Pierwsza wiata seryjna – nowoczesna i komfortowa – ZTM Warszawa

Pierwsza wiata seryjna – nowoczesna i komfortowa

W czwartek, 23 kwietnia 2015 r., Prezydent m.st. Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz i prezes AMS SA – Marek Kuzaka zaprezentowali pierwszą seryjną wiatę zamontowaną w ramach projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej”.

Trwa montaż nowych stołecznych wiat. Dzisiaj na przystanku autobusowym Budowlana 02 na ul. Piotra Wysockiego zaprezentowano oficjalnie pierwszą wiatę seryjną, zaprojektowaną specjalnie dla Warszawy i nawiązującą wyglądem do tzw. Ł-ek, czyli zadaszeń z lat 70-tych.

– To bardzo nowoczesna i trwała konstrukcja, która będzie służyła mieszkańcom przez długie lata i zapewni odpowiedni komfort wszystkim oczekującym na przyjazd autobusu lub tramwaju.  Ogółem w stolicy pojawi się 955 tego typu wiat – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

 – Od dzisiaj projekt Przystanek Komunikacji Miejskiej wchodzi w kolejną fazę. Dotychczas wiaty tzw. konserwatorskie i konkursowe budowane były głównie w centrum. Wiata seryjna, zaprojektowana przez AMS wspólnie z firmą Tejbrant, jest przewidziana dla ważnych komunikacyjnie miejsc, rozproszonych w całej Warszawie. Wierzymy, że jej użytkownicy wystawią jej równie pozytywną opinię co Pani Prezydent – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS SA.

Nowe, aluminiowe i segmentowe wiaty, które mogą mieć 2,8 m, 4,2 m lub 5,6 m długości, można dostosowywać do potrzeb lub warunków technicznych. Dach wiaty ogranicza nagrzewanie się i zapewnia odpowiednie rozświetlenie. Wewnątrz, oprócz segmentu wyposażonego w gablotę z rozkładem jazdy, umieszczono długą ławkę przystankową.  

W stolicy, w zależności od  charakteru przestrzeni, instalowane są trzy rodzaje wiat. Konkursowe – w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach, konserwatorskie – w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim i seryjne – w  centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum. Ustawiono już 200 wiat – 81 konkursowych, 118 konserwatorskich i jedną seryjną. 58 zamontowano na przystankach tramwajowych a 142 na przystankach autobusowych.

Zgodnie z umową AMS SA w ramach koncesji w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 nowoczesnych, wygodnych i  estetycznych przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych).

Wszystkie wiaty będą interaktywne – standardowo wyposażono je w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR. Dzięki bramce gateams.com, pasażerowie mogą skorzystać z szeregu funkcjonalności – zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście, lub pobrać darmowe treści. Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich, dostępne jest również Free WiFi (w lokalizacjach umożliwiających efektywne wykorzystanie tej technologii).

 

Inwestycje rowerowe na Targówku

Dobiega już końca budowa dróg dla rowerów i chodników na ul. P. Wysockiego i ul. Bazyliańskiej (o łącznej długości 2,2 km, na Wysockiego – od ul. Matki Teresy z Kalkuty do Trasy Toruńskiej, po stronie wschodniej i od ul. Bazyliańskiej do Trasy Toruńskiej, po stronie zachodniej oraz na ul. Bazyliańskiej – od ul. Wysockiego do ul. Rembielińskiej, po stronie południowej).

Trasy rowerowe połączyły istniejące odcinki dróg rowerowych na ul. L. Kondratowicza, Rembielińskiej, Trasie Toruńskiej, Matki Teresy z Kalkuty i św. J. Odrowąża. Droga dla rowerów została wyposażone w liczniki rowerowe, dzięki czemu będzie można precyzyjnie określić liczbę korzystających z niej rowerzystów. Dodatkowo wymieniono również nawierzchnię przystanków: Bartnicza 01 i 02, Bazyliańska 03 i 04 i św. Hieronima 02.

Prace prowadzone przez Zakład Remontów i Konserwacji Dróg powinny się zakończyć na przełomie kwietnia i maja. Koszt inwestycji to ponad 2 mln zł.

Sieć rowerowa w stolicy liczy już ponad 416 km, a połowa dróg ma nawierzchnię asfaltową. Ogółem do dyspozycji rowerzystów jest już 346,5 km dróg rowerowych, 54,1 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 16,2 km pasów i kontrapasów rowerowych.

Dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych w ciągu pięciu najbliższych lat Warszawa wybuduje ponad 200 km nowych tras rowerowych wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych. Kilkadziesiąt kilometrów z nich pojawi się jeszcze w tym roku. Miasto przeznaczy również ponad 4 mln zł na realizację projektów rowerowych zgłoszonych przez mieszkańców w ramach budżetu partycypacyjnego (powstanie blisko 28 km tras).

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.