Bilety „idą” jak ciepłe bułeczki – ZTM Warszawa

Bilety „idą” jak ciepłe bułeczki

W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku pasażerowie kupili znacznie więcej biletów ZTM niż w tym samym okresie roku 2014. Do budżetu miasta, z tytułu sprzedaży, wpłynęło o prawie 39,5 mln zł więcej niż za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku.

O ile w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili ponad 59,1 mln wszystkich rodzajów biletów, o tyle w analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła do ponad 63,3 mln sztuk.

Ogromną popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku do ok. 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów roku bieżącego.

Rośnie także popularność biletów długookresowych. W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30- oraz ponad 870 tys. 90-dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła (odpowiednio) do ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.

Większa sprzedaż przełożyła się wprost na większe dochody. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedaży biletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015 dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o prawie 39,5 mln zł.

Warto wspomnieć, że zwiększenie sprzedaży biletów to efekt nie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej ale również zwiększenia ich dostępności. Warto przypomnieć, że w marcu bieżącego roku ZTM uruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra. W lipcu uruchomiony został kolejny punkt – w Centrum Handlowym Blue City. Systematycznie uruchamiane są również nowe biletomaty. To także efekt uszczelnienia systemu biletowego. Dzięki wprowadzeniu zabezpieczeń na karcie wyeliminowana została możliwość kodowania nielegalnego kodowania biletów.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.