Szukamy operatorów dla „eLek” – ZTM Warszawa

Szukamy operatorów dla „eLek”

autobus linii lokalnej L-7

Łącznie 36 autobusów przejedzie w ciągu roku ponad 2,5 mln km. Będą obsługiwały 17 linii lokalnych. Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetargi na świadczenie usług przewozowych w 2021 roku w Konstancinie-Jeziornie, Starych Babicach i Piasecznie.

Na początku listopada Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetargi na świadczenie usług przewozowych na lokalnych liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu łączącego gminę Konstancin-Jeziorna i gminę Piaseczno z Warszawą. Kilka dni wcześniej został ogłoszony podobny przetarg na świadczenie usług przewozowych w gminie Stare Babice.

10, 5 i 2 linie

Do obsługi gminy Piaseczno planowanych jest dziesięć lokalnych linii autobusowych. Tu będą spore zmiany. I tak:

Te zmiany wynikają z wniosków samorządu Piaseczna poprzedzonych  konsultacjami z mieszkańcami. Część tras linii L zastąpią obecne linie P uruchamiane przez Piaseczno. Skierowanie linii L13 do Góry Kalwarii będzie możliwie dzięki współpracy Piaseczna i Góry Kalwaria.

Trasy pozostałych linii nie zmienią się: L25 Piaseczno Urząd Miasta – Góra Kalwaria, L-2 z Piaseczna przez Henryków do Złotokłosu, L-5 z Piaseczna do Borowca, L12 z Piaseczna przez Wólkę Pracką do Złotokłosu.

Zwycięzca konstancińskiego przetargu będzie obsługiwał pięć  linii lokalnych: L14 Gassy-Pętla – Bielawa-Pętla, L15 Klarysew – Słomczyn-Szkoła, L16 Czarnów – Kępa Okrzewska-Cmentarz, L21 Klarysew – Góra Kalwaria (Rynek) i L42 Klarysew – Słomczyn-Szkoła. Operator zapewni sześć autobusów, którymi w ciągu roku przejedzie 478 tys. wozokilometrów.

Operator, który wygra postępowanie przetargowe na świadczenie usług przewozowych w Starych Babicach zapewni obsługę dwóch linii lokalnych: L-6 z Pilaszkowa do Warszawy (Stare Bemowo) i L-7 z Dziekanowa Leśnego do starostwa w Ożarowie Mazowieckim. Planowana praca przewozowa, którą wykona łącznie pięć autobusów to 285,5 tys. wozokm.

Niebieskie autobusy

Firmy, które chcą wziąć udział w przetargu muszą zapewnić autobusy nie starsze niż ośmio- lub dziesięcioletnie, nieskopodłogowe lub z częściowo obniżoną podłogą. Autobusy będą pomalowane na niebiesko. Pojazdy, przed rozpoczęciem przejazdów, przejdą proces certyfikacji. Jego celem będzie dokładne sprawdzenie, czy spełniają wszystkie wymagania określone przez Zarząd Transportu Miejskiego w dokumentach przetargowych. Po rozpoczęciu przewozów wszystkie pojazdy będą poddawane obsłudze codziennej i bieżącej (raz w tygodniu i raz w miesiącu), co pozwoli na utrzymanie pojazdów w dobrym stanie technicznym, higienicznym i estetycznym w ciągu całego czasu obowiązywania umowy.

Zarząd Transportu Miejskiego wymaga także od operatorów zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę. Kierowcy zaś będą musieli wykazać się m.in. znajomością układu komunikacyjnego i topografii aglomeracji oraz znajomością przepisów porządkowych i taryfowych.

Pierwsza linia lokalna została uruchomiona w Lesznowoli 2009 roku. Ideą nowego rozwiązania komunikacyjnego było zapewnienie mieszkańcom podwarszawskich gmin transportu zbiorowego, którym mogli dojechać do stacji kolejowej lub przystanku obsługiwanego już przez autobusy warszawskich linii.

W autobusach linii L obowiązują bilety ZTM od dobowego wzwyż, z uwzględnieniem ważności w danej strefie biletowej, w której porusza się autobus, a także bilety emitowane przez operatorów.

Obecnie mieszkańcy podwarszawskich gmin korzystają z 45 linii lokalnych oznaczonych od L-1 do L49. Łączna długość linii przekracza 730 km, a średnia długość to 15 km.

Ostatnia aktualizacja 3 lutego 2021

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.