Start drugiego sezonu Veturilo oraz nowości, które w tym roku będą czekały na jego użytkowników muszą mieć odpowiednią oprawę. Zarząd Transportu Miejskiego przygotował zakrojoną na szeroką skalę kampanię promocyjno-informacyjną. Do udziału w niej udało się zaprosić znaną sportsmenkę, Zofię Klepacką.
Kampania promująca Veturilo już się rozpoczęła, choć system jeszcze nie funkcjonuje. Chodzi o to, by o Veturilo zrobiło się naprawdę głośno.
System rozwija się, jest rozbudowywany, dlatego powinien zmienić się również sposób jego promocji. Tym razem w kampanii ogromną rolę odgrywają materiały multimedialne.
ZTM przygotował osiem filmów – dwa animowane i sześć fabularnych. Pierwsza animacja to 60 sekundowy filmik instruktażowy, w którym wyjaśniono najważniejsze zasady korzystania z Veturilo. Będzie go można zobaczyć m.in. na youtube.com, na stronie Veturilo oraz na fanpage’u ZTM i pełnomocnika prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej na Facebooku. Drugi animowany film to 15 sekundowy spot promocyjny, który jest od dziś wyświetlany na ekranach w wagonach i na stacjach metra oraz na ekranach w autobusach i tramwajach. Będzie go można zobaczyć także w Internecie.
Filmy fabularne w formie instruktażu pokazują, jak w praktyce bezpiecznie korzystać z rowerów w ruchu miejskim. Obejrzeć je będzie można również w Internecie (strona Veturilo, youtube, Facebook).
Przez cały kwiecień, w wybranych wiatach przystankowych na terenie Warszawy, będą eksponowane plakaty z Zofią Klepacką, która zgodziła się wziąć udział w kampanii.
Warto wspomnieć również o specjalnej mapie zawierającej lokalizacje stacji, którą od połowy kwietnia będzie można otrzymać m.in. w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Dla wszystkich, którzy z Veturilo do tej pory jeszcze nie korzystali jest na niej umieszczona przystępna instrukcja obsługi systemu. Mapę będzie można otrzymać od informatorów ZTM, którzy będą dyżurowali przez kilka pierwszych dni po uruchomieniu systemu przy wybranych stacjach, zlokalizowanych przy: Dworcu Centralnym, pl. Konstytucji, Politechnice, pl. Bankowym, Dworcu Gdańskim, Dworcu Wschodnim (od strony Kijowskiej), rondzie Starzyńskiego, Stadionie Narodowym, Grójeckiej (przy skrzyżowaniu z Bitwy Warszawskiej 1920 r.), pl. Unii Lubelskiej, Puławskiej, Os. Górczewska, Forcie Bema, Starych Bielanach, rondzie Żaba, pl. Wilsona i stacji metra Marymont. W wersji elektronicznej będzie dostępna na stronach: ZTM i Veturilo.
W ramach kampanii promującej Veturilo przygotowano specjalny, okolicznościowy wzór Warszawskiej Karty Miejskiej, który jest dostępny do końca listopada br.
Partnerami kampanii są: AMS, Polska na rowery, Centrum Praskie Koneser, PGE, Stroer, Friends of Brands, Stołeczne Biuro Turystyki, Radio Eska i portal tvnwarszawa.pl.
System Veturilo został doceniony przez organizatorów konkursu Travelery National Geographic. Otrzymał nominację w kategorii „Społeczna Inicjatywa Roku”. Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie i oczywiście do wsparcia Veturilo.
Opublikowano 2 kwietnia 2013
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019