Przedszkole na Bródnie – czas na prace wykończeniowe – ZTM Warszawa

Przedszkole na Bródnie – czas na prace wykończeniowe

zdjęcie z prac wykończeniowych budowy przedszkola na Bródnie

Budowa metra na Bródnie to nie tylko stacje i tunele, ale także… przedszkole. Otwarcie placówki przy Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana zbliża się wielkimi krokami, pozostały jedynie prace wykończeniowe.

Na ścianach położono tynki, a na podłogach są już wylewki. Teraz czas na montaż drzwi, podłóg i płytek. Budowa zakończy się w sierpniu, tak by we wrześniu mali podopieczni mogli uczęszczać już do nowoczesnego obiektu. Przedszkole integracyjne będzie miało trzy oddziały dla 75 dzieci.

Za blisko 4 mln zł na Bródnie powstaje parterowy, klimatyzowany budynek o powierzchni niemal 500 metrów kwadratowych, z zapleczem sanitarnym i salami dydaktycznymi dostosowanymi do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami.

W budynku będą oddzielne szatnie dla dzieci i personelu, pokój dla pedagoga specjalnego/psychologa oraz pomieszczenia techniczno-magazynowe. Z każdej sali będzie można wyjść oddzielnym wyjściem na zielony plac zabaw.  Dodatkowym atutem będzie też dostępny z zewnątrz węzeł sanitarny – dla przedszkolaków przebywających na dworze. 

Przewidziano szereg udogodnień dla osób z niepełnosprawnością, zgodnie z obowiązującymi standardami dostępności. Budynek będzie miał jedną kondygnację, z dogodnym wejściem z poziomu terenu co umożliwi łatwy dostęp i wygodne poruszanie się wewnątrz placówki. Wszystkie posadzki będą antypoślizgowe, a przy każdej sali dydaktycznej będzie toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami.


Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, otrzyma za zrealizowanie inwestycji 1 397 895 000 zł. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap

Ostatnia aktualizacja 25 kwietnia 2022

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.