Komunikacja cmentarna zdała egzamin na 6! – ZTM Warszawa

Komunikacja cmentarna zdała egzamin na 6!

„Z roku na rok jest coraz lepiej!”, „Kawał dobrej roboty!”, „Po co samochodem na groby skoro od lat @ztm_warszawa wymiata!” – to tylko niektóre spośród bardzo wielu pozytywnych komentarzy od naszych pasażerów, którzy docenili bardzo dobrze przygotowaną akcję cmentarną, świetnie funkcjonującą komunikację specjalną oraz szeroką akcję informacyjną.

Komunikacja cmentarna funkcjonowała w sobotę 1 i w niedzielę 2 listopada (choć pierwsze linie wyruszyły na swoje trasy jeszcze w trakcie październikowych weekendów). W sobotę linie specjalne oznaczone literą „C” kursowały – z drobnymi wyjątkami – w godz. 7.00-19.00. W niedzielę zaś jeździły zasadniczo od godz. 8.00 do godz.18.00. Warto podkreślić, że w tym roku po raz pierwszy uruchomiona została linia C37, która dowoziła pasażerów do cm. Południowego w Antoninowie.

Ale organizację i przebieg całej akcji cmentarnej najlepiej podsumować przy pomocy liczb.

Uruchomionych zostało 29 linii cmentarnych – 3 tramwajowe i 26 autobusowych. Kursowało na nich 49 tramwajów i 528 autobusów. Dodatkowo zasilone były linie regularne. Na trasy wyjechało dodatkowo 8 pociągów metra, 23 tramwaje i 119 autobusów.

Z linii autobusowych aż 11 kursowało z częstotliwością większą niż 4 minuty. Rekordzistką była linia C09, która kursowała co 45 sekund! Linia C09 była także rekordzistką pod względem liczby wozów ją obsługujących. Było ich aż 50! Najmniej autobusów kursowało na linii C81 – tylko 2.

Najkrótszą linią była linia C50 z Cm. Północnego na… Cm. Północny (z bramy głównej do bramy zachodniej). Jej trasa liczyła ok 3,2 km. Najdłuższą była linia C81 z Metra Młociny do Pociechy, której trasa wynosiła ponad 23,3 km.

Nad sprawnym przebiegiem akcji cmentarnej czuwało 168 pracowników nadzoru. Kierowali oni ruchem pojazdów komunikacji miejskiej oraz kontrolowali napełnienia linii cmentarnych. Swoje posterunki nadzoru wystawili również przewoźnicy. Najwięcej Miejskie Zakłady Autobusowe – 10. Oprócz tego przewoźnik zapewnił także 4 wozy pogotowia technicznego. 9 posterunków wystawiły Tramwaje Warszawskie, Mobilis – 6, ITS Michalczewski – 3, PKS Grodzisk Mazowiecki – 2 i KM Łomianki – 1.

W rejonach cmentarzy, dworców kolejowych i najważniejszych węzłów przesiadkowych dyżurowało również 90 informatorów ZTM pomagających pasażerom. Informacji na bieżąco udzielali także pracownicy ZTM zajmujący się kierowaniem ruchem.

Ogromnym zainteresowaniem pasażerów cieszyła się relacja na żywo, prowadzona przez ZTM zarówno na stronie www jak i na Facebooku oraz na Twitterze. 1 listopada relację na stronie śledziło ponad 25,2 tys. osób. W niedzielę 2 listopada – prawie 13 tys. osób. Nasze posty na Facebooku wyświetlone zostały przez ponad 63,1 tys. osób. Łącznie na Facebooku i Twitterze umieszczonych zostało ponad 200 wpisów, komentarzy i odpowiedzi ZTM. Z przeprowadzanej przez nas relacji na bieżąco korzystały także media (tvnwarszawa.pl, efakt.pl, rmf24.pl, RDC, Radio Kampus, Radio Kolor, TVP Info), które nasze informacje przekazywały dalej.

W miejscach, z których wyruszały linie cmentarne (rondo Wiatraczna, Królewska, plac Narutowicza, cmentarz Północny – przy bramie głównej, cmentarz Powązkowski – wojskowy, cmentarz Bródnowski – od ul. Św. Wincentego), zostały ustawione 1 i 2 listopada specjalne kontenery, w których sprzedawane były bilety ZTM. Według szacunków pasażerowie 1 i 2 listopada kupili bilety ZTM o wartości ok. 135 tys. zł.

Pełne ręce pracy mieli w tych dniach także kontrolerzy biletów ZTM. Skontrolowali ponad 10,1 tys. osób. Wystawili ponad 1 tys. wezwań do zapłaty za jazdę bez biletu.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.