Czatowali o zmianach linii – ZTM Warszawa

Czatowali o zmianach linii

Prezentujemy zapis czatu internetowego w sprawie zmian komunikacyjnych, które zostaną wprowadzone w związku z budową centralnego odcinka II linii metra. Na pytania internautów odpowiadali eksperci Zarządu Transportu Miejskiego – autorzy nowego układu komunikacyjnego.

Na stronie chat.ztm.waw.pl zalogowało się 53 użytkowników.  

Oto zapis dyskusji:

ZTM: Witamy Państwa na czacie ZTM. Zapraszamy do rozmowy na temat zmian w układzie linii komunikacyjnych związanych z budową centralnego odcinka II linii metra.

_atom_: W jakim celu likwidują Państwo bezpośrednie połączenie między Żoliborzem a Rakowcem?

ZTM: Najszybsze połączenie Rakowca z Żoliborzem będzie realizowane linią 128 z przesiadką do metra na stacji Centrum.

 

Misiek: Mam pytanie co do przebiegu trasy 105. Obsłuży to pewnie Kleszczowa sztywniakami, więc moje pytanie brzmi: Czy one się tam zmieszczą? Na mapie kraniec BROWARNA prowadzi wąskimi uliczkami, więc czy wozy 15 m. nie będą napotykały tam trudności z przejazdem?

ZTM: Przejazd techniczny wykazał możliwość obsługi przystanku BROWARNA każdym typem taboru.

 

paulo00: Dlaczego zatwierdzacie linie 512 i 360 w jedną linię 512, a teraz jedną zawieszacie, a drugiej zmieniacie trasę?

ZTM: Skierowanie linii 512 do Placu Trzech Krzyży umożliwi dogodną przesiadkę pomiędzy liniami 512 i 128, o co postulowali pasażerowie w trakcie konsultacji.

 

Krzysiek_S: Znane są już szczegóły objazdów i zmian po zamknięciu okolic Placu Wileńskiego? Przynajmniej zarys.

ZTM: Projekt zmian w układzie linii komunikacyjnych związanych z budową stacji Dworzec Wileński zostanie niebawem przedstawiony.

 

Misiek: Pytanie czy Krakowskie przedmieście wytrzyma tak silne linie?

ZTM: Na fragment Krakowskiego Przedmieścia dochodzą dodatkowe linie, ale jednocześnie inne zostają wycofane.

 

pawsze: W jakim celu zostanie zawieszona linia 360? Ona nie miała kursu ani na Świętokrzyskiej, ani na Sokolej.

ZTM: Linia 360 jest słabo wykorzystywana przez pasażerów. Tabor wykorzystywany na tej linii zostanie użyty do obsługi innych połączeń.

 

_atom_: Ale tłumaczą się Państwo, że są straszne opóźnienia na Rakowcu na linii 157. Totalna bzdura. Korzystam z tej linii i największe opóźnienia wychodzą na odcinku z Żoliborza w kierunku Reduty.

ZTM: Z badań prowadzonych przez ZTM wynika, że linia 157 notuje opóźnienia również na Rakowcu.

 

Misiek: Czy jest planowany szybki remont (tj. zalanie asfaltem) Krakowskiego Przedmieścia, bo kostka się tam sypie i teraz pytanie czy to się nie rozpadnie po wrzuceniu tam sporej liczby autobusów?

ZTM: W sprawie Krakowskiego Przedmieścia jesteśmy w stałym kontakcie z ZDM.

 

Krzysiek_S: Czy zmieni się w tym roku trasa linii 125, oprócz tej zmiany od 11 czerwca?

ZTM: Trasę linii 125 do Okopowej traktujemy jako stałą. Będziemy jednak prowadzili dalsze obserwacje funkcjonowania tej linii, co nie wyklucza ewentualnych dalszych zmian.

 

pawsze: To może chociaż zwiększyć częstotliwość 190 i 527, bo trasa WZ jest mocno oblegana i bywa bardzo duży tłok w autobusach na tych liniach?

ZTM: Napełnienia pojazdów na trasie WZ będą nadal monitorowane, jeśli będzie taka potrzeba i będą możliwości taborowe, wprowadzimy zmiany w obsłudze tego ciągu.

 

Misiek: Ale czy oni to w ogóle rozważają? Bo jeśli ta kostka nie wytrzyma i się zarwie to szlag trafi całe objazdy :-(

ZTM: ZDM na bieżąco monitoruje stan nawierzchni.

 

mika: A czy ulegnie zmianie godzinowy rozkład jazdy linii 125?

ZTM: Zmienią się godziny odjazdów z przystanków 125.

 

paulo00: Jak zawieszacie linię 360 to może puścić tam linię 125 zamiast na Okopową?

ZTM: 125 będzie obsługiwana taborem krótkim, który nie nadaje się do obsługi trasy WZ.

 

Krzysiek_S: Chyba nawet ktoś z ZTM gdzieś się wypowiadał, że 125 ma trafić na most Śląsko-Dąbrowski po zamknięciu okolic Dworca Wileńskiego, stąd też pytanie.

ZTM: Wcześniej był analizowany wariant skierowania linii 125 przez trasę WZ, jednak uznaliśmy takie rozwiązanie za nieoptymalne.

 

mika: Z innej beczki. Dlaczego nie jest włączana klimatyzacja w autobusach!!??

ZTM: Monitorujemy czy przewoźnicy wywiązują się na bieżąco ze swoich obowiązków, muszą utrzymywać temperaturę między 18 a 25 stopni. Jeśli tego nie robią, nakładamy kary.

 

aga: Czy zamknięcie ul. Świętokrzyskiej będzie na całej jej długości? Chciałabym móc dostać się do pracy. Jak długo będą trwały utrudnienia?

ZTM: Zamknięcie przejazdu ciągiem ulic Prosta-Świętokrzyska będzie trwało do końca budowy centralnego odcinka II linii metra, tj. do końca 2013 r.

 

paulo00: A linia 512 jakim taborem będzie obsługiwana?

ZTM: Linia 512 będzie obsługiwana taborem wielkopojemnym.

 

mika: 125 w tej sytuacji powinno być puszczane przynajmniej raz na 10 minut.

ZTM: 125 będzie kursowało co 15 minut w szczycie.

 

paulo00: A co będzie z linią 360 po budowie II linii metra?

ZTM: Po otwarciu centralnego odcinka II linii metra układ linii autobusowych ulegnie dalszym znacznym zmianom.

 

mika: Chyba te kary są zdecydowanie za małe, bo kierowcy kompletnie nie przestrzegają tych przepisów odnośnie klimatyzacji. Kierowca twierdzi, że nie włączy bo nie może.

ZTM: Klimatyzacja ma się włączać automatycznie po przekroczeniu 25 stopni we wnętrzu pojazdu.

 

Sebastian: Czy komunikacja na Trakcie Królewskim będzie nadal wyłączana podczas budowy metra? Jeśli tak to bardzo nam jako mieszkańcom utrudni to poruszanie się.

ZTM: Decyzje w tej sprawie podejmuje Miejski Inżynier Ruchu. Na razie zostają utrzymane weekendowe wyłączenia Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu.

 

Misiek: 105 i 109 będą obsługiwane wozami wielkopojemnymi? Czy będą one tylko niskopodłogowe?

ZTM: 105 i 109 będą obsługiwane taborem wielkopojemnym, w większości niskopodłogowym.

