Buspas oznacza oszczędność – ZTM Warszawa

Buspas oznacza oszczędność

Poprzez infolinię oraz drogą mailową, do ZTM wpływają sygnały popierające nowe rozwiązanie.

Pasażerowie podkreślają, że sam przejazd buspasem jest błyskawiczny, a częstotliwość kursowania autobusów (od 1 października jeszcze się zwiększy!) zapewnia dogodne warunki podróżowania. Wśród autorów pozytywnych opinii są osoby, które  zniechęcone korkami w pierwszych dniach funkcjonowania buspasa, zdecydowały się przesiąść do autobusu. Oszczędzają czas, ale także pieniądze. Miesięczny bilet kosztuje tyle co kilkanaście litrów benzyny, którą spala samochód uwięziony w korku. Decyzja o wyborze komunikacji ma także wymiar ekologiczny – mniejsza emisja spalin wpływa na poprawę jakości powietrza w mieście.

Dzięki temu, że buspas funkcjonuje przez całą dobę i nie poruszają się nim samochody osobowe, kierowcy włączający się do ruchu, nie są narażeni na kolizję z jadącymi szybko innymi autami, np. przy wjeździe na Trasę Łazienkowską z Wału Miedzeszyńskiego. W przeciwieństwie do małych aut, autobusy komunikacji miejskiej, poruszające się z przepisową prędkością, są łatwe do zauważenia już z daleka. Organizację ruchu na Trasie przygotowała specjalistyczna firma, projekt uzyskał pozytywną opinię Policji i został zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu. Wbrew sugestiom jednego z tabloidów buspas nie stwarza więc niebezpieczeństwa dla użytkowników dróg. Przeciwnie.

Zarząd Transportu Miejskiego rozważa udostępnienie buspasa na Trasie Łazienkowskiej dla taksówek, ale ostateczna decyzja uzależniona jest od pozytywnej opinii Policji i Miejskiego Inżyniera Ruchu. Najważniejsze są bowiem względy bezpieczeństwa.

Już od 1 października Trasą Łazienkowską pojadą dwie nowe linie – 382 oraz 415. W efekcie w godznach szczytu z buspasa w kierunku centrum skorzysta nawet do 70 autobusów. Bezpodstawne są więc zarzuty, że buspas pozostaje niewykorzystany.

Do ZTM napływają petycje w sprawie uruchomienia kolejnych buspasów oraz wydłużania już istniejących. Przykładowo mieszkańcy Tarchomina postulują, aby wydzielony dla autobusów pas sięgał aż na most Grota-Roweckiego. Chcą również wytyczenia dodatkowego buspasa na ulicy Modlińskiej w kierunku swojego osiedla. Domagają się przy tym bezwzględnego karania kierowców, łamiących zakaz wjazdu na pas dla komunikacji. Zebrano już kilka tysięcy podpisów.

Opinie pasażerów:

– Nie dajcie się presji mediów, buspas musi zostać!

– Buspas to dobry pomysł, w końcu można szybko dojechać do centrum.

– Jako pasażer jeżdżący Trasą Łazienkowską codziennie, uważam, że buspasy to strzał nie w jedną, ale w dwie dziesiątki. Jazda w trzydzieści minut od wyjścia z domu z Gocławia na Ochotę to brzmi jak bajka, ale to fakt. Niech panowie kierowcy nie marudzą. Jak im tak źle to niech się przesiądą do autobusów i już. Oby więcej takich trafnych decyzji.

– Dziękuję za wprowadzenie buspasa na Trasie Łazienkowskiej. Również linia 523 sprawdza się super jeżeli chodzi o zwiększoną częstotliwość.

– Gratuluję doskonałego pomysłu na buspas na Trasie Łazienkowskiej. Proponuję pomyśleć nad ułatwieniem autobusom zjazdu z Waryńskiego na Armii Ludowej w godzinach szczytu. Życzę więcej takich pomysłów!

– Buspas na Trasie jest super!!! Nie ugnijcie się pod naciskiem opinii kierowców samochodów i NIE LIKWIDUJCIE GO PROSZĘ!!!!

Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019

MobileMS
APACHE LICENSE, VERSION 2.