Ogłosiliśmy przetarg na przygotowanie dokumentów i uzyskanie decyzji potrzebnych do budowy oraz starania się o dofinansowanie unijne dla węzłów przesiadkowych przy ostatnich dwóch stacjach zachodniego odcinka drugiej linii metra – Karolin i Lazurowa.
Opracowanie karty informacyjnej wraz z pozyskaniem prawomocnej decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia oraz studium wykonalności dla węzłów przesiadkowych przy stacjach metra Karolin i Lazurowa – przetarg o takim zakresie prac został ogłoszony w połowie lipca. Na zachodnim krańcu linii metra M2 zaplanowaliśmy dwa węzły komunikacyjne, ułatwiające przesiadki do Warszawskiego Transportu Publicznego. To kolejny krok prowadzący do ich budowy.
Ważne dokumenty
Karta informacyjna przedsięwzięcia jest dokumentem zawierającym podstawowe informacje o inwestycji, czyli dane o lokalizacji, powierzchni, wykorzystywanej technologii, potencjalnym wpływie na środowisko oraz rozwiązaniach mających minimalizować negatywne oddziaływania na środowisko naturalne. Jest ona niezbędnym elementem do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia (decyzja administracyjna), która jest wymagana przy inwestycjach mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Studium wykonalności opisuje zasadność realizacji przedsięwzięcia oraz wskazuje optymalny zakresu projektu przy najkorzystniejszym rozwiązaniu technicznym. Opracowanie przedstawia także możliwości wykonania inwestycji w ujęciu: finansowym, instytucjonalnym, prawnym i środowiskowym. Studium jest jednym z elementów niezbędnych do sporządzenia wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia ze środków unijnych lub innych środków pomocowych.
Firmy zainteresowane udziałem w przetargu mają czas na złożenie ofert do 27 lipca do godz. 12.00. Czas na przygotowanie przedmiotowych dokumentów to 135 dni od podpisania umowy.
Metro łączy
Koncepcje architektoniczno-budowlane węzłów są gotowe – przygotował je wykonawca ostatniego odcinka linii metra M2 na Bemowie. Stacja Lazurowa będzie w pobliżu dzisiejszej pętli tramwajowej i autobusowej, węzeł zaś ułatwi przesiadki pomiędzy nimi a metrem. W jego ramach planowany jest również trzypoziomowy parking P+R z około 860 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych (w tym miejsca dla pojazdów osób o ograniczonej mobilności, miejsca ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca typu „2+”) i około 350 miejscami dla rowerów w obrębie całego węzła. Koncepcja umożliwia, w razie potrzeby, dobudowanie kolejnych pięter powiększających parking o ok. 980 dodatkowych miejsc parkingowych.
Przy stacji Karolin, końcowej dla zachodniego odcinka II linii metra, połączą się metro, autobusy dalekobieżne, autobusy podmiejskie i miejskie. Koncepcja przewiduje tam również naziemny, czteropoziomowy parking P+R na około 950 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, zlokalizowany przy ul. Połczyńskiej. Na parkingu będą również miejsca dla pojazdów osób o ograniczonej mobilności, miejsca ładowania samochodów elektrycznych oraz miejsca typu „2+” i około 270 miejsc dla rowerów. W razie potrzeby będzie można dobudować kolejne piętra, powiększając pojemność parkingu o około 580 dodatkowych miejsc.
Do czasu pozyskania niezbędnych funduszy, przesiadki do metra będą możliwe z przystanków tramwajowych i autobusowych zlokalizowanych w pobliżu wejść do stacji metra.
Opublikowano 19 lipca 2021
Ostatnia aktualizacja 20 października 2021