 

paulo00: A co będzie z linią 527? Podobno w planach jest jej skrócenie po wybudowaniu II linii metra.

ZTM: Układ linii po oddaniu centralnego odcinka II linii metra nie jest jeszcze opracowany.

 

mika: A co z linią 521??

ZTM: Linia 521 na razie pozostaje bez zmian, zwłaszcza w kontekście remontu linii średnicowej. Do tematu powrócimy w drugiej połowie roku, wraz z powrotem „projektu wawerskiego”.

 

Misiek: Czy po skróceniu 501 linia 422 zostanie po staremu? I czy zmienią się solówki na przeguby?

ZTM: Trasa 422 pozostanie bez zmian. Nie planujemy też zwiększenia pojemności wozów – jest to linia uzupełniająca, której trasa pokrywa się z innymi liniami obsługiwanymi taborem wielkopojemnym.

 

mika: Kiedy poznamy nowy rokład linii 125?

ZTM: Nowy rozkład 125 zostanie opublikowany w przyszłym tygodniu.

 

pawsze: A kiedy dokładnie ogłoszony zostanie plan zamknięcia pl. Wileńskiego i objazdów z tym związanych?

ZTM: Zmiany w układzie linii autobusowych związane z budową stacji metra Dworzec Wileński zostaną opublikowane za kilka tygodni.

 

Sebastian: Mieszkam koło pomnika Kopernika. Gdzie będzie najbliższy przystanek? Do tej pory w weekendy musieliśmy biegać pod Ministerstwo Finansów?

ZTM: Będzie para przystanków autobusowych na Świętokrzyskiej – między Nowym Światem a ulicą Kopernika.

 

Misiek: Mam pytanie jeszcze odnośnie remontu średnicy bo to komplikuje nam komunikację na całe wakacje. Czy linię ZS2 można wyciągnąć na Zachodni? Bo to co się dzieje w 127, 158 i 517 przypomina jazdę na Kubie tj. na glonojada :-(

ZTM: Aktualnie nie mamy możliwości taborowych na wydłużenie linii ZS2, ani na zasilenie linii 127, 158 i 517. Na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście kursuje pociąg wahadłowy.

 

mika: W przyszłym tygodniu, a dziś już w autobusach była informacja, że nowy rozkład obowiązuje od 5.06.2011?

ZTM: Od 5 czerwca linia 125 jest kierowana na objazd ulicy Sokolej bez zmiany rozkładu jazdy. Od 11 czerwca jest kierowana na nową trasę z nowym rozkładem.

 

sebastian: Dziękuję za odpowiedź. Mam nadzieję, że również w weekendy – bo ze względu na utrudnienia w parkowaniu pozbyliśmy się auta i korzystamy TYLKO z komunikacji miejskiej.

ZTM: Postawa godna naśladowania :-)

 

paulo00: A czy po wybudowaniu II linii metra będą kursować jakieś linie autobusowe?

ZTM: Oczywiście, że będą… dowozić do metra :-)

 

Misiek: Ja to wiem tylko ludzie jakoś nie za bardzo chcą do niego iść i szturmują autobusy jadące w kierunku Dworca Zachodniego, przez co dzieją się w nich dantejskie sceny :-(

ZTM: Pasażerowie mogą korzystać, na podstawie biletów ZTM, ze wszystkich pociągów na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia (także InterCity i Przewozy Regionalne).

 

mika: Od kiedy możemy się spodziewać zmian na pl. Wileńskim?

ZTM: Zmiany zostaną wprowadzone wraz z rozpoczęciem robót, prawdopodobnie w drugiej połowie wakacji br.

 

Misiek: Kiedy brygady z zajezdni na Stalowej na 127 staną się wielkopojemne? (tak jak stało się to z brygadami z zajezdni na Kleszczowej?) Teraz to trochę śmiesznie wygląda. Solówki i sztywniaki :-(

ZTM: Na razie nie planujemy zmiany taboru obsługującego linię 127.

ZTM: Prosimy o kolejne pytania.

 

Misiek: Na waszych schematach ulica Grzybowska będzie buspasem. Ja mieszkam przy tej ulicy i żeby wjechać na parking muszę ją przejechać. Czy będą jakieś identyfikatory, czy cały czas będzie „wykłócanka” z Policją?

ZTM: Dopuszczony będzie dojazd samochodem osobowym do najbliższego skrzyżowania, na którym trzeba będzie skręcić, prosto pojadą tylko autobusy i jednoślady.

 

paulo00: Jeszcze wrócę do linii 512 – kiedy były konsultacje nie było w planach jeszcze takiej trasy jak obecnie podaliście. Skąd taka nagła zmiana?

ZTM: Po zakończeniu konsultacji wprowadziliśmy korekty wychodzące naprzeciw potrzebom pasażerów.

 

mika: Czy powstaną w tym roku jakieś nowe buspasy?

ZTM: Powstaną na Górczewskiej między Powstańców Śląskich a Młynarską i na Radzymińskiej między Krynoliny a Fantazyjną.

 

Misiek: Czy zatem nie lepiej 512 zamienić na numer zwykły skoro jego „przyspieszoność” nie istnieje?

ZTM: Na trasie obowiązującej od 11 czerwca linia 512 utrzymuje charakter przyspieszony.

 

Łukasz: Czy powstanie przystanek autobusowy na ul. Królewskiej przed ul. Marszałkowską (przy Zielnej) w celu ułatwienia przesiadki do metra?

ZTM: Tak, będzie taki przystanek.

 

Michal: Zabierają Państwo z Jelonek linię 506 z której codziennie korzysta mnóstwo osób. Czasami na przystanku Hala Wola lub Synów Pułku trudno wsiąść do autobusu. Jaka linia będzie w zamian? Z tego co widziałem nie będzie żadnej. Jak więc i czym będzie można dojechać bez 3 przesiadek do Dworca Centralnego?

ZTM: Z przystanków Hala Wola i Synów Pułku do Centrum jest tramwaj – bezpośrednio do Dworca Centralnego dowożą linie 8 i 10.

 

Krzysiek_S: A jeśli chodzi o remonty tramwajowe na Targowej i w Alei Zielenieckiej, czy znane są już zmiany od lipca i w dalszym etapach remontu?

ZTM: Według harmonogramu torowisko na ul. Targowej ma być remontowane do połowy lipca br.

 

pawsze: Miał być wprowadzony buspas na Radzymińskiej od ul. Krynoliny. Mówiło się o tym już dawno, ale nic w tej sprawie się chyba nie dzieje.

ZTM: Powstanie jeszcze w te wakacje.

 

Misiek: Zmiany związane z budową metra to dobry pretekst by wywalić ten „muchowóz” 510 z rejonów Dworca Centralnego i np. skierować go do ronda Radosława.

ZTM: Linia 510 jest tylko linią uzupełniającą o charakterze socjalnym.

 

Michal: Super, ale tramwaj też jest już przeładowany. Czy będą dodatkowe składy? Czy mieli Państwo okazję jechać rano do pracy z Jelonek 506 lub właśnie 8 i 10?

ZTM: Obecnie występuje rezerwa podaży miejsc w autobusach i tramwajach na południowym odcinku Powstańców Śląskich.

 

Krzysiek_S: Czy na linii 507 rano w szczycie częstotliwość będzie cały czas co 4 minuty? Czy dotyczy to tylko mikroszczytu?

ZTM: Częstotliwość kursowania linii 507 w szczycie będzie wynosiła 4-6 minut, w dostosowaniu do potoków pasażerskich. W wakacje częstotliwość w szczycie będzie wynosiła 6 minut.

