Pasażerowie wybrali – ZTM Warszawa

Pasażerowie wybrali

CH PROMENADA – za taką nową nazwą dla przystanku CENTRUM OPTYKI opowiedziała się zdecydowana większość pasażerów w sondzie na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego. Wynik ankiety nie przesądza ostatecznego wyboru nazwy, ale będzie cenną wskazówką przy podejmowaniu decyzji przez ZTM.

Nazwę CH PROMENADA wybrało 79 procent głosujących. Po 7 proc. internautów opowiedziało się za opcjami OSTROBRAMSKA i OS. OSTROBRAMSKA, 4 proc. głosów padło na GOCŁAW PRZY TRASIE, a 3 procentom respondentów nie odpowiadała żadna z propozycji.

W sondzie oddano ponad 8,3 tys. głosów. Ich procentowy rozkład był od początku trwania ankiety praktycznie niezmienny, tzn. wszystkie opcje zyskiwały głosy proporcjonalnie. Wskazuje to, że nie doszło do nadużycia w postaci „windowania” w górę tylko jednej z opcji, np. poprzez zorganizowaną akcję głosujących (wówczas rozkład procentowy głosów nie byłby stały).

Decyzja o nadaniu nowej nazwy przystankowi, którego dotychczasowa nazwa zdezaktualizowała się (Centrum Optyki już nie istnieje), zostanie podjęta w najbliższym czasie. Wynik sondy traktowany będzie jako głos pasażerów – sygnał, jaka nazwa kojarzona jest najmocniej z danym miejscem.

Zasady nazewnictwa przystanków szczegółowo reguluje zarządzenie dyrektora ZTM. W pierwszej kolejności nazwy zespołów przystankowych są nadawane od najbliższych ulic poprzecznych (także alei, placów, rond) oraz od zlokalizowanych w pobliżu obiektów użyteczności publicznej – stacji metra, stacji kolejowych, urzędów administracji terytorialnej (ratusz, urząd gminy) oraz obiektów, których nazwy na stałe wpisały się w historię miasta (np. HOTEL BRISTOL). Jeśli powyższe kryteria nie znajdują zastosowania istotną przesłanką wyboru nazwy jest to, by odnosiła się do dużych obiektów, do których kieruje się większość pasażerów z danego przystanku.

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.