Dwie firmy chcą wyprodukować i dostarczyć „elektryki” dla Warszawy. Miejskie Zakłady Autobusowe otworzyły dziś oferty w przetargu na dostawę 10 autobusów elektrycznych. Wykonawca będzie miał 24 tygodnie na dostawę pierwszych pięciu autobusów, pozostałe dotrą tydzień później.
Oferty w przetargu na dostawę autobusów elektrycznych (ogłoszonym na początku lutego br.) złożyli następujący producenci:
BYD Europe Rotterdam Holland – 15 576 346,94 zł brutto,
Solaris Bus & Coach – 21 894 000,00 zł brutto.
Zamawiający przeznaczył na zakup 23 370 000,00 zł brutto.
Zakup autobusów elektrycznych to fragment wielkiego programu wymiany taboru MZA. Od 2007 roku spółka kupiła już 811 autobusów. Na początku marca br. do stolicy trafiła pierwsza partia z 47 przegubowych Solbusów, a w pierwszym kwartale 2015 roku do stolicy przyjedzie 35 sztuk autobusów gazowych, zasilanych skroplonym metanem (LNG).
Autobusy elektryczne będą pierwszymi pojazdami na paliwa alternatywne wobec oleju napędowego w spółce. Ich eksploatacja, poza korzyściami środowiskowymi (brak emisji szkodliwych substancji do atmosfery, niemal bezgłośna praca silnika) przyniesie także znaczne oszczędności. Wszystkie autobusy będzie obsługiwała zajezdnia Woronicza. Zostaną skierowane do obsługi linii 222 i będą jeździły Traktem Królewskim.
W następnych dwóch latach MZA planuje zakup kolejnych 20 autobusów elektrycznych.
Opublikowano 25 marca 2014
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019