 

Michal: Gdzie występuje ta rezerwa i o której godzinie? Zapraszam jutro na przejażdżkę tymi mega luźnymi tramwajami. Ja chcę jeździć tramwajem, tylko nie jak śledź:-)

ZTM: Musimy się liczyć z utrudnieniami w związku z budową centralnego odcinka II linii metra. Prosimy o wyrozumiałość.

 

Łukasz: Czy linia 109 będzie zatrzymywać się na pl. Grzybowskim w drodze na Bemowo? Czy przystanki przy skrzyżowaniu Grzybowskiej z Jana Pawła II będą funkcjonować? W internecie pojawiają się plotki, iż miałyby one zostać zawieszone…

ZTM: 109 będzie się zatrzymywała w kierunku Jelonek zarówno na Placu Grzybowskim jak i na Grzybowskiej przy al. Jana Pawła II.

 

paulo00: Linię 512 mogłaby zostać skierowana na Szczęśliwice przez Nowy Świat.

ZTM: Linia 512 na obecnej trasie notuje opóźnienia nawet do 60 minut. Po rozpoczęciu budowy metra będą jeszcze większe utrudnienia, dlatego konieczny był podział linii na dwie krótsze i bardziej punktualne.

 

Michal: Ja doskonale rozumiem, że trzeba to będzie przeżyć, ale moja wyrozumiałość kończy się kiedy nie mogę wsiąść do tramwaju lub autobusu. Czy nie można po prostu zwiększyć częstotliwości 10?

ZTM: Wzrost częstotliwości 10 nie jest możliwy ze względu na ograniczenia przepustowości skrzyżowania przy Kinie Femina oraz ograniczenia taborowe.

 

paszpak: Likwidowana jest linia 174 z pl.Hallera. Jak więc będzie skomunikowany ten plac z rejonem przesiadek na Królewskiej czy Grzybowskiej?

ZTM: Podstawowe połączenie centrum Pragi z Królewską (skrzyżowanie z Marszałkowską) zapewnia linia 4.

 

AN: Czy w związku z obecnymi opóźnieniami i prawdopodobnym dalszym ich narastaniem planowany jest podział lub skrócenie linii 127?

ZTM: Trwają analizy w tej sprawie.

 

tsm: Jak będzie wyglądać połączenie: Metro Świętokrzyska z okolicą mostu Świętokrzyskiego (Tamka, Centrum Nauki Kopernik)?

ZTM: 105 z ul. Królewskiej (która będzie stanowiła objazd Świętokrzyskiej).

 

Krzysiek_S: Czy znane jest już rozdysponowanie linii dziennych przy Dworcu Centralnym i „na Emilce” po otwarciu całej pętli?

ZTM: Gdy będziemy znali termin otwarcia pętli, opublikujemy z wyprzedzeniem informacje o rozmieszczeniu poszczególnych linii na przystankach.

 

gregory: Czy linii 444 nie można zastąpić numerem 101? Zaczynają się wakacje i ZOO będzie oblegane przez wycieczki.

ZTM: Linia 444 ma charakter uzupełniający i kursuje tylko w weekendy. Podstawowy dojazd do ZOO zapewniają tramwaje.

 

Misiek: 105 silne nie pomieści się na pętli na Starym Bemowie. Czy zatem planujecie coś zrobić by wywalić stamtąd 523 np. na Nowe Bemowo (zwolni się peron po 507)?

ZTM: Linia 105 będzie kursowała z Osiedla Górczewska.

 

mika: Czy budowa metra będzie do przeżycia? Mam pewne wątpliwości. Cała Praga jest już rozkopana, autobusy notorycznie zmieniają trasy… A co dopiero będzie…

ZTM: Musi być gorzej, żeby potem było lepiej ;-)

 

tsm: Czyli ze stacji Świętokrzyska trzeba będzie dostać się na Królewską, żeby dojechać na Powiśle ?

ZTM: Tak, to wynika z zamknięcia ul. Świętokrzyskiej (ze stacji metra do Królewskiej do przejścia jest ok. 300 metrów).

 

mika: Te potem nastąpi jak już będę stara i wychodzenie z domu będzie zbędne.

 ZTM: 2013 jest już za dwa lata – więcej optymizmu ;-)

 

mariusz: Czy nowa trasa 105 będzie przebiegała obok Ciepłowni Wola?

ZTM: Będzie przebiegała obok Ciepłowni Wola.

 

paulo00: Z tego co widzę to tylko liczą się dla Was ludzie z centrum?

ZTM: Dla nas ważny jest każdy pasażer. Nieważne gdzie mieszka.

 

Misiek: Pożyjemy zobaczymy. Według mnie nie będzie to trwać 2 lat :-(

ZTM: Harmonogram zakłada oddanie centralnego odcinka II linii pod koniec 2013 r.

 

Krzysiek_S: Co z linią 378? To jej koniec czy będzie dalej istniała przy silnym 105 i 109?

ZTM: Linia 378 zostaje na razie tylko zawieszona.

 

antek: Czy jedyną opcją na dotarcie do placu Zawiszy z os. Górczewska będzie tramwaj nr 8?

ZTM: Podstawowo linia 8. Są jeszcze opcje z przesiadkami oraz linia 422.

 

ki: A co z tramwajami jadącymi al. Jana Pawła II jadącymi przez rondo ONZ jak np. linia 33?

ZTM: Pozostają bez zmian. Możliwe będą jednak weekendowe wyłączenia ruchu.

 

Misiek: Czy jest plan awaryjny co do ul. Dźwigowej? Rzeczniczka ZDM powiedziała w TVN24 że być może będą musieli ją zamknąć na parę miesięcy? To dopełni armageddonu :-(

ZTM: Prosimy o zadawanie pytań związanych z tematem dzisiejszego czatu.

 

Krzysiek_S: Ja wiem, że zawieszona, ale czy planuje się ją odwiesić po wakacjach?

ZTM: Nie wykluczamy takiej możliwości – tylko oczywiście na zmienionej trasie.

 

Damian: Czy linię 118 będą obsługiwały wozy długie?

ZTM: Na linii 118 będą kursowały autobusy stumiejscowe.

 

Misiek: Czy macie jakąś możliwość wpływania na Policję by ta pilnowała buspasów? Bo co z tego, że one są, jak są blokowane przez samochody osobowe. Bez pomocy Policji linie jadące podczas budowy metra Alejami utkną na amen.

ZTM: Współpracujemy z Policją. Po zamknięciu Świętokrzyskiej z pewnością częstotliwość kontroli na buspasach w Alejach Jerozolimskich wzrośnie.

 

antek: Kiedy dokładnie zamknięta będzie ulica Świętokrzyska? Wszędzie mówi się o zamknięciu ul. Sokolej…a o Świętokrzyskiej cisza…

ZTM: 11 czerwca

 

Warszawiak: Jaka jest najprawdopodobniejsza data powrotu tramwajów na ul. Nowowiejską? Czy przybędzie linii tramwajowych?

ZTM: Zgodnie z harmonogramem tramwaje wrócą na Nowowiejską 13 czerwca.

 

Misiek: To było na temat (pytanie o ul. Dźwigową – red.) bo w przypadku zamknięcia Dźwigowej Jelonki stracą „Mediolan” (linia 189 – red.) a co za tym idzie dojazd do Ciepłowni Wola gdzie będzie można się przesiąść do linii 105.

