Prostszy i bardziej przejrzysty cennik – ZTM Warszawa

Prostszy i bardziej przejrzysty cennik

Nowa taryfa biletowa, która weszła w życie 16 sierpnia, jest prostsza i czytelniejsza. W nowym cenniku jest mniej rodzajów biletów. Wycofane zostały te, które cieszyły się bardzo małym zainteresowaniem. 

W nowej taryfie nie ma biletów: międzyszczytowych, 90-minutowych, 7-dniowych, 14-dniowych, 30-dniowych imiennych na jedną linię.

Powodem ich wycofania było bardzo małe zainteresowanie. Dla przykładu – średnia miesięczna sprzedaż biletu 7-dniowego, który kosztował 32 zł (ważny tylko w 1. strefie) lub 48 zł (w obu strefach) to ok. 34 tys. sztuk, co stanowiło zaledwie ok. 0,4 proc. wszystkich sprzedawanych biletów. Ale trzeba przyznać, że był to i tak „dobry” wynik w porównaniu z pozostałymi wycofywanymi biletami.

Bilety 14-dniowe, wprowadzone jako alternatywa dla pasażerów, którzy nie chcieli wyrabiać spersonalizowanych kart miejskich cieszyły się jeszcze mniejszym zainteresowaniem. ZTM sprzedawał ich ok. 9,7 tys. sztuk miesięcznie (0,12 proc.). Sprzedaż biletów międzyszczytowych wynosiła zaledwie ok. 8 tys. sztuk miesięcznie (0,1 proc.). „Rekordzistą” spośród biletów wycofanych z nowej taryfy był bilet 90-minutowy. Miesięcznie ZTM sprzedawał zaledwie ok. 5 tys. sztuk, co stanowiło ok. 0,06 proc. wszystkich sprzedanych biletów.

Dla porównania – wszystkich biletów miesięcznie sprzedaje się ok. 8,2 mln sztuk. Ok. 3,9 mln sztuk to bilety 20-minutowe, czyli ponad 47,5 proc. wszystkich sprzedanych biletów.

Zgodnie z przepisami taryfowymi, nieskasowane bilety międzyszczytowe, można zwracać w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM przez 6 miesięcy od dnia wprowadzenia w życie nowej taryfy. Pozostałe bilety spośród tych wycofanych, które zostały skasowane lub aktywowane przed 16 sierpnia zachowują ważność do końca.

 

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.