II linią metra pojedziemy jesienią 2014 roku – ZTM Warszawa

II linią metra pojedziemy jesienią 2014 roku

337 dni – o tyle, zgodnie z ugodą zawartą 7 maja 2013 roku, wydłużą się prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra. Ugoda została zawarta pomiędzy m.st. Warszawa a konsorcjum AGP Metro Polska, wykonawcą  tego odcinka. Termin zakończenia prac – 30 września 2014 roku.

Przyczyn opóźnienia jest wiele. Wśród bezpośrednich okoliczności, jakie miały wpływ na opóźnienia wymieniane są przede wszystkim odkryte niewybuchy, a także materiały wybuchowe, których łącznie wydobyto około 450 sztuk – wśród nich było m.in. 130 pocisków artyleryjskich i 300 szt. amunicji i pocisków moździerzowych.

Na opóźnienia wpłynęły również odkrycia o znaczeniu archeologicznym i historycznym. Przerw związanych z pracami archeologicznymi było aż 10. Najdłuższa z nich trwała 22 dni i związana była z odkryciem fundamentów fabryki z roku 1913, w rejonie budowanej stacji Rondo Daszyńskiego.

Ostatnią z największych przyczyn opóźnień były niezinwentaryzowane instalacje podziemne. „Przekładki” instalacji, które nie zostały odpowiednio naniesione na mapy, a także konieczność dokonania niezbędnych uzgodnień z zarządcami sieci znacznie opóźniły budowę stacji Świętokrzyska i Rondo Daszyńskiego. W obu wymienionych przypadkach uzgodnienia projektów trwały ponad 60 dni.

Do opóźnienia pośrednio przyczyniły się również warunki pogodowe i problemy z przekazywaniem terenu.

Mimo przesunięcia daty zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra –  planowanym terminem uruchomienia tego odcinka II nitki podziemnej kolei jest druga połowa 2014 roku – koszt inwestycji nie zmienił się.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.