ZTM: W przypadku zamknięcia ul. Dźwigowej zaplanujemy komunikację zastępczą. Oczywiście przy uwzględnieniu nowej organizacji ruchu związanej z budową metra.

 

Freejazzy: Skoro już SKM-ka jeździ od Rembertowa do stacji Warszawa Gdańska, to czemu z tej okazji nie puścić jej dalej? Gdyby kolejka dojeżdżała do Warszawa-Wola (czyli de facto Warszawa Zachodnia), wtedy pasażerowie mieliby zapewniony przejazd na drugą stronę Wisły bez korzystania z linii średnicowej. Czy było to rozważane ?

ZTM: Wydłużenie do Warszawy Wola spowodowałoby ograniczenie częstotliwości kursowania. Dla większości pasażerów istotny jest dojazd do Dworca Gdańskiego do linii metra.

 

paulo00: To co, Muranów już żadnego nie będzie miał autobusu na Pragę?

ZTM: Jest przecież 527.

 

antek: Czy wiadomo kiedy zamknięte zostaną okolice Dworca Wileńskiego? Co z linią 190 w momencie zamknięcia tego skrzyżowania?

ZTM: 190 pozostanie bez zmian. Będzie możliwość przejazdu autobusów przez skrzyżowanie przy Placu Wileńskim.

 

Krzysiek_S: Kiedyś mówiło się o pętli na Placu Bankowym i wydłużeniu tam linii podmiejskich i chyba 120. Czy to nadal aktualne?

ZTM: Takie jest założenie w organizacji ruchu wprowadzanej w związku z budową stacji Dworzec Wileński. Szczegółowe przebiegi tras zostaną podane w terminie późniejszym.

 

pawsze: Jak wygląda Wasza współpraca z jakdojade.pl? Czy będzie można zaufać temu serwisowi i wszelkie zmiany które wprowadzicie znajdą się w tym serwisie?

ZTM: jakdojade.pl jest serwisem działającym niezależnie od ZTM. Bieżące informacje będą podawane przez wyszukiwarkę na stronie ZTM.

 

Asia_warszawa: Mam pytanie dotyczące mieszkańców ul. Grzybowskiej. Czy będziemy mogli korzystać z ulicy pomimo tego, że jest ona wyznaczona tylko na buspas?

ZTM: Będą mogli korzystać. Możliwy będzie dojazd do najbliższego skrzyżowania, gdzie trzeba będzie skręcić. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie metro2.ztm.waw.pl. Zachęcamy do korzystania z komunikacji publicznej.

 

Krzysiek_S: W taki razie jakie linie zostaną na Dworcu Wschodnim? 169 i? Oczywiście chodzi mi o linie z okolic Dw. Wileńskiego a nie np. 146 itp.

ZTM: Zostanie utrzymane połączenie Bródna z Dw. Wschodnim. Szczegółowe przebiegi tras zostaną podane w terminie późniejszym.

 

pawsze: Zgadza się, ale na Waszej stronie macie wyszukiwarkę połączoną z jakdojade.pl, więc uznaję że sugerujecie korzystanie z ich usług. Jeśli tak to chciałbym mieć pewność że wszystkie zmiany które wprowadzacie (a będzie ich dużo w najbliższym czasie) będą miały odwzorowanie w tym serwisie. To tylko taka sugestia.

ZTM: Pasażer ma wybór – wyszukiwarka ZTM lub wyszukiwarka zewnętrzna. jakdojade.pl otrzymuje od nas zawsze dokładne i aktualne dane – oni odpowiadają za ich obróbkę i udostępnienie.

 

paulo00: Ludzie jeździli linią 360 i co teraz?

ZTM: Nie zanotowaliśmy przepełnień na linii 360.

 

AN: Czy planowana jest poprawa połączenia z Bródna do Dworca Wschodniego?

ZTM: Połączenie Bródna z Dw. Wschodnim pozostanie co najmniej na obecnym poziomie.

 

małgosia: Czy podróżny spoza Warszawy w tych zmianach się połapie?

ZTM: Informacje o zmianach zostaną wysłane gminom podwarszawskim, będą prezentowane w lokalnej prasie gminnej. Będą ulotki w taborze, informatorzy na skrzyżowaniach i w węzłach przesiadkowych. Zachęcamy też podróżnych spoza Warszawy do korzystania ze stron internetowych https://www.ztm.waw.pl i http://metro2.ztm.waw.pl.

 

AN: Jaka będzie odległość między przystankami zapewniającymi przesiadkę ze 109 do 501?

ZTM: Po otwarciu pętli przy Złotych Tarasach przystanki końcowe poszczególnych linii będą zlokalizowane w sposób umożliwiający dogodne przesiadki.

 

Krzysiek_S: Jakim taborem obsługiwana będzie linia 512?

ZTM: Wielkopojemnym

 

praga111: Jak po skróceniu linii 507 będzie można dojechać z Gocławia na ul. Górczewską?

ZTM: 507 z przesiadką do 109 – obie linie będą kursowały znacznie częściej niż obecnie kursuje linia 507.

 

praga111: Jakie linie zapewnią bezpośrednie połączenie Starego Bemowa i ul. Kaliskiego ze Śródmieściem po skróceniu linii 105?

ZTM: Połączenie Starego Bemowa i ul. Kaliskiego ze Śródmieściem zapewnia linia tramwajowa 20.

 

AN: Jak będzie wyglądała przesiadka do metra i tramwajów na przystanku Królewska z linii 105? Czy będzie przystanek za i przed skrzyżowaniem, czy tylko jeden?

ZTM: Będzie dodatkowy przystanek przed skrzyżowaniem z ul. Marszałkowską.

 

Jacek_1: Czy jest możliwość żeby linii 174 nie wycofywać z Pragi Północ tylko puścić ją mostem Śląsko-Dąbrowskim, Kapucyńską, Miodową, Krakowskim Przedmieściem i dalej Świętokrzyską?

ZTM: Nie ma takiej możliwości technicznej.

 

amuranow: Czy ul. Świętokrzyska będzie zamknięta na odcinku Marszałkowska-Nowy Świat?

ZTM: W pierwszym etapie będzie zamknięta od Marszałkowskiej do Jasnej.

 

ands: Ile kursów do centrum przewidujecie w ciągu godziny na ul. Lazurowej?

ZTM: Sama linia 105 zapewni 15 kursów na godzinę w szczycie, do tego będzie jeszcze 190 które już teraz kursuje często.

 

zet: A co z tramwajami na Marszałkowskiej? Kiedy nie będą jeździć i na jak długo? I jakie wówczas planowane są objazdy?

ZTM: Dokładny termin wyłączenia ruchu tramwajowego na Marszałkowskiej nie jest jeszcze znany.

 

praha: Mam pytanie w sprawie zmian przy Dw. Wileńskim. Cała uwaga skupia się na centrum (nie wiem dlaczego…). Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak będzie kursować np. 509 gdy zamknięte będzie skrzyżowanie przy Wileńskim?

ZTM: 509 będzie przecinało Al. Solidarności prosto ulicą Jagiellońską i dalej pojedzie do Okrzei.

 

AN: Czy są planowane zmiany charakterów przystanków na Wisłostradzie w celu przyspieszenia „nowego 118”?

ZTM: Przystanki Podzamcze będą na żądanie.

 

antek: Czy al. Jana Pawła II będzie można przejechać przez rondo ONZ?

