Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory.
Za nami są już prace ziemne i roboty przygotowawcze, gotowe są fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje.
Na całej trasie jest już zamontowanych 3000 metrów szyn i 29 z 58 słupów. Gotowe są też rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób.
Aktualnie skupiamy się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Pracujemy też nad wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach.
Na koniec prac rozwiesimy sieć trakcyjną i ułożymy odporne na suszę rozchodniki między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie.
Wraz z trasą tramwajową powstaje nowy odcinek ul. Światowida. Gotowe jest skrzyżowanie z ul. Dzierzgońską, zatoki autobusowe, ułożona jest już warstwa wiążąca na obydwu jezdniach. Trwają roboty brukarskie, układanie podbudowy pod drogi rowerowe oraz budowa muru oporowego przy ul. Leśnej Polanki.
Zapraszamy do zapoznania się z filmem przedstawiającym warszawskie zielone torowiska.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej-Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Terminy, koszty, przetarg
Inwestycja Zarządu Transportu Miejskiego i Tramwajów Warszawskich w sumie będzie kosztować ponad 67 mln zł. Umowę na jej wykonanie podpisaliśmy w październiku 2019 roku.
Zainteresowanym przypominamy materiał dotyczący podpisania umowy.
Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE.
Planujemy, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku.
Opublikowano 17 listopada 2020
Ostatnia aktualizacja 3 lutego 2021