Trwa budowa pierwszego na Białołęce parkingu „Parkuj i Jedź”, który powstaje w sąsiedztwie przystanku kolejowego PKP Warszawa Żerań. Jeszcze w tym roku kierowcy i rowerzyści będą mogli zostawić na nim swoje pojazdy.
Nowy parking „Parkuj i Jedź” na warszawskim Żeraniu budowany jest w sąsiedztwie skrzyżowania ulicy Płochocińskiej z Marywilską. Umowa podpisana została w formule „zaprojektuj i buduj”, czyli wykonawca przygotował i zatwierdził projekty, uzyskał konieczne uzgodnienia, pozwolenie na budowę i rozpoczął prace w terenie. Dotychczas wykonano m.in. kanalizację deszczową i rozsączającą, system nawadniania oraz przyłącza sanitarne do budynku obsługi, który obecnie jest w stanie surowym otwartym. Przygotowano już także fundamenty pod wiatę rowerową z panelami fotowoltaicznymi oraz ukończono zabezpieczenie skarpy. Widać również zarys dróg dojazdowych, miejsc postojowych, przygotowywana jest podbudowa pod nawierzchnię.
Będzie to obiekt jednopoziomowy z 235 miejscami postojowymi dla samochodów osobowych, w tym z przystosowanymi do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz 126 zadaszonymi stanowiskami dla rowerów. Powstaną także: punkt ładowania roweru elektrycznego, stacje ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym, miejsca parkingowe „2+” dla osób dzielących podróże oraz strefy postojowe Kiss and Ride. Projekt zieleni zakłada nasadzenia krzewów i drzew wzdłuż ogrodzenia od strony ulicy Marywilskiej oraz w pasach zieleni pomiędzy miejscami parkingowymi. Od strony zachodniej zaprojektowano 170 metrowy żywopłot, który odizoluje teren od ruchu kolejowego, a w gabionowe ogrodzenie projektanci wkomponowali roślinność. Na parkingu będą wykorzystywane odnawialne źródła energii. Zostanie on także wyposażony w nowoczesny System Pobierania Opłat.
Projekt budowy parkingów strategicznych P+R w Warszawie jest dofinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020. Projekt wpisuje się w cele Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego 2014-2020+.
Opublikowano 14 maja 2021
Ostatnia aktualizacja 20 października 2021