Tory już połączone, czas na instalacje – ZTM Warszawa

Tory już połączone, czas na instalacje

Zdjęcia z budowy stacji Bemowo. Na zdjęciu widoczni są: dyrektor ZTM Katarzyna Stzregowska i wiceprezydent Warszawy Michał Olszewski

Na odcinku zachodnim trwają intensywne prace wykończeniowe i montażowe oraz łączenie instalacji i systemów budowanego odcinka z linią M2. W piątek, 20 sierpnia, stację C04 Bemowo w towarzystwie dziennikarzy zwiedził wiceprezydent Michał Olszewski.

Chcemy jak najszybciej oddać ten odcinek pasażerom. Jak widać praca idzie pełną parą, zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Na odcinku zachodnim trwa właśnie integracja wszelkich instalacji i systemów z funkcjonującą linią M2, co wymagało niestety krótkiego wyłączenia kilku końcowych stacji – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. I dodaje – Niebawem wszystko wróci do normy i jeśli prace nadal będą prowadzone w tym tempie, to w połowie przyszłego roku ten odcinek na Bemowie będzie już gotowy. Pozostaną nam jedynie odbiory.

Wakacje to bardzo pracowity czas na budowie metra na Bemowie. W lipcu połączono torowiska budowanego odcinka z funkcjonującą linią M2. Zintegrowana został nawierzchnia torowa, bankiety, szyny prądowe oraz koryta kablowe dla przyszłych instalacji. Zainstalowano także bramy rolowane na komorze demontażowej, która oddziela stację „Księcia Janusza” od budowanego odcinka.

Obecnie trwają prace związane z łączeniem i konsolidacją instalacji zasilającej i wszystkich systemów całoliniowych, m.in. sieci teletechnicznych, zasilania awaryjnego, szyny prądowej i systemów sterowania ruchem. Integrowana jest również sieć przyszłego monitoringu oraz przyłącza światłowodowe i telefoniczne. Pod koniec sierpnia przewidziana jest faza testów, podczas której sprawdzana będzie poprawność wykonania prac, integralność wszystkich instalacji oraz łączność z dyspozytorniami stacyjnymi i Centralną Dyspozytornią na STP Kabaty.

Prowadzone są prace tynkarskie i układane są posadzki z płyt granitowych. Trwa montaż instalacji sanitarnych i elektrycznych. Wykonano też izolację akustyczną na poziomie antresoli obu stacji oraz w torach odstawczych stacji C04 Bemowo.

Zakończenie prac na tym odcinku przewidywane jest latem przyszłego roku.


Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 „Ulrychów” – położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 „Bemowo” zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca otrzyma za zrealizowanie inwestycji 959 249 940,00 zł. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

stopka unijna projektu budowy II linii metra - III etap

Ostatnia aktualizacja 20 października 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.