Czy autobusem rowerowym można dojechać do szkoły? Czy to możliwe, aby prywatne przedsiębiorstwo sfinansowało budowę stacji metra? Czym zajmują się Agenci Mobilności? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań z zakresu zarządzania mobilnością znajdą Państwo w Parku Sztuki Młociny.
Od 27 marca do 30 czerwca br. – w Parku Sztuki Młociny, zlokalizowanym na terenie węzła komunikacyjnego Młociny – odbywa się wystawa prezentująca projekt „INVOLVE – Zaangażowanie sektora prywatnego w zarządzanie mobilnością”. Głównym celem projektu – którego jednym z partnerów jest Zarząd Transportu Miejskiego – jest dostarczenie lokalnym i regionalnym samorządom dobrych praktyk oraz narzędzi do współpracy z sektorem prywatnym w zakresie redukcji negatywnych zjawisk powodowanych przez transport indywidualny.
Na planszach rozwieszonych w Parku Sztuki Młociny zostały zaprezentowane przykładowe rozwiązania stosowane w europejskich miastach, dzięki którym mieszkańcy chętniej zamieniają samochody na środki komunikacji miejskiej, rowery lub spacer. Przykładowo we włoskim mieście Reggio Emilia zainwestowano w autobusy rowerowe, w Birmingham – aby zachęcić mieszkańców do zakupów w lokalnych sklepach – rozdawano mapy i przewodniki po lokalnych punktach sprzedaży oraz ekotorby, a w Madrycie prywatna firma telekomunikacyjna sfinansowała budowę stacji metra.
Odwiedzając Park Sztuki Młociny będziecie mieli Państwo okazję dowiedzieć się, jak w Warszawie układa się współpraca sektora publicznego z prywatnym. Prezentujemy przykłady udanej współpracy m.in. dewelopera oraz centrów handlowych z instytucjami publicznymi. Jej efektem są m.in.: przystanek kolejowy Warszawa-Zacisze Wilno oraz pętle autobusowe i stacje Veturlo przy centrach handlowych.
Projekt „INVOLVE – Zaangażowanie sektora prywatnego w zarządzanie mobilnością” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu INTERREG IVC. Projekt rozpoczął się w 2012 roku i potrwa do połowy br.
Szczegółowe informacje o projekcie są dostępne tutaj
Opublikowano 8 kwietnia 2014
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019