobusowe przedłużenie metra na wschodnią Białołękę, z częstotliwością zbliżoną do linii M2. Na przystanki podjeżdżałyby co cztery minuty w szczycie oraz co 10 minut w pozostałych porach
527: GRODZISK – Skośna – L. Berensona (powrót: Głębocka – Lewandów – Skośna)– Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – L. Kondratowicza – METRO KONDRATOWICZA powrót: L. Kondratowicza – Malborska
częstotliwość: 4/10/10
LINIA E-9
Linię E-9 proponujemy połączyć z linią 132 w jedną całotygodniową linię o numerze 132 i skierować ulicą Głębocką, zgodnie z uzgodnionym wcześniej projektem rozbudowy sieci WTP na Białołęce. Trasa połączyłaby wschodnią Białołękę z linią metra M1 oraz Żoliborzem i Bielanami.
Zobacz szczegóły jako linia 132.
LINIA 25
Likwidacja linii. Przejęcie ruchu przez linię M2 oraz inne linie tramwajowe.
LINIA 41
Likwidacja linii czasowej.
SCHEMAT DOJAZDU KOMUNIKACJĄ MIEJSKĄ DO STACJI METRA BRÓDNO, KONDRATOWICZA I ZACISZE
Opublikowano 24 marca 2022
Ostatnia aktualizacja 16 maja 2022