Informacyjny portal głosowy Zarządu Transportu Miejskiego będzie, od 1 marca br., obsługiwany przez firmę PRIMESPEECH Łukasz Brocki. Firma wygrała przetarg (ogłoszony 27 grudnia 2011 roku) na świadczenie usługi portalu głosowego w ramach Infolinii ZTM.
Firma PRIMESPEECH Łukasz Brocki spełniła wszystkie wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na świadczenie usługi portalu głosowego.
System, będący w dyspozycji PRIMESPEECH:
- rozpoznaje mowę polską,
- umożliwia uzyskanie informacji nt. rozkładu jazdy wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie, taryfy przewozowej ZTM, aktualności ZTM,
- rozpoznaje 5 tys. nazw przystanków, 300 linii komunikacji miejskiej, godziny
i daty, - jest w stanie obsłużyć do 60 tys. połączeń telefonicznych miesięcznie.
Portal głosowy został uruchomiony przez ZTM w 2008 r. System umożliwia uzyskanie informacji bez konieczności kontaktu z konsultantem. Dzwoniąc na Infolinię ZTM (czynną całą dobę), pod nr tel. (22) 194-84, osoby korzystające z komunikacji miejskiej mogą uzyskać informacje dotyczące: rozkładów jazdy, tras i połączeń, taryfy przewozowej, ulg biletowych oraz aktualności. Istnieje również możliwość zgłoszenia skargi na kierowców i kontrolerów.
Liczba połączeń obsłużonych przez portal głosowy wyniosła w 2011 roku prawie 286 tys. Najwięcej informacji – średnio 37 proc. – dotyczyło rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Na drugim miejscu znalazły się pytania o ulgi biletowe (średnio 5 proc.), taryfę przewozową (średnio 4,6 proc.) i aktualności ZTM (średnio 0,4 proc.).
Opublikowano 25 stycznia 2012
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019