Ponad 100 sto tys. zł. kar za nieodśnieżone przystanki, nałożył na firmy sprzątające Zarząd Transportu Miejskiego. Pracownicy ZTM mieli zastrzeżenia do stanu przystanków niemal w każdej z warszawskich dzielnic.
Utrzymywaniem czystości na przystankach należących do ZTM, zajmują się trzy, wybrane w przetargu firmy: SITA, AG Complex oraz MPO. Do ich obowiązków należy np. czyszczenie wiat, opróżnianie koszy na śmieci, a zimą – również odśnieżanie. Zgodnie z umową z nimi zawartą, już cztery godziny po ustaniu opadów śniegu, przystanki muszą zostać odśnieżone. Jeśli któraś z firm nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, ZTM nakłada na nią kary finansowe.
Po opadach, które wystąpiły w nocy z niedzieli na poniedziałek, nie wszystkie przystanki zostały uprzątnięte ze śniegu. ZTM miał zastrzeżenia do stanu przystanków na terenie niemal każdej dzielnicy. W kilkuset przypadkach zostały nałożone, na firmy sprzątające, kary finansowe. Łączna ich wartość wyniosła ponad 100 tys. zł.
Kontrole stanu utrzymania przystanków będą kontynuowane.
ZTM wystąpił również do Zarządu Oczyszczania Miasta z apelem o to, by kierowcy pługosolarek, przejeżdżając obok przystanków, zachowywali wzmożoną uwagę. Bardzo często bowiem dochodziło w Warszawie do sytuacji, że po odśnieżeniu przystanku, ulicą przy której się on znajduje, przejechał pług, który wrzucił na przystanek pośniegowe błoto z jezdni. W takiej sytuacji firmy sprzątające musiały odgarniać śnieg po raz drugi.
Opublikowano 12 stycznia 2010
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019