Jaki jest harmonogram ustawiania wiat przystankowych? Czy zostanie wybudowana kładka przy Powązkowskiej? Kiedy powstanie buspas oraz ścieżka rowerowa wzdłuż Puławskiej? Pytali burmistrzowie i przedstawiciele dzielnic na spotkaniu z dyrektorem ZTM Wiesławem Witkiem. Dyrektor zaproponował aby w każdym ratuszu wyznaczony został pełnomocnik odpowiedzialny za kontakty z ZTM.
Spotkanie odbyło się w czwartek, 5 lutego w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego.
Na spotkaniu zaprezentowane zostały zmiany tras i częstotliwości kursowania linii autobusowych i tramwajowych, po otwarciu centralnego odcinka II linii metra. Dyrektor Wiesław Witek zapowiedział, że wraz z uruchomieniem zmienionego układu komunikacyjnego ZTM będzie badał jak się on sprawdza i czy pasażerowie są zadowoleni ze zmian.
Omówiony został również projekt Planu transportowego dla Warszawy. Dyrektor ZTM poinformował, że w lutym rozpocznie się układanie kabla zasilającego podstację na Tarchominie, co pozwoli na wydłużenie linii tramwajowej nr 17. Zapowiedział również konsultacje społeczne w sprawie zmian autobusowych na Tarchominie (w związku z uruchomieniem pełnej oferty tramwajowej w głąb osiedla) i na Bemowie (w związku z uruchomieniem nowej linii tramwajowej).
ZTM przypomniał główne założenia projektu Przystanek Komunikacji Miejskiej. W formule partnerstwa publiczno-prywatnego spółka AMS SA wybuduje 1580 nowych, estetycznych zadaszeń. Przy warszawskich ulicach staną trzy rodzaje wiat. Wiaty konkursowe, których projekt został wyłoniony w konkursie organizowanym przez miasto w 2006 roku, spółka ustawi w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach. Kolejny typ to wiaty konserwatorskie. Te staną w miejscach objętych nadzorem konserwatora zabytków. W centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych swoje miejsce znajdą uniwersalne wiaty seryjne. Dyrektor Witek zapowiedział, że w sierpniu znany będzie dokładny harmonogram ustawiania wiat. Zadaszenia, które będą demontowane, aby zrobić miejsce na nowe wiaty, nie trafią na złom. Zostaną ustawione na przystankach bardziej odległych od centrum.
Poinformowaliśmy również o przetargu na 30 autobusów. Wozy te skierowane zostaną do obsługi mniejszych ulic. Na stołecznych drogach powinny się one pojawić już po wakacjach.
Dyrektor przypomniał też o planach budowy parkingów P+R Płudy, Żerań i Jeziorki. Zwrócił się do burmistrzów i przedstawicieli dzielnic z propozycją wyznaczenia w każdej z nich pełnomocnika burmistrza, który byłby odpowiedzialny za kontakt z ZTM. Dyrektor zaproponował, aby raz na kwartał odbywały się spotkania, dzięki którym władze dzielnic będą znały plany ZTM, a do zarządu łatwiej dotrą sygnały od mieszkańców o potrzebie wprowadzenia zmian.
Przedstawiciele dzielnic chcieli zaś wiedzieć czy możliwe będzie wprowadzenie zintegrowanej informacji o rozkładach SKM i KM, budowa kładki prowadzącej na nowy przystanek kolejowy przy ulicy Powązkowskiej, oraz budowa ścieżki rowerowej i buspasa na ulicy Puławskiej. Na to ostatnie pytanie dyrektor Witek odpowiedział krótko: musi powstać.
Opublikowano 6 lutego 2015
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019