ZTM: Będzie można przejechać.

 

amuranow: A kdy bude zavrena ulice v useku jasna-novy svet? ;-)

ZTM: Ulice Swietokrzyska bude uzavrena v useku Jasna-Novy Svet asi za mesic.

 

praha: Jeśli 509 ma pojechać Jagiellońską do Okrzei to gdzie ZTM zamierza ulokować przystanek? Czy ta trasa będzie obowiązywać w obydwu kierunkach?

ZTM: Trasa będzie obowiązywać w obu kierunkach. Przystanek będzie za skrzyżowaniem z Al. Solidarności.

 

paulo00: Czy po wyłączeniu ruchu tramwajowego na Targowej podczas budowy metra będzie jakaś alternatywa, by jakiś tramwaj jeździł Targową do Dw. Wileńskiego?

ZTM: Nie będzie możliwości dojazdu tramwajem Targową do Dw. Wileńskiego.

 

Jacek_1: Czy będzie możliwe przywrócenie trasy linii103 na Pragę Północ na trasie Metro Młociny – Dw. Wschodni (Kijowska)? Ludziom starszym jest ciężko się by z pl. Hallera dotrzeć do Dworca Wschodniego.

ZTM: Obecnie nie jest planowana zmiana trasy 103. Linia doskonale sprawdza się na trasie do Dworca Zachodniego. Cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Pl. Hallera z Dw. Wschodnim łączą tramwaje. W okolicach Dw. Zachodniego ich niestety nie ma.

 

paulo00: Dlaczego nie było konsultacji odnośnie zmian podczas budowy II linii metra?

ZTM: Konsultacje odnośnie zmian w trakcie budowy były prowadzone na przełomie lutego i marca.

 

praha: Czy w związku z puszczeniem ruchu autobusowego ul. Okrzei ZTM planuje uprzywilejować komunikację miejską, np wytyczając tam buspas?

ZTM: Przejazd na wprost ul. Jagiellońską będzie tylko dla autobusów.

 

amuranow: A bude mozne jet tramvaji do centra z ulici andersa? a jak dlouho bude uzavrena ulice swietokrzyska?

ZTM: Ul. Świętokrzyska będzie zamknięta do końca 2013. Tramwaj z Andersa już obecnie dojeżdża do Centrum.

 

AN: Kiedy planowana jest przebudowa układu torowego w okolicy Dw. Wileńskiego?

ZTM: Układ torowy zostanie odbudowany po zakończeniu budowy metra w kształcie zbliżonym do obecnego (trzy przystanki na wylotach skrzyżowania).

 

raf: Czy planuje się przyśpieszyć czas jazdy linii: 718, 738 i 805 na terenie Warszawy? Substytutów w tej relacji będą te linie miały na Radzymińskiej i al. Solidarności bardzo dużo, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby oddzielić te potoki pasażerskie od lokalnego ruchu pasażerskiego na terenie Warszawy.

ZTM: Aktualnie nie planujemy, ale wrócimy do tematu i będziemy go analizować.

 

kropka: Czy tramwaj 20 będzie kursował z Żerania na Trasę W-Z podczas trwania całej budowy drugiej linii metra?

ZTM: Prawdopodobnie takie połączenie tramwajowe zostanie utrzymane, szczegóły zmian związanych z budową stacji metra Dw. Wileński podamy w terminie późniejszym.

 

175: Czy będzie przystanek PL. GRZYBOWSKI (w kierunku OS. GÓRCZEWSKA) dla 109 i dla 160 w kierunku TARGÓWEK? Dla 109 byłaby to dogodna przesiadka z Metra Świętokrzyska.

ZTM: Oczywiście, że będzie.

 

praha: Czy podczas zamknięcia skrzyżowania przy Dw. Wileńskim przejezdna będzie dla autobusów ul Targowa? Czy przez przypadek nie będzie tak, że wraz z zamkniętym pl. Wileńskim remontowane będą tory tramwajowe przy Al. Zielenieckiej? Jak wtedy będzie wyglądać trasa 509?

ZTM: Ul. Targowa nie będzie przejezdna, remont torowiska w Al. Zielenieckiej nie wpłynie na trasę 509.

 

dobry: Na stronie ZTM jest informacja, że połączenie tramwajem z DW. Centralnego do DW. Wschodniego linią 7 i 22 będzie tylko do 10 czerwca. Czy planowane jest jakieś połączenie tramwajowe „alternatywne” – nawet z przesiadką na rondzie Waszyngtona? ZS2 w korkach traci bardzo dużo czasu i podróż z DW. Wschodniego do Dw. Centralnego zajęła mi wczoraj prawie 30 minut. W trasę powrotną „zmieściłem” się dopiero do trzeciego pociągu  aby dojechać do Dw. Wschodniego.

ZTM: Podstawowe połączenie Dw. Centralnego/Śródmieście z Dw. Wschodnim zapewnia komunikacja kolejowa – obecnie po linii średnicowej dalekobieżnej. Można korzystać na tej trasie także z pociągów Intercity i Przewozów Regionalnych.

 

AN: Na kiedy planowane jest uruchomienie skrętu z 11 Listopada w kierunku ul. Ratuszowej?

ZTM: Skręt zostanie uruchomiony jednocześnie z rozpoczęciem budowy stacji Dw. Wileński (zamknięciem Placu Wileńskiego).

 

amuranow: Czy stacja metra Świętokrzyska będzie przecinała obecną linię metra? Czy z jednej linii będzie można przesiąść się w drugą bez długich spacerów?

ZTM: Będzie przejście podziemne pomiędzy peronami obu linii.

 

georg: Czy budowa metra (okolice Wileniaka) będzie miała wpływ na linię 517 – np. na skrócenie jej do Pl. Trzech Krzyży albo zmianę przebiegu trasy?

ZTM: Trasa linii 517 jest obecnie przedmiotem naszych analiz. Ostateczna decyzja „co dalej” jeszcze nie zapadła.

 

praha: Skoro ul. Targowa nie będzie przejezdna, to w jaki sposób 509 będzie skręcać z Jagiellońskiej w ul. Okrzei (prowadzi do Targowej lub do Wybrzeża Szczecińskiego). Czy w takim razie 509 będzie jeździć Wybrzeżem Szczecińskim?

ZTM: Trasa objazdowa będzie prowadziła ulicami: Targowa-Kłopotowskiego (powrót Okrzei) – Jagiellońska.

 

dobry: A czy rozważane jest dodanie jakiegoś połączenia wahadłowego na linii Dw. Centralny – Dw. Wschodni, na wzór „wahadła” Dw. Zachodni – Śródmieście?

ZTM: Nie ma takiej możliwości technicznej. Tory podmiejskie na tym odcinku są wyłączone z ruchu a na dalekobieżnych odbywa się normalny ruch.

 

georg: Czy w wypadku skrócenia trasy 517 do Pl. Trzech Krzyży byłoby możliwe zwiększenie częstotliwości tej linii? Na obecnej trasie linia 517 będzie grzęzła w korkach.

ZTM: Bardzo dziękujemy za zgłoszony postulat. Oczywiście rozważymy taką możliwość.

 

kropka: Czy częstotliwość 509 będzie utrzymana?

ZTM: Częstotliwość kursowania 509 pozostanie bez zmian.

 

Barbara: Jaką częstotliwość będzie miała 105 rano w niedzielę?

ZTM: Linia będzie kursowała w niedzielę co 10 minut. We wczesnych godzinach porannych nieco rzadziej.

