Warszawiacy mogli łatwo dojechać do cmentarzy – ZTM Warszawa

Warszawiacy mogli łatwo dojechać do cmentarzy

1 i 2 listopada nie było w Warszawie cmentarza, do którego nie można było dojechać środkami komunikacji miejskiej. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił 27 linii cmentarnych „C”, które połączyły największe stołeczne nekropolie. Nad sprawną organizacją komunikacji czuwał sztab osób, w tym 170 pracowników Nadzoru Ruchu ZTM i 90 informatorów. 

 

27 linii „C”

We Wszystkich Świętych i Dzień Zaduszny na ulice Warszawy wyjechało 25 autobusowych i dwie tramwajowe linie cmentarne „C”. Podobnie jak w latach ubiegłych, autobusy oznaczone literą „C” rozpoczynały kursy m.in. przy stacji metra Młociny, na ulicy Królewskiej, na placu Narutowicza oraz na rondzie Wiatraczna. Część linii miała charakter międzycmentarny, czyli przykładowo autobusy zaczynały kursy przy Cmentarzu Północnym a kończyły przy Powązkach.

1 listopada autobusowe linie cmentarne kursowały w godzinach 7.00 -19.00, z wyjątkiem trzech linii dojeżdżających na Powązki, które jeździły do godziny 21.00. W Dzień Zaduszny autobusy „C” były obecne na stołecznych ulicach od godziny 9.00 do godziny 17.00. Podobnie, jak we Wszystkich Świętych, linie docierające do Powązek kursowały dłużej – do godziny 19.00. Tramwajowe linie cmentarne 1 i 2 listopada kursowały w godzinach 7.00-19.00.

W weekend po Wszystkich Świętych, 3 i 4 listopada, uruchomiono trzy autobusowe linie cmentarne, którymi pasażerowie mogli dotrzeć na cmentarze Północny i Bródnowski oraz na Powązki. Kursowała także tramwajowa linia cmentarna łącząca Annopol z Cmentarzem Wolskim. Linie cmentarne kursowały od godziny 9.00 do godziny 17.00.

C09 co 40 sekund

1 listopada na stołeczne ulice wyjechało 1481 autobusów (o 635 więcej niż standardowo w dzień świąteczny), 329 tramwajów (o 86 więcej niż standardowo w dzień świąteczny) oraz sześć dodatkowych składów metra.

Największą liczbę wozów – bo aż 50 – skierowano do obsługi linii C88 (WIATRACZNA – CM. PÓŁNOCNY). Po 40 autobusów kursowało na liniach C69 (WIATRACZNA – CM. BRÓDNOWSKI) i C84 (PL. NARUTOWICZA – CM. PÓŁNOCNY). Na linii C09 (METRO MŁOCINY – CM. PÓŁNOCNY) kursowało 35 wozów. Linie łączące Cmentarz Bródnowski z Cmentarzem Północnym (C13) oraz Cmentarz Bródnowski z ulicą Królewską (C27) obsługiwały po 32 wozy. Na linii C56 (BRÓDNO-PODGRODZIE – CMENTARZ PÓŁNOCNY) kursowało 30 autobusów.

Najwyższą częstotliwość, biorąc pod uwagę liczbę funkcjonujących na trasie przystanków oraz liczbę wozów skierowanych do obsługi, mogła osiągać linia C09 (METRO MŁOCINY – CM. PÓŁNOCNY). Autobusy tej linii mogły wyruszać w trasę nawet co 40 sekund.

Częściej, niż co trzy minuty, kursowały linie dojeżdżające do cmentarzy: Bródnowskiego (C25, C27, C69), Północnego (C42, C84, C88) oraz Powązkowskiego (C51). Z równie dużą częstotliwością podjeżdżały na przystanki linie międzycmentarne: C11 (CM. BRÓDNOWSKI – POWĄZKI-CM. WOJSKOWY) i C13 (CM. BRÓDNOWSKI – CM. PÓŁNOCNY).

Pracownicy w ruchu

Nad prawidłowym funkcjonowaniem specjalnej organizacji komunikacji miejskiej czuwało m.in. 170 pracowników Nadzoru Ruchu ZTM. Pełnili oni dyżury przy siedmiu pętlach znajdujących się w okolicach warszawskich cmentarzy.

Dodatkowo, na stołecznych ulicach pojawili się informatorzy ZTM, którzy udzielali informacji na temat organizacji komunikacji miejskiej. 90 informatorów pełniło dyżury w sąsiedztwie cmentarzy, wybranych stacji metra i węzłów przesiadkowych oraz na największych dworcach kolejowych.

Przy wybranych warszawskich nekropoliach działały mobilne Punkty Obsługi Pasażerów ZTM, w których osoby odwiedzające cmentarze mogły kupić bilety i uzyskać informacje na temat kursowania linii cmentarnych.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.