Pasażerów, którzy korzystali z linii 408, ucieszy na pewno informacja, że ich autobus powróci na warszawskie ulice. Stanie się to już jesienią.
Decyzja o utrzymaniu zawieszenia kursowania linii 408 wynikała z faktu, że autobus ten w ostatnich miesiącach stracił na swoim znaczeniu komunikacyjnym. Kursował bardzo długą trasą, na której tworzyły się korki. Duża część pasażerów linii, zamiast stać tracić czas, wolała przesiadkę do tramwaju (z Jelonek) lub pociągu (z Rembertowa). Dodatkowym argumentem za utrzymaniem zawieszenia kursowania tej linii był fakt rozpoczęcia modernizacji węzła Marsa, która bardzo utrudnia płynny przejazd.
Linia została zawieszona, co wcale nie znaczy – zlikwidowana. ZTM analizuje możliwość jej przywrócenia. Trwają analizy dotyczące jej trasy. Prawdopodobnie do czasu zakończenia remontu na węźle Marsa, linia mogłaby kursować np. tylko do ul. Ostrobramskiej. Przez Trasę Łazienkowską autobusy mogłyby wtedy przejechać szybko dzięki buspasowi, który zostanie tam uruchomiony jeszcze we wrześniu. Dzięki niemu czas przejazdu skróci się nawet o 15 minut! Ponadto, w celu maksymalnego wykorzystania przepustowości pasa, zwiększona zostanie częstotliwość kursowania linii 523 (z 15 do 6 minut w godzinach szczytu).
Równocześnie, żeby mieszkańcom Rembertowa ułatwić w czasie remontu dojazd do centrum Warszawy, ZTM prowadzi obecnie rozmowy z Kolejami Mazowieckimi w sprawie uruchomienia dodatkowych pociągów z Rembertowa do Warszawy Zachodniej.
Na ulice wróci również linia 22. Nie została odwieszona ze względu na ciągle prowadzone roboty na Kercelaku, ale powróci po zakończeniu prac. Będzie to jednak tylko powrót częściowy. Dlaczego częściowy? Zostanie bowiem połączona z linią 21 i przejmie jej numer. Będzie za to kursowała co 10 minut.
Warto wspomnieć również o innych planowanych zmianach. Od początku października na odcinku Metro Wilanowska – Galeria Mokotów planujemy zwiększenie, w dzień powszedni, częstotliwości kursowania linii 165. Analizowana jest obecnie także możliwość połączenia Targówka z metrem, przez Trasę W-Z. Wszystko jednak zależy od tego, czy pozwolą na to zdolności przepustowe oraz możliwości techniczne funkcjonującego tam tram-bus-pasa. Uruchomienie połączenia byłoby jednak możliwe dopiero po całkowitym zakończeniu modernizacji Trasy W-Z, czyli po 20 października.
Opublikowano 2 września 2009
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019