Od początku września pociągi na pierwszej linii metra jeżdżą częściej i na trasę wyjeżdża więcej składów. Metro Warszawskie uruchomiło nowy system sterowania ruchem.
Testy i szkolenia na linii M1 trwały w wakacje, głównie nocą. Testowany był nowy sposób prowadzenia ruchu; szkoleni byli zarówno maszyniści, jak również dyspozytorzy i dyżurni odpowiadający za bezpieczeństwo pasażerów.
Na linii M1 od 1 września pociągi w godzinach szczytu pomiędzy godz. 6.00 a 9.00 kursują częściej niż przed przerwą wakacyjną – nie co 2 min. 30 sekund, tylko co 2 min. 20 sekund. Zwiększona została liczba składów na linii – z 33 do 36. Zwiększenie częstotliwości pozwoliło na rozszerzenie oferty przewozowej o około 2,5 tys. miejsc na godzinę. Dodatkowa liczba miejsc na takim poziomie jest porównywalna z możliwościami przewozowymi linii autobusowej kursującej co 3,5 minuty i obsługiwanej przegubowymi wozami.
Było to możliwe dzięki zmodernizowaniu urządzeń sterowania ruchem pociągów zamontowanych na I linii warszawskiego metra oraz zamontowaniu potrzebnych urządzeń w pociągach serii 81 oraz Metropolis. Semafory w tunelach na I linii zostały na stałe wyłączone, a ruch pociągów odbywa się w oparciu o system SOP-2W z sygnalizacją kabinową. Umożliwia ona prowadzenie składów w mniejszych odstępach. Prędkość i położenie składów na linii są warunkowane bieżącymi wskazaniami urządzeń pokładowych w oparciu o daną sytuację ruchową na linii.
Opublikowano 31 sierpnia 2015
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019