W związku z zainteresowaniem mediów ostatnim przetargiem ZTM na dostawę mebli biurowych, przekazujemy „garść” precyzyjnych informacji z tym związanych.
Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego, jako jednostki odpowiadającej za sprawne i bezpieczne funkcjonowanie systemu komunikacji publicznej w stolicy, wypełniają swoje obowiązki niekiedy przez całą dobę. To spora grupa w kilkusetosobowej załodze ZTM. Trzeba im zapewnić warunki pracy, zgodne z obowiązującymi normami BHP, często dość zgrzebne, dalekie od luksusu.
W ramach ogłoszonego, 4 marca br., przetargu na dostawę mebli biurowych znalazło się m.in. standardowe wyposażenie nowych ekspedycji ZTM, przy ul. Esperanto, Włościańskiej; parkingów Parkuj i Jedź na Ursynowie, w Aninie. Meble dostarczone w ramach ostatniego przetargu zostaną wykorzystane przy organizacji nowych stanowisk pracy związanych m.in. z tymczasowymi parkingami Parkuj i Jedź, działającymi w czasie budowy II linii metra.
Warszawiacy często korzystają z INFOLINII ZTM, pracującej przez całą dobę. Ten zespół został ostatnio przeniesiony na węzeł Metro Młociny i trzeba go umeblować. Funkcjonują tam również inne działy firmy. Pomieszczenia muszą być urządzone nie tylko do pracy, ale z możliwością przechowywania dokumentów (stąd w zamówieniu znalazły się szafy). Rachunek ekonomiczny nakazuje wykorzystanie przetargu do zamówienia, często dużo taniej, mebli biurowych uzupełniających i zastępujących te używane od lat.
Środki przeznaczone na dostawę mebli absolutnie nie uszczuplają funduszy przeznaczonych na poprawę funkcjonowania komunikacji publicznej w Warszawie.
Opublikowano 9 marca 2010
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019