Uprzejmie przypominamy, że bilety dla rodzin wielodzietnych można uzyskać w każdym Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM po przedstawieniu stosownych dokumentów.
Jak wyrobić karty dla dzieci z rodzin wielodzietnych?
Do bezpłatnych przejazdów uprawnione są uczące się dzieci z rodzin, w których jest czworo i więcej dzieci, zamieszkałe na terenie m.st. Warszawy, nie dłużej niż do 30 września roku kalendarzowego, w którym kończą 21 rok życia.
Poprzez rodzinę należy rozumieć „osoby spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie zamieszkujące i gospodarujące”. W związku z tym, warunkiem jest aby wymienione we wniosku osoby zamieszkiwały wspólnie pod jednym adresem w Warszawie.
Aby otrzymać karty dla dzieci wnioskodawca (rodzic lub opiekun prawny dziecka) musi wypełnić „Wniosek o wydanie spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej dla dzieci z rodzin posiadających czworo lub więcej dzieci”, do którego należy dołączyć następujące dokumenty:
1) dowód osobisty rodzica lub opiekuna prawnego (wnioskodawcy) – do wglądu,
2) w przypadku dzieci i młodzieży od 1 października roku kalendarzowego, w którym kończą 7 lat do ukończenia 16 roku życia – ważne legitymacje szkolne lub inne dokumenty ze zdjęciem potwierdzające datę urodzenia. Dokument zostanie poświadczony „za zgodność z oryginałem” przez pracownika POP
3) w przypadku młodzieży od 17 roku życia do 30 września roku kalendarzowego, w którym kończą 21 rok życia – ważne legitymacje szkolne lub studenckie. Dokument zostanie poświadczony „za zgodność z oryginałem” przez pracownika POP
4) dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa, (np. skrócony odpis aktu urodzenia dzieci). Okazywane dokumenty zostaną poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez pracownika POP. W przypadku rodzin rekonstruowanych niezbędne jest złożenie odpowiedniego oświadczenia we wniosku przez obydwoje rodziców/opiekunów. Każdy z rodziców/opiekunów prawnych potwierdza stopień pokrewieństwa w stosunku do dzieci własnych.
W ramach udogodnienia, w przypadku osób zameldowanych w Warszawie istnieje możliwość sprawdzenia w Punkcie Obsługi Pasażera ZTM, stopnia pokrewieństwa pomiędzy wymienionymi we wniosku członkami rodziny.
Opublikowano 2 października 2015
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019