Użytkownicy wszystkich, charakterystycznych żółto-granatowych biletomatów mogą obecnie przy ich pomocy zasilić także konto „komórki”. Wystarczy wybranie nazwy konkretnego operatora a następnie uiszczenie opłaty – gotówką, kartą płatniczą bądź zbliżeniową.
Zasilone konto „komórki” może okazać się przydatne podczas podróży komunikacją miejską. Pasażerowie mogą bowiem przy pomocy telefonu opłacić przejazd – z dowolnego miejsca, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
Bilety przez „komórkę” cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, w tym roku sprzedano w ten sposób prawie 114 tys. biletów – czasowych, dobowych, 3-dniowych i 7-dniowych.
Zakup biletu komunikacji miejskiej w Warszawie jest coraz prostszy. Zarząd Transportu Miejskiego stale poszerza możliwość dostępu do biletów. Można je kupić w ponad 1300 punktach sprzedaży detalicznej. Stale przybywa stacjonarnych biletomatów, które są ustawiane w najbardziej uczęszczanych punktach miasta, m.in. przy stacjach metra, dworcach kolejowych, węzłach przesiadkowych i przystankach. Biletomaty stają się także standardowym wyposażeniem nowych pojazdów, które trafiają na warszawskie ulice i tory. Ponadto, przez całą dobę, siedem dni w tygodniu za przejazd można płacić przy pomocy telefonu komórkowego a bilety długookresowe można również kupić poprzez internet.
W Warszawie działa ponad 70 biletomatów należących do firmy ASEC.
Opublikowano 14 lipca 2010
Ostatnia aktualizacja 3 czerwca 2019