W warszawskim ratuszu podpisano 3 czerwca umowę na dostawę 168 nowoczesnych autobusów. To największa tegoroczna umowa tego typu w Europie, warta 216 mln zł.
Ogłoszony przez Miejskie Zakłady Autobusowe przetarg wygrały firmy Solaris oraz Solbus, które dostarczą 112 przegubowych autobusów 18-metrowych, 4 hybrydowe autobusy przegubowe 18-metrowe, 36 autobusów 12-metrowych oraz 20 autobusów 10-metrowych.
Pierwsze pojazdy wyruszą na stołeczne ulice w październiku br., ostatnie dotrą na początku 2012 roku. Dzięki temu w tym roku będzie można wycofać z ruchu ponad 200 autobusów najstarszej generacji – ikarusów, neoplanów i jelczy.
Nowe autobusy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, system monitoringu wewnętrznego oraz monitory LCD, a także przyciski z napisami alfabetem Braille’a. Warszawiacy jako pierwsi w kraju będą mogli korzystać z aż czterech autobusów hybrydowych. Zastosowanie dodatkowego napędu elektrycznego pozwoli na zmniejszenie spalania paliwa o ponad 20 procent, w znaczący sposób spadnie też emisja spalin. Silnik elektryczny w „hybrydach” jest swoistym perpetuum mobile – wykorzystuje do swego napędu energię odzyskiwaną podczas hamowania autobusu.
Opublikowano 3 czerwca 2011
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019