Wkrótce metrem na Wolę – ZTM Warszawa

Wkrótce metrem na Wolę

zdjęcie - wyświetlacz informacji pasażerskiej z przyszłą trasą linii M2

Pociągi metra zatrzymują się już na stacjach Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Są to jednak przejazdy szkoleniowe, bez pasażerów. To ostatni element prób przed uruchomieniem nowego odcinka podziemnej kolei na Woli.

Od poniedziałku, 23 marca, pociągi kursujące na II linii metra jeżdżą także po nowo wybudowanym odcinku metra na Woli. Na razie jednak zmiany te nie są odczuwalne dla pasażerów. Przejazdy odbywają się bowiem w ramach szkolenia maszynistów.

Tak jak dotychczas pasażerowie proszeni są o opuszczenie składów na stacji Rondo Daszyńskiego. Dalej maszyniści kontynuują jazdę pustymi pociągami – z zatrzymaniami na podziemnych przystankach Płocka, Młynów – aż do stacji Księcia Janusza. Za nią znajduje się komora torów odstawczych. Tam pociągi zmieniają kierunek jazdy i ruszają w drogę powrotną do stacji Trocka. Pierwszych pasażerów zabierają ze stacji Rondo Daszyńskiego. Jazdy próbne są niezauważalne dla podróżujących – składy kursują według wyznaczonej w rozkładzie jazdy częstotliwości.

Przejazdy bez pasażerów są ostatnim elementem szkolenia maszynistów przed uruchomieniem wolskiego odcinka linii metra M2. Jazdy pomagają także wprowadzić korekty do planowanych rozkładów jazdy i częstotliwości kursowania.

Film z przejazdu wolskim odcinkiem metra można obejrzeć na profilu m.st. Warszawy na Facebooku.

Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza przechodzą ostatnią fazę odbiorów. Posiadają również pozytywne opinie kontroli Państwowej Staży Pożarnej i Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej. Przejazdy z pasażerami będą mogły zostać uruchomione po otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie, które jest wydawane przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.

Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

zdjęcie pociągu linii M2

Ostatnia aktualizacja 8 kwietnia 2020

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.