W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku pasażerowie kupili znacznie więcej biletów ZTM niż w tym samym okresie roku 2014. Do budżetu miasta, z tytułu sprzedaży, wpłynęło o prawie 39,5 mln zł więcej niż za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku.
O ile w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili ponad 59,1 mln wszystkich rodzajów biletów, o tyle w analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła do ponad 63,3 mln sztuk.
Ogromną popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku do ok. 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów roku bieżącego.
Rośnie także popularność biletów długookresowych. W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła (odpowiednio) do ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.
Większa sprzedaż przełożyła się wprost na większe dochody. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedaży biletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015 dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o prawie 39,5 mln zł.
Warto wspomnieć, że zwiększenie sprzedaży biletów to efekt nie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej ale również zwiększenia ich dostępności. Warto przypomnieć, że w marcu bieżącego roku ZTM uruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra. W lipcu uruchomiony został kolejny punkt – w Centrum Handlowym Blue City. Systematycznie uruchamiane są również nowe biletomaty. To także efekt uszczelnienia systemu biletowego. Dzięki wprowadzeniu zabezpieczeń na karcie wyeliminowana została możliwość kodowania nielegalnego kodowania biletów.
Opublikowano 22 października 2015
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019