337 dni – o tyle, zgodnie z ugodą zawartą 7 maja 2013 roku, wydłużą się prace przy budowie centralnego odcinka II linii metra. Ugoda została zawarta pomiędzy m.st. Warszawa a konsorcjum AGP Metro Polska, wykonawcą tego odcinka. Termin zakończenia prac – 30 września 2014 roku.
Przyczyn opóźnienia jest wiele. Wśród bezpośrednich okoliczności, jakie miały wpływ na opóźnienia wymieniane są przede wszystkim odkryte niewybuchy, a także materiały wybuchowe, których łącznie wydobyto około 450 sztuk – wśród nich było m.in. 130 pocisków artyleryjskich i 300 szt. amunicji i pocisków moździerzowych.
Na opóźnienia wpłynęły również odkrycia o znaczeniu archeologicznym i historycznym. Przerw związanych z pracami archeologicznymi było aż 10. Najdłuższa z nich trwała 22 dni i związana była z odkryciem fundamentów fabryki z roku 1913, w rejonie budowanej stacji Rondo Daszyńskiego.
Ostatnią z największych przyczyn opóźnień były niezinwentaryzowane instalacje podziemne. „Przekładki” instalacji, które nie zostały odpowiednio naniesione na mapy, a także konieczność dokonania niezbędnych uzgodnień z zarządcami sieci znacznie opóźniły budowę stacji Świętokrzyska i Rondo Daszyńskiego. W obu wymienionych przypadkach uzgodnienia projektów trwały ponad 60 dni.
Do opóźnienia pośrednio przyczyniły się również warunki pogodowe i problemy z przekazywaniem terenu.
Mimo przesunięcia daty zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra – planowanym terminem uruchomienia tego odcinka II nitki podziemnej kolei jest druga połowa 2014 roku – koszt inwestycji nie zmienił się.
Opublikowano 8 maja 2013
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019