Z informacją chcemy dotrzeć do wszystkich – ZTM Warszawa

Z informacją chcemy dotrzeć do wszystkich

Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczął trzeci etap akcji informującej o  nowej taryfie biletowej. Wszystko po to, aby dotrzeć z informacjami o zmianach do jak najliczniejszej grupy pasażerów. Informacje taryfowe pojawiły się wszędzie tam, gdzie są pasażerowie korzystający z komunikacji, organizowanej przez ZTM.

W trzecim etapie kampanii ZTM, w całej komunikacji miejskiej oraz w gablotach przy wejściach na stacje metra pojawiły się duże plakaty.

Dodatkowo, w wagonach metra do 30 sierpnia, na monitorach LCD, emitowane są spoty informacyjne. Spoty były również emitowane od 8 do 15 sierpnia, na ekranach na stacjach metra.

Plakaty informacyjne są również od dawna wyeksponowane na przystankach (w gablotach z rozkładami jazdy. Pasażerowie mogą je znaleźć na 700 wiatach stojących w najważniejszych i najbardziej ruchliwych punktach Warszawy.

Szczegółowe informacje o zmianach cen biletów są przez cały czas dostępne w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Można je także uzyskać dzwoniąc na infolinię ZTM (22) 194-84.

ZTM z informacjami o nowej taryfie dociera do pasażerów również za pośrednictwem mediów. Na antenie TVP Warszawa są emitowane spoty informacyjne. Na stronach internetowych portali informacyjnych: zw.com.pl i tvnwarszawa.pl pojawiły się bannery. W dzienniku Metro ukazały się reklamy.

Nie można zapomnieć o tym, że informacje o nowej taryfie są dostępne również na ekranach biletomatów.

Informacje o nowej taryfie pojawiają się również na wyświetlaczach LCD w niektórych autobusach i tramwajach a także na wyświetlaczach LED w pociągach SKM.

Bannery na stronach internetowych umieścili też przewoźnicy autobusowi (MZA, ITS, Mobilis i PKS Grodzisk Mazowiecki), Tramwaje Warszawskie, Metro Warszawskie i Szybka Kolej Miejska.

Informacje są również dostępne dla pasażerów spoza Warszawy, którzy mieszkają w gminach „obsługiwanych komunikacyjnie” przez ZTM, w tym  objętych Wspólnym Biletem ZTM-KM-WKD. W urzędach podwarszawskich miast i gmin zostały umieszczone plakaty informacyjne. Plakaty zostały umieszczone także na stacjach i peronach  KM i WKD oraz  na stronach internetowych przewoźników kolejowych.

Wraz z nową taryfą wprowadzone zostaną nowe wzory biletów. Białe kartoniki z kolorowymi kwadracikami, które pasażerowie kasowali od czerwca 2008 roku zostaną zastąpione przez bilety w jednolitej kolorystyce. Co ważne, każdy rodzaj biletu będzie innego koloru, co ułatwi ich jednoznaczną identyfikację. Dla przykładu: bilet jednorazowy ważny tylko w 1. strefie będzie czerwony, bilet 20-minutowy – zielony, dobowy – błękitny, 3-dniowy – fioletowy. Nie będzie również problemów z odróżnieniem „na pierwszy rzut oka” biletów normalnych i ulgowych. Bilety normalne będą jednolitymi, kolorowymi kartonikami, a ulgowe z niewielkim, białym paskiem z lewej strony. Warto podkreślić, że na biletach papierowych – po raz pierwszy – pojawią się również informacje w języku angielskim.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.