Pracodawcy coraz chętniej dofinansowują zakup biletów Warszawskiego Transportu Publicznego swoim pracownikom. Do programu przystąpiło już 15 firm.
Zarząd Transportu Miejskiego przygotował ofertę dla firm, które chcą zapewnić swoim pracownikom atrakcyjny, pozapłacowy bonus. Dzięki temu pracownicy dostają sygnał, że przedsiębiorca dba o ich potrzeby i docenia zaangażowanie. To uniwersalny benefit, bo wiele osób dojeżdża do pracy komunikacją miejską. Niektórych taka oferta może z kolei zachęcić do zamiany prywatnego auta na autobus, metro, pociąg czy tramwaj, dzięki czemu na parkingach zlokalizowanych przy siedzibie firmy zrobi się przestronniej.
Oferta jest skierowana do wszystkich pracodawców, niezależnie od tego, ile osób zatrudniają. Mogą oni dofinansować zakup biletów długookresowych Warszawskiego Transportu Publicznego – kodowanych na Warszawskiej Karcie Miejskiej, a nawet zaprojektować jej oryginalny wzór. Dzięki temu karta może stać się nośnikiem reklamowym dla produktu lub usług. Zaletą programu jest też fakt, że przedsiębiorca sam decyduje, na jakim poziomie dofinansuje zakup karty.
Oferta Agenta mobilności cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Do końca grudnia Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowy z 15 firmami, m.in. z branży gastronomicznej, medycznej czy deweloperskiej. Do grudnia wyrobionych zostało 526 kart, na których zakodowane zostały 724 bilety.
Pakiet Agenta mobilności ma istotny wymiar ekologiczny. Zachęta do korzystania z pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego w drodze do i z pracy to mniejsza liczba aut na ulicach stolicy, czystsze powietrze i mniej hałasu w przestrzeni miejskiej. Karta miejska, dofinansowana przez pracodawcę, jest ważna również w czasie wolnym od pracy, dzięki temu można z niej skorzystać, wybierając się do kina, teatru, urzędu, na koncert czy weekendową wycieczkę za miasto.
Opublikowano 28 grudnia 2018
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019