Osiem lat eksploatacji i ponad 590 tys. przejechanych kilometrów. Pierwszy pociąg Inspiro – skład 51 – zakończył właśnie przegląd P4.3, czyli naprawę i wymianę kluczowych podzespołów, niezbędnych do dalszej, bezawaryjnej pracy.
Pierwsze pociągi Inspiro trafiły do Warszawy w grudniu 2012 roku. Od tamtego czasu zdążyły przyzwyczaić pasażerów do możliwości swobodnego przejścia między wagonami, wysuwanych ramp lub choćby charakterystycznego wyglądu przodu pociągu.
Zdążyły jednak również dojść do momentu, w którym potrzebują kompleksowego przeglądu. Dzięki niemu zyskają możliwość dalszej, sprawnej eksploatacji.
Przegląd P4.3 dla pociągów Inspiro to m.in. czyszczenie i naprawa mechanizmów drzwi, czyszczenie i mycie kanałów wentylacyjnych, a także wymiana lub naprawa zestawów kołowych, sprzęgów i układu hamulcowego. To elementy, które na pewno wpłyną na komfort jazdy pasażerów. Oprócz tego wykonamy wiele ważnych prac mechanicznych, pneumatycznych i elektrycznych.
Pierwszy pociąg Inspiro właśnie zakończył cały proces przeglądu P4.3. W tym roku przejdzie go jeszcze 14 pociągów.
Zakup 35 pociągów Inspiro sfinansowany został ze środków Metra Warszawskiego, uzyskanych dzięki wieloletniej umowie wykonawczej z m.st. Warszawa, o świadczeniu usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej – pociągami metra w latach 2009-2027, a także dzięki kredytowi EBOiR oraz dofinansowaniu z UE. Kontrakt opiewał na kwotę netto blisko 1,07 miliarda złotych.
Opublikowano 30 marca 2021
Ostatnia aktualizacja 13 maja 2021