Warszawiacy i goście odwiedzający groby bliskich 1 i 2 listopada wybierali Warszawski Transport Publiczny. Korzystało z niego rekordowo dużo osób.
Pół miliona pasażerów
Odwiedzający warszawskie nekropolie podróżowali komunikacją publiczną, a nie samochodami prywatnymi i dlatego autobusy linii cmentarnych mogły szybko i sprawnie podjeżdżać na przystanki.
Na liniach cmentarnych, których w dniu Wszystkich Świętych oraz Zaduszek Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił 30 (z czego trzy tramwajowe), kursowało 1 listopada 552, a 2 listopada 397 autobusów oraz po 32 składy tramwajowe dziennie. Autobusy podstawiały się na przystanki nawet co 45 sekund – z taką częstotliwością odjeżdżały autobusy linii C09, łączącej Metro Młociny z bramą główną Cmentarza Północnego.
Cmentarz Północny był najchętniej odwiedzaną nekropolią w Warszawie – w godzinach szczytu dowozowego między 10.00 a 14.30 w ciągu godziny z autobusów wysiadało ok. 25 tys. osób. Szacujemy, że 1 listopada z linii cmentarnych oraz innych linii autobusowych i tramwajowych kursujących w rejonach cmentarzy skorzystało ponad 500 tys. osób.
Ponad 280 tys. sprzedanych biletów
We wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny pasażerowie kupili 285,1 tys. biletów Warszawskiego Transportu Publicznego za łączną kwotę prawie 3 mln zł. Najwięcej w automatach biletowych i aplikacjach mobilnych.
W całym okresie Wszystkich Świętych osoby podróżujące po Warszawie najchętniej wybierały automaty biletowe i aplikacje mobilne, w których kupiono prawie 94 proc. wszystkich biletów. Najpopularniejszym kanałem sprzedaży były stacjonarne automaty biletowe. W dwóch pierwszych dniach listopada kupiono w nich ponad 136 tys. biletów za kwotę przekraczającą 1 mln 459 tys. zł. Chętnie korzystano także z automatów w pojazdach, w których zaopatrzono się w prawie 79 tys. biletów. Pasażerowie zapłacili za nie prawie 655,6 tys. zł. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 11,77 proc.
Na trzecim miejscu uplasowały się aplikacje mobilne, w których pasażerowie kupili 50,8 tys. biletów czasowych i krótkookresowych za łączną kwotę prawie 198 tys. zł. Tu, podobnie jak w przypadku automatów mobilnych, odnotowano wzrost w porównaniu do roku 2018. Pasażerowie wydali na bilety w aplikacjach mobilnych o 14,23 proc. więcej.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się dodatkowe punkty sprzedaży biletów, uruchomione w sąsiedztwie cmentarzy i popularnych punktów przesiadkowych: przy cmentarzu Północnym, Bródnowskim i Powązkowskim oraz przy rondzie Wiatraczna, pl. G. Narutowicza i ul. Królewskiej. W ciągu dwóch dni sprzedano w nich 12,7 tys. biletów za kwotę 60 857 zł. Największą popularnością cieszyły się punkty przy Cmentarzu Północnym ( 3 317 sprzedanych szt.), Cmentarzu Bródnowskim (2 623 szt.) i Cmentarzu Powązkowskim ( 2 115 szt.). Pasażerowie najchętniej kupowali w nich bilety kartonikowe (biorąc pod uwagę kryterium wartości, stanowiły one 82 proc. wszystkich sprzedanych biletów).
Punkty Obsługi Pasażerów ZTM były czynne 1 i 2 listopada: we wszystkich Świętych – 8 punktów, a w Dzień Zaduszny – 12. W tym czasie pasażerowie kupili ponad 3 tys. biletów, za które zapłacili ponad 186 tys. zł.
Opublikowano 15 listopada 2019
Ostatnia aktualizacja 21 listopada 2019