Ponad 300 miejsc postojowych dla samochodów, stojaki rowerowe, strefy Kiss and Ride, rozwiązania przyjazne dla środowiska. Elewacja nawiązująca do zielonego charakteru dzielnicy – panele inspirowane liśćmi i drewniane żaluzje. Zarząd Transportu Miejskiego zaprezentował projekt koncepcyjny parkingu P+R w Wesołej.
Dziś kierowcy przesiadający się do pociągów w Wesołej parkują samochody na tymczasowym parkingu wzdłuż torów kolejowych. Parking pęka już w szwach i czas na budowę nowego. Parking P+R planowany jest na terenie ograniczonym ulicami Okuniewską i 1. Praskiego Pułku, w sąsiedztwie stacji kolejowej Warszawa Wesoła. Docelowo w tym miejscu planowane są także przystanki i pętla autobusowa.
Koncepcja architektoniczna zakłada, że byłby to budynek pięciokondygnacyjny z 310 miejscami postojowymi, w tym 13 dla osób z niepełnosprawnościami, pięcioma dla osób współdzielących podróże oraz czterema dla samochodów elektrycznych. Zaplanowano także stojaki rowerowe i dwie strefy Kiss and Ride. Wjazd i wyjazd z parkingu zaprojektowano z nowo projektowanej ulicy, czyli drogi łączącej ronda na ul. 1. Praskiego Pułku i Okuniewskiej. Zakładamy, że budynek parkingu będzie wyposażony w nowoczesne urządzenia zwiększające jego neutralność energetyczną – panele fotowoltaiczne, pompy ciepła, „magazyn” energii elektrycznej.
Elewacja budynku ma nawiązywać do charakteru dzielnicy, której znaczna część to obszary zielone i leśne. Część elewacji zostałaby wykonana z zielonych jak liście, paneli aluminiowych, a inna z drewnianych żaluzji symbolizujących gałęzie i pnie drzew. Główną część elewacji stanowiłyby stalowe siatki w kolorze srebrno-szarym. Charakterystycznym elementem parkingu byłaby wieża zegarowa obłożona aluminiowymi panelami odbijającymi okoliczny krajobraz. Koncepcja architektoniczna jest pierwszym krokiem w pracach nad nowym parkingiem. Następne to uzyskanie decyzji środowiskowej, przyznanie na inwestycję środków finansowych przez Radę Warszawy, projekt i budowa. Parking Parkuj i Jedź jest tylko jednym z elementów zagospodarowania terenu przy stacji kolejowej Warszawa Wesoła, przygotowywana jest także m.in. budowa tunelu pod linią kolejową oraz przebudowa ulic.
Opublikowano 18 grudnia 2019
Ostatnia aktualizacja 18 grudnia 2019