 

175: Czy nie istnieje obawa, że linia 109 po skręcie z Grzybowskiej w al. Jana Pawła II utknie w korku. Buspas będzie do placu Grzybowskiego? Dlaczego 109 nie może maksymalnie korzystać z buspasa w kierunku Dworca Centralnego, szczególnie, że wówczas jadąc z Woli możnaby dojechać do metra? 109 ma zastąpić 501 i 507 na Woli, które oprócz dworca obsługiwały metro.

ZTM: Skierowanie 109 od Grzybowskiej przez al. Jana Pawła II i tunel zapewni najkrótszy dojazd do Dw. Centralnego i pozwoli uniknąć ciasnego skrzyżowania Grzybowska/Pl. Grzybowski.

 

Barbara: Czy lina 500 będzie kursowała przez Trasę W-Z jak było w planach?

ZTM: Analizujemy jeszcze możliwy przebieg trasy linii 500.  

 

zenon: Kiedy planowane jest przywrócenie kursowania tramwaju linii 14? Jakie są plany odnośnie linii 150, która obsługuje nie tylko centralny odcinek na zamykanej ul. Świętokrzyskiej, ale również – co ważne – zapewnia dojazd do wielu miejsc na Ochocie i jest jedynym połączeniem bezpośrednim między Ochotą a Powiślem, w tym biblioteką UW.

ZTM: Linia 14 prawdopodobnie wróci 13 czerwca. Linia 150 będzie na Ochocie zastępowana przez linię157. Połączenie Ochota – Powiśle zapewni linia 128, która będzie kursowała częściej niż obecnie.

 

paulo00: Ile linii będzie kursował Trasą W-Z podczas budowy stacji Dworzec Wileński?

ZTM: Zmiany w układzie komunikacyjnym związane z budową stacji Dworzec Wileński zostaną opublikowane za kilka tygodni.

 

georg: Czy będzie skrócone 117 do Dworca Centralnego? Bo ten temat jakoś ucichł. Czy 510 będzie zlikwidowane? Pokrywa się z 17, jeździ rzadko i będzie stało w korkach przed Rondem ONZ. Nie lepiej linię E-4 zrobić linią całotygodniową?

ZTM: Mówiąc lakonicznie – nie wykluczamy zmiany trasy linii 117 J. Jeśli chodzi o linię 510 – jest ona linią uzupełniającą o charakterze socjalnym. Na razie nie planujemy zmian na tej linii.

 

175: Czy jest szansa na nieco wcześniejsze niż zwykle opublikowanie rozkładów jazdy obowiązujących od 11 czerwca ze względu na większą skalę zmian?

ZTM: Rozkłady będą opublikowane w przyszłym tygodniu.

 

zenon: Rozumiem, że linia 150 zostanie zawieszona – na  jak długi czas?

ZTM: Zmiany zostaną wprowadzone na cały czas budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli do końca 2013 r. Po jego otwarciu nastąpią dalsze zmiany w układzie komunikacyjnym.

 

antek: „Linia 510 jest linią uzupełniającą o charakterze socjalnym” co to określenie oznacza?

ZTM: Służy pasażerom, dla których bezpośredni dojazd jest ważniejszy niż krótki czas przejazdu i krótki czas oczekiwania na przystanku.

 

paulo00: Czy dla linii 527 nie można zrobić przystanku Nowolipki w zamian za linię 360?

ZTM: Na trasach linii przyspieszonych nie uruchamiamy przystanków, w miejscach gdzie jest niewielkie wykorzystanie przez pasażerów. Przystanek Nowolipki jest obsługiwany przez często kursujące linie tramwajowe.

 

antek: Czy autobus o takiej funkcji (socjalny – red.) będzie uruchomiony na trasie Os. Górczewska – pl.  Trzech Krzyży?

ZTM: Między Os. Górczewska a rondem de Gaulle’a, które jest bardzo blisko pl. Trzech Krzyży, kursuje tramwaj linii 8.

 

MM: Czy są plany utworzenia przystanku Metro Pole Mokotowskie dla linii 218 w kierunku stacji metra Wilanowska?

ZTM: Na trasie linii 218 będzie przystanek Metro Pole Mokotowskie w kierunku stacji Wilanowska, przy ul. Rakowieckiej.

 

Ambroży: Szanowni Państwo! Czemu 128 nie pojedzie przez ul. Książęcą? Czy Powiśle nie będzie za bardzo poszkodowane? Traci 101 i 155. Proponowane 128 będzie pokrywało się ze 175, a autobusy będą zapewne jeździć stadami. A Nowy Świat jest zamykany na weekendy.

ZTM: 128 pojedzie Tamką i Nowym Światem w celu zapewnienia najkrótszego połączenia Powiśla (Biblioteka Uniwersytecka) z Centrum.

 

Jacek_1: Dlaczego nie jest możliwe by 174 puścić przez most Śląsko-Dąbrowski, Kapucyńską, Miodową, Krakowskim Przedmieściem i dalej Świętokrzyską?

ZTM: Obecna jednokierunkowa organizacja ruchu na ul. Kapucyńskiej uniemożliwia taki przejazd.

 

175: Na mapkach w materiałach informacyjnych nie ma przystanku KRÓLEWSKA (przed Zielną, w kierunku Gocławia) dla 151. Czy nie można rozważyć jednak uruchomienie tego przystanku. Poza tym trochę dziwne jest usytuowanie przystanku KRÓLEWSKA dla 444 w kierunku ZOO (tj. będzie się zatrzymywało na przystanku KRÓLEWSKA 03 dalej od metra).

ZTM: Linia 151 zatrzymuje się tuż przy stacji metra (przystanek przy ul. Marszałkowskiej).

 

MM: Przystanek dla 218 powstanie przed czy za skrzyżowaniem z Al. Niepodległości? I czy wtedy trasy linii 119 i 168 zostaną wyprostowane?

ZTM: Przystanek będzie przed skrzyżowaniem. Dla pozostałych linii nic się nie zmienia.

 

AN: Czy planowane jest przekształcenie linii 512 w linię zwykłą? Taka linia przyda się na Radzymińskiej.

ZTM: To jest postulat, który musimy dokładnie przeanalizować.

 

antek: Jest 8, ale po godz. 21 jeździ bardzo rzadko.

ZTM: Postaramy się uwzględnić ten postulat i w miarę możliwości poprawić rozkład.

 

Ambroży: Ale dlaczego nie chcecie umożliwić studentom BUW dojazdu do linii średnicowej i przesiadki na stacji Warszawa Powiśle? Przecież to jest najszybszy dojazd do Centrum. A jeśli ktoś chce dojechać do BUW ze wschodnich części prawobrzeżnej Warszawy? Ma się przesiadać w Centrum? Jesteście bardzo niekonsekwentni, bo Powiśle nie ma dobrego skomunikowania z PKP. Ale numer 128 trafiony. Chociaż to.

ZTM: Bezpośrednie połączenie BUW-u z PKP Powiśle zapewni linia 162 po zamknięciu placu Wileńskiego, obecnie pociągi nie zatrzymują się na przystanku Warszawa Powiśle.

 

Jacek_1: Czy będą ulotki w autobusach o zmianach związanych z komunikacją z związku z budową II linii metra? Czy na jesieni przywrócicie linię tramwajową 6?

ZTM: Oczywiście będą ulotki w autobusach.

 

Krzysiek_S: Czy 162 będzie kursować Dobrą tak jak myślę?

