Do Zarządu Transportu Miejskiego wpływa, od momentu uruchomienia systemu Veturilo, wiele pytań związanych z jego funkcjonowaniem. Użytkownicy pytają m.in. o stan konta oraz o możliwość korzystania z mobilnych aplikacji do wypożyczania rowerów. Rozwiewamy więc wątpliwości.
Stan konta
Aby wypożyczyć rowery, użytkownik systemu musi mieć aktywne konto. Żeby konto było aktywne musi spełnić jeden z dwóch warunków. Albo mieć na nim – minimum 10 zł brutto, albo jako formę płatności zdefiniować opłaty za pomocą karty płatniczej z możliwością jej automatycznego obciążania opłatami za korzystanie z rowerów.
Czytamy o tym w rozdziale 7 regulaminu:
„1. Wypożyczenie roweru jest możliwe gdy Klient posiada aktywny status konta. Przez aktywny status konta rozumie się:
a. w przypadku wyboru przelewu jako formy płatności; posiadanie na Rachunku przedpłaconym minimalnej kwoty 10 zł brutto,
b. zdefiniowanie jako formy płatności karty płatniczej z możliwością obciążenia, z której to środki są pobierane automatycznie.”
Aplikacje mobilne
Niektórzy użytkownicy telefonów z systemem Android i iOS korzystali w ubiegłym roku z aplikacji skanujących kody QR, które umożliwiały wypożyczanie rowerów bez konieczności podchodzenia do terminalu. Wdrożenie takiej aplikacji nie było wymagane przez ZTM na etapie ogłaszania przetargu. Operator systemu – firma Nextbike udostępniła ją jako „bonus”. Aplikacja wciąż działa. Jednak przy jej pomocy można wypożyczyć rower, który jest przypięty tylko linką z zamkiem szyfrowym.
Aplikacja nie ma możliwości „uwolnienia” jednośladu z elektrycznej blokady. Wypożyczenie roweru przypiętego do elektrozamka jest możliwe tylko w terminalu, co jest naprawdę bardzo proste. Nie trzeba odpinać roweru poprzez otwieranie zamka szyfrowego. A po zakończonej podróży wystarczy taki rower wstawić do elektrozamka. Nie trzeba go dodatkowo przypinać linką.
Opublikowano 11 kwietnia 2013
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019