Zielono wokół stacji Bemowo i Ulrychów – ZTM Warszawa

Zielono wokół stacji Bemowo i Ulrychów

zdjęcie nasadzeń wokół bemowskich stacji metra

333 drzewa, 23 tysiące krzewów i 1,6 tysiąca bylin – tak w liczbach wygląda zazielenianie okolic budowanych stacji metra M2 – Bemowo i Ulrychów. Ze szkółki przyjechały brzozy i platany.

Trwa sadzenie drzew w rejonie budowanych stacji metra na Bemowie. Stoją już klony pospolite i jawory, lipy i świdośliwy – razem 157 roślin. Klony zaczęły pojawiać się między innymi przy ulicy L. Kossutha i przy Górczewskiej.

Lipy, dęby, graby

Następne drzewa dotarły na teren przy stacji Bemowo, skąd – po kontroli – starannie przenoszone są na plac, a następnie w miejsca, gdzie będą sadzone. W ramach tego transportu do Warszawy przywieziono siedem brzóz pożytecznych i 153 platany klonolistne. Za tydzień dołączy do nich sześć lip holenderskich, 11 grabów pospolitych i 20 dębów czerwonych.

Łącznie nowych drzew będzie ponad 330. Większość będzie rosła właśnie przy stacji Bemowo. Pozostałe drzewa znajdą swoje miejsce przy wentylatorni i w okolicach komory demontażowej.

Nie tylko drzewa

Najwięcej będzie klonów i platanów. Te ostatnie utworzą szpaler drzew przy ulicy Górczewskiej. Z kolei dęby czerwone będą sadzone głównie na skrzyżowaniu ulicy Górczewskiej z Powstańców Śląskich, a graby przy bemowskim ratuszu. Większość nowych drzew zostanie posadzonych jeszcze w tym roku, pojedyncze sztuki pojawią się wiosną.

Oprócz drzew przy obu stacjach sadzone będą krzewy, ponad 20 tysięcy. To np. tawuła japońska, śnieguliczka Chenaulta, lilak Meyera i róża pomarszczona. Zieleń uzupełnią też rabaty bylinowe (około 1,6 tysiąca sztuk). To m.in. jeżówki, kocimiętki, dąbrówki, a z traw ozdobnych – miskanty oraz wydmuchrzyce. Wśród nowych nasadzeń znajdziemy także cis, bluszcz i mahonię.

Budowa na Bemowie

Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ulicy Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 znajdą się tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap

Ostatnia aktualizacja 5 stycznia 2022

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.