ZTM: 162 będzie kursować Dobrą na odcinku Tamka – Nowy Zjazd.

 

bemowianka: Gratulacje za pomysł skrócenia tzn. zabrania z Bemowa dwóch linii pospiesznych 501 i 507. Brawa. Brawa.

ZTM: Zamiast 501 i 507 na Górczewskiej będzie bardzo często kursująca linia 109 i wzmocniona linia 171. Pasażerowie będą krócej czekali na przystankach.

bemowianka: Super. Ale proszę zauważyć, że to linia zwykła.

ZTM: Czas dojazdu linią zwykłą jest porównywalny do czasu dojazdu linią „przyspieszoną”, a dzięki krótszemu czasowi oczekiwania na przystankach czas podróży się jeszcze skróci.

 

Ambroży: Dlaczego nie skróciliście Państwo linii 125 do Wiatracznej albo Dw. Wschodniego? Czy nie martwi Was, że linia będzie narażona na korki i przez swoją długą trasę będzie jeździć w Wawrze bardzo niepunktualnie? To jest znowu pewna niekonsekwencja, bo przecież ZTM promuje linie krótkie a częste i słusznie. Dlaczego Wawer ma być znowu poszkodowany? Na Woli i Bemowie linie zostały poskracane, a na Pradze nie. Czy możliwe jest, że za kilka tygodni trasa linii 125 jednak zostanie skrócona?

ZTM: Linia 125 ma charakter połączenia uzupełniającego, szczególnie w kontekście trwającego wyłączenia ruchu na linii średnicowej.

 

bemowianka: Mieliśmy jedną linię zwykłą, dwie przyspieszone i ekspresówkę. Zostaną nam dwie linie zwykłe i jedna ekspresowa.

ZTM: Sumaryczna liczba kursów na godzinę zwiększy się co dla pasażera jest ważniejsze niż liczba linii.

 

test: Czy coś wiadomo o możliwych problemach na stacji metra Świętokrzyska (I linii)? Czy planowane jest np. czasowe zamknięcie stacji?

ZTM: Nie wykluczamy, że ruch na I linii metra w rejonie stacji Świętokrzyska będzie czasowo ograniczany.

 

wlodek1208: Czy planowane jest jakieś ułatwienie dla mieszkańców zamykanych ulic, które są często jedynym dojazdem samochodem do domu czy też na ten czas lepiej samochód wyrejestrować?

ZTM: Zachęcamy do korzystania z komunikacji miejskiej.

 

bemowianka: Brawo. Naprawdę macie Państwo super pomysły szczególnie, że zabieracie nam dwie linie pospieszne z bezpośrednim połączeniem z Gocławiem.

ZTM: Połączenie Bemowa z Gocławiem zapewni linia 109 z wygodną przesiadką do linii 507 lub linia 171 z wygodną przesiadką do linii 111.

 

Ambroży: Kiedy ZTM zamierza ograniczyć liczbę przystanków linii przyspieszonych na Trasie Łazienkowskiej? Przy dużych utrudnieniach w Centrum przejazd Trasą po buspasie może być najlepszą alternatywą. Niestety linie przyspieszone zatrzymują się prawie wszędzie. Można by przyspieszyć np. 523. Czy i kiedy to się stanie? Czy przy okazji można zwiększyć liczbę kursów?

ZTM: Zmiany przystankowe wymagają znacznych zmian w układzie linii, temat ten będzie analizowany w dalszej części roku.

 

paulo00: Czy taka broszura jaka znajduje się w Internecie na stronie ZTM będzie dostępna też w komunikacji?

ZTM: Taka broszura będzie dostępna m.in. w dzielnicowych Wydziałach Obsługi Mieszkańców. W pojazdach komunikacji będą za to ulotki, mapki i plakaty.

 

bemowianka: Odnoszę wrażenie, że Państwo robią co chcą nie mając na uwadze głosów społeczeństwa.

ZTM: Jak wynika z badań ankietowych przeprowadzanych w różnych dzielnicach, większość pasażerów przedkłada szybkość podróży – nawet z przesiadką – nad bezpośrednie połączenia rzadko kursującymi liniami.

 

lajlajlaj: Czy ruch na I linii metra będzie czasowo ograniczany?

ZTM: Wykonawca II linii metra nie przedstawił jeszcze szczegółów.

Aquarius: @lajlajlaj Trzeba podłączyć drugą linię metra do pierwszej, więc pierwsza na kilka miesięcy ma nie kursować na odcinku śródmiejskim.

ZTM: Zakres ograniczeń będzie z pewnością znacznie mniejszy.

 

AN: Kto przeprowadzał te badania ankietowe? ZTM?

ZTM: Niezależne firmy badania opinii publicznej działające na zlecenie ZTM.

 

Jacek_1: Moje drugie pytanie dotyczyło przywrócenia linii 6 na jesieni… Odpowiedzcie.

ZTM: Temat organizacji ruchu tramwajowego na ul. Mickiewicza i ul. Zgrupowania AK „Kampinos” jest przedmiotem analiz.

 

Ambroży: Ja rozumiem, że 125 ma być połączeniem uzupełniającym. Ale nie kosztem mieszkańców Wawra! Proszę, niech mi Państwo odpowiedzą, co mają zrobić mieszkańcy np. ul. Kajki jak będą czekać 20-30 min. na Wiatracznej. Ktoś pojedzie tramwajem i będzie próbował się przesiąść, tak jak radzi ZTM. Linia 125 będzie mogła utknąć w korku prawie wszędzie: na Bankowym, na Moście Świętokrzyskim. Dlaczego tego nie wzięto pod uwagę? :-(

ZTM: W przypadku znacznych utrudnień w przejeździe oraz po przywróceniu ruchu kolejowego nie wykluczamy ewentualnej dalszej zmiany trasy 125.

 

Jan_Innowacyjny: Szanowny ZTM, kiedy jest planowane uruchomienie pasa dla autobusów na Górczewskiej? Czy pas będzie funkcjonował w obu kierunkach?

ZTM: Planujemy uruchomić buspas na Górczewskiej w kierunku Centrum w czasie tegorocznych wakacji.

 

test: Rozumiem, że terminy i zakres ograniczeń na I linii jest jeszcze nieznany?

ZTM: Jeszcze nie jest znany. Jak będziemy znali szczegóły, opublikujemy je na pewno m.in. na naszej stronie internetowej.

 

antek: Czy jest szansa na parking P+R w okolicach Os. Górczewska?

ZTM: Oczywiście, że jest szansa. Parking jest w planach. Nie możemy jednak określić kiedy przystąpimy do jego realizacji.

 

Jan_Innowacyjny: Dlaczego buspas na Górczewskiej będzie tylko w kierunku Centrum? Popołudniu też są korki.

ZTM: Była rozważana taka możliwość, ale decyzją Miejskiego Inżyniera Ruchu buspas będzie tylko do Centrum. Chodzi o ograniczenie liczby samochodów wjeżdżających do Centrum. Korzystne jest natomiast ułatwianie wyjazdu samochodów z centrum tym, które tam jednak wjechały.

 

bemowianka: Szanowni Państwo – a to Polska właśnie – lepsze jest wrogiem dobrego. Mam pytanie, kto z Państwa Planistów z ZTM będzie jeździł z Bemowa tą „super zorganizowaną komunikacją”? Coś czuję pod skórą, że Państwo nie są z Bemowa, a jeśli już to jeżdżą w swoich super furach mając nas w poważaniu. Jeszcze raz gratulacje. Szczególnie za te przesiadki i linie łączone oraz brak bezpośrednich połączeń. Miałam nadzieję, że wejście na ten czat ma jakiś sens, ale jak zwykle…

ZTM: Zachęcamy do korzystania z nowych połączeń. Liczymy na to, że pasażerowie się do nich przekonają.

 

no_name: Jakie połączenie do Centrum (Nowy Świat) proponują Państwo mieszkańcom Bródna z okolic ul. Wysockiego i Rembielińskiej skoro 506 będzie zawieszone i 174 będzie miało skróconą trasę?

ZTM: Połączenie z Bródna do Pl. Trzech Krzyży zapewni bezpośrednio linia 118.

 

Jan_Innowacyjny: To smutne, że Miejski Inżynier Ruchu podjął taką decyzję. Mam nadzieję, że ZTM będzie walczył aby wytyczyć pas dla autobusów ostatecznie w obu kierunkach. Postaracie się?

ZTM: Będziemy obserwować sytuację po wprowadzeniu nowej organizacji ruchu.

 

Ambroży: Co będzie z liniami 500 i 503? Czy nie obawiacie się Państwo, że utkną na amen w korku na moście Gdańskim. I znowu poszkodowana lewobrzeżna Warszawa. A nie, przepraszam. Jeszcze jest 127, które stanie na wieki wieków amen i na autobus nie doczeka się nikt we Włochach. A przecież jest wyłączenie linii średnicowej.

ZTM: Po wprowadzeniu nowego układu komunikacyjnego będziemy prowadzić obserwacje jego funkcjonowania i w razie konieczności wprowadzimy niezbędne korekty.

 

no_name: Pytam o połączenie z przystanku Kondratowicza do przystanku Nowy Świat i odwrotnie – rozumiem, że takiej możliwości nie będzie, czy może 118 zmieni trasę i będzie jeździło przez Bazyliańską?

ZTM: Z Bródna na Nowy Świat proponujemy przejazd 118 z dogodną przesiadką na ul. Dobrej do linii 105 i 128.

 

Aquarius: Połączenie Bródna z Nowym Światem zapewnia linia tramwajowa (25), po co więc 118? Z Placem Bankowym linia 4, po co tam więc 127? Czy linia 24 może jeździć częściej w święta, skoro będzie zastępować 507?

ZTM: Nie będzie bezpośredniego połączenia tramwajowego z ciągiem Al. Jerozolimskich ze względu na wstrzymanie ruchu tramwajowego na ul. Targowej z powodu budowy metra. 507 zastępowana jest nie tylko przez linię 24, ale także przez 171 i 109. Niestety nie będziemy mieli możliwości zwiększenia częstotliwości wielu linii w święto.

 

no_name: Ale 118 nie jeździ ul. Bazyliańską. Chyba, że o czymś nie wiem…

ZTM: 118 będzie jechało Bazyliańską.

 

paulo00: Co będzie z liniami tramwajowymi, które teraz jeżdżą al. Zieleniecką i Targową do Dw. Wileńskiego i od Dw. Wschodniego do Targowej? Prace w al. Zielenieckiej będą się chyba pokrywały z budową stacji Dw. Wileński.

ZTM: W czasie zamknięcia ul. Targowej przy Dw. Wileńskim ruch tramwajów od ul. Kijowskiej (Dw. Wschodni) będzie utrzymany w kierunku południowym.

 

Aquarius: Ale 24 dałoby radę. W tej chwili jeździ w dni wolne co 15-20 minut, dwa razy rzadziej niż 23.

ZTM: Tramwaje z Bemowa w święto mają rezerwę podaży miejsc.

 

paulo00: Ale po remoncie skrzyżowania z Kijowską przenoszą się chyba prace na skrzyżowanie al. Zielenieckiej z Targową?

ZTM: Tak, ale Grochowska będzie przejezdna.

 

Pietrek: Czy po zamknięciu Targowej przy Wileńskim i zawieszeniu 20 jest szansa na przywrócenie 170 przez Trasę W-Z? Inaczej Szmulki będą odcięte od świata.

ZTM: Krótka trasa linii 170 zapewnia maksymalną możliwą regularność kursowania, choć i tak trzeba będzie się liczyć z korkami na Ząbkowskiej.

 

paulo00: To może teraz można będzie puścić linię 170 na Trasę W-Z w miejsce 360?

Krzysiek_S: Czyli 170 będzie utrzymane do Placu Hallera po zmianach przy pl. Wileńskim?

ZTM: Planujemy utrzymać 170 do Placu Hallera.

 

Aquarius: Co innego podaż miejsc, co innego oferta, oparta przede wszystkim na częstotliwości! Z Bemowa 109 jeździć nie będzie, a 171 nie dowiezie do pl. Zawiszy, Dworca Centralnego itp. – dlatego piszę o 24. To jest chyba jedyna linia „silna” w dni pracujące, a „słaba” w dni wolne. Czemu ZTM nie chce tego ujednolicić?

ZTM: Oferta przewozowa jest wypadkową potrzeb i możliwości budżetowych miasta…

 

Pietrek: Ale skrócone 170 było tymczasowo. Co z tego, że regularne, jak jedzie donikąd? Kiedyś z Korsaka jechało się wieczorem 10 min. do Bankowego, teraz trzeba się przesiadać, po zamknięciu Targowej obchodzić całe skrzyżowanie. To żadna korzyść. A jak nie będzie 20, połowa Szmulek ma urządzać sobie pielgrzymki po placu budowy przy Wileńskim? To absurd!

ZTM: Przesiadka z linii 170 do linii tramwajowych będzie na jednej wspólnej wysepce przystankowej przy skrzyżowaniu Jagiellońska – al. Solidarności.

 

175: Czy po wyłączeniu ruchu przy Dw. Wileńskim linia 4 pozostanie na Trasie W-Z? Zakręt na placu Bankowym będzie dalej czynny?

ZTM: Trwa w tej sprawie dyskusja. Decyzja nie została jeszcze podjęta.

 

paulo00: To nie da się nic zrobić z przystankiem Nowolipki dla np. linii 125?

ZTM: Linia 125 będzie dostępna na przystanku Kino Femina, który jest w niewielkiej odległości od ul. Nowolipki. Poza tym na przystanku Nowolipki nie ma miejsca na zakończenie linii o długiej trasie, wymagającej dłuższych postojów, ponadto do Okopowej (punkt przesiadkowy) będzie jeździć więcej pasażerów

 

Pietrek: Gdzie ta wysepka przy Jagiellońskiej? Linia 170 ma jechać Jagiellońską na wprost, czyli nie będzie miała przystanku w al. Solidarności.

ZTM: Wysepka będzie na ul. Jagiellońskiej, między al. Solidarności i ul. Cyryla i Metodego.

ZTM: Za 5 minut kończymy dzisiejszy czat, prosimy o ostatnie pytania.

 

175: Czy jest szansa na uruchomienie przystanku KRÓLEWSKA dla 520 z racji zmiany charakteru przystanku na przesiadkowy?

ZTM: Przeanalizujemy ten wniosek.

 

Ambroży: Dlaczego 166 zostało skierowane w korek na Pradze? Ucierpi na tym Ursynów.

ZTM: Trasa 166 wynika z połączenia tej linii z linią 101.

 

ZTM: Dziękujemy za udział w czacie.

 

 

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.