W pięciu nowych autobusach firmy Mobilis, jakie od 1 października kursują na linii 180, awarii uległ system informatyczny obsługujący elektroniczne wyświetlacze. Do czasu usunięcia usterki w pojazdach zamontowane zostały tymczasowe tablice. Jak zapewnił prezes Mobilis Eugeniusz Szymonik, awaria będzie usuwana w nocy i już w piątek (2 października) autobusy powinny wyjechać na trasę ze sprawnymi wyświetlaczami.
Mobilis, który wygrał przetarg na świadczenie usług 50 autobusami 9 i 12-metrowymi, poniesie konsekwencje faktu, iż w dostarczonych przez niego pojazdach wystąpiły techniczne mankamenty.
Zgodnie z umową zawartą przez ZTM z firmą Mobilis, przewoźnik za „niewłaściwe oznakowanie autobusu” zapłaci karę, wyliczaną jako wielokrotność stawki za wozokilometr. Kara zostanie naliczona za każdy kurs, podczas którego wyświetlacze nie były sprawne.
Ponadto w związku z niespełnieniem wymogu zainstalowania w pojazdach automatów biletowych, Mobilis nie będzie otrzymywał pełnego wynagrodzenia za wykonaną pracę przewozową. ZTM zapłaci mu za każdy wozokilometr jedynie 80 procent pełnej stawki.
Biletomaty zostaną wprowadzone jednocześnie we wszystkich 50 autobusach od 1 stycznia 2010 roku.
Opublikowano 1 października